Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny 2012 - 2014 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0958 SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny 2012 - 2014 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0958 SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709."— Transkript prezentace:

1 Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709

2 Autor: Mgr. Jitka Matějková Datum: Ročník: 2. Vzdělávací oblast: Jazykové vzdělávání Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Vývoj literatury od realismu 19. století po meziválečnou literaturu 20. století Téma: Realismus 19. století Číslo DUM: VY_32_INOVACE_EMT2_Mtv_01 Ověřen ve výuce dne:

3 Anotace Výuková prezentace má žáky seznámit se základními principy realismu, s architekturou, výtvarným uměním Metodické doporučení: prezentaci je vhodné využít v souvislosti s učivem o realismu 2. poloviny 19. století Potřebné pomůcky: datový projektor a počítač. Klíčová slova: Eiffelova věž, Gustave Courbet, Ilja Refimovič Repin, Giuseppe Verdi, George Bizet, Jacques Offenbach, Giacomo Puccini

4 Realismus 19. století

5 Realismus 2. pol. 19. století Směr založený na kritickém poznávání skutečnosti Snaha přesně zobrazit skutečnost Místo individuální odlišnosti si všímá toho, co je typické jistému druhu lidí Kritický realismus – poukazuje na společenské křivdy, volá po spravedlivější společnosti

6 Architektura, výtvarné umění 1889 byla postavena v Paříži Eiffelova věž, symbol pokroku Obr.1

7 Gustave Courbet - autoportrét Obr.2

8 Ilja Jefimovič Repin Obr.3

9 Hudba Georges Bizet Jacques Offenbach Giuseppe Verdi Giacomo Puccini Ukázka: Giuseppe Verdi: Nabucco RGawhttp://www.youtube.com/watch?v=CybEFvf RGaw

10 Otázky 1.Pokus se charakterizovat realismus. 2.Nač poukazuje tzv. kritický realismus? 3.Jmenuj známé realistické malíře. 4.Jaké znáš hudební skladatele z období realismu.

11 Odpovědi 1.Směr založený na kritickém poznávání skutečnosti, naha přesně zobrazit skutečnost, místo individuální odlišnosti si všímá toho, co je typické jistému druhu lidí. 2.Poukazuje na společenské křivdy, volá po spravedlivější společnosti. 3.G. Courbet, I.R. Repin. 4.G. Bizet, J. Offenbach, G. Verdi, G. Puccini

12 Zdroje Obr. 1[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: view_looking_toward_the_Trocadero,_Exposition_Universal,_1900,_Paris,_France.jpg Obr. 2[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 3[cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: POLÁŠKOVÁ, Taťána, Dagmar MILOTOVÁ a Zuzana DVOŘÁKOVÁ. Literatura - přehled středoškolského učiva. dotisk 2. Třebíč: Petra Velanová, edice Maturita. ISBN X. s. 76

13 Prohlášení Prohlašuji, že při tvorbě vzdělávacího materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do třídní knihy. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoli zveřejňováno,používáno a uchováváno.


Stáhnout ppt "Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny 2012 - 2014 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0958 SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709."

Podobné prezentace


Reklamy Google