Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

FIREMNÍ KULTURA. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1139Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Firemní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "FIREMNÍ KULTURA. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1139Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Firemní."— Transkript prezentace:

1 FIREMNÍ KULTURA

2 Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1139Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Firemní kultura Jméno autora: Ing. Barbora Prošková Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace) Podpora výkladu v hodině. Prezentace seznamuje žáky s definicí, prvky a tvorbou firemní kultury a nastiňuje předpoklady silné firemní kultury.

3 Firemní kultura = celkový charakter firmy a jejích pracovníků, její atmosféra, ovzduší a vnitřní život ovlivňující myšlení a chování spolupracovníků

4 Prvky firemní kultury Symboly zkratky, slang, způsob oblékání, symboly postavení, které jsou známé jen členům organizace Hrdinové skuteční popř. imaginární lidé, kteří slouží jako model ideálního chování a jako nositelé tradice, slouží jako vzor ideálního zaměstnance či manažera Rituály společensky nezbytné činnosti a projevy, neformální aktivity (oslavy), formální schůze, psaní zpráv, plánování, informační a kontrolní systémy Hodnoty nejhlubší úroveň firemní kultury, vědomí toho, co je dobré a co špatné, co je normální a co ne promítají se do pracovní morálky, sounáležitosti pracovníků s firmou i do celkové orientace firmy měly by být sdíleny všemi nebo alespoň vedoucími pracovníky

5 Předpoklady silné firemní kultury -jasnost, zřetelnost (srozumitelné pokyny pro zaměstnance) -rozšířenost (sdílená a zřejmá přítomnost firemní kultury kdekoli ve firmě) -zakotvenost (míra identifikace zaměstnanců s kulturou)

6 Tvorba firemní kultury 1)Vědomá - zaměstnavatel předepisuje zaměstnancům prvky firemní kultury 2) Nevědomá - zaměstnavatel nevědomky svými rozhodnutími vytváří či ovlivňuje kulturu ve firmě

7 Tvůrci firemní kultury management firmy zaměstnanci skupiny zaměstnanců vůdci mezi zaměstnanci (i to bez přímého zásahu a vědomí zaměstnavatele)

8 Literatura VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ J.. Image a firemní identita. Praha : Grada Publishing, a. s.,, s. ISBN Armstrong, M., Personální management. Praha: Grada Publishing, 1999.

9 Zdroje Zdroje obrázků: Všechny použité obrázky pochází od Microsoft, Klipart z aplikace MS Office, 2013


Stáhnout ppt "FIREMNÍ KULTURA. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1139Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Firemní."

Podobné prezentace


Reklamy Google