Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace: Obor čísel 0-20, doplňování výsledků do tabulky, slovní úloha, rýsování, lomená čára Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Matematika.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace: Obor čísel 0-20, doplňování výsledků do tabulky, slovní úloha, rýsování, lomená čára Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Matematika."— Transkript prezentace:

1 Anotace: Obor čísel 0-20, doplňování výsledků do tabulky, slovní úloha, rýsování, lomená čára Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Matematika Očekávaný výstup: Žák sčítá a odčítá v oboru do dvaceti s přechodem přes desítku, žák používá sčítání a odčítání při řešení praktických úloh, žák se seznamuje, doplňuje tabulky a schémata, žák kreslí rovné čáry. Klíčová slova: 0-20, tabulka, slovní úloha, lomená čára otevřená, uzavřená, rovné čáry Druh učebního materiálu: Prezentace s obrázky Cílová skupina: Žák Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: 1. stupeň,1. období Typická věková skupina: 7-8 let Metodické doporučení: snímky 4, 7, 10 a 11 lze vytisknout Ověřeno v praxi dne: Ve třídě: 2. VY_32_INOVACE_50

2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné na MATEMATIKA PRO 2. ROČNÍK Matematika s příběhem

3 Výlet do Archeoparku To bylo radosti, když babička opět vyhrála soutěž o nejlepší ovocné knedlíky, tentokrát vítěz soutěže obdržel Kč. Babička se rozhodla, že výhru věnuje celé rodině a naplánovala celodenní výlet do nedalekého Archeoparku. Co je to ARCHEOPARK?

4 Vypočítej a doplň do tabulky. Vedle tabulky si příklady rozlož: aba-b

5 Správné řešení: aba-b

6 Archeopark je místo, kde návštěvníci mohou vidět, jak žili naši předkové před stovkami let. Dobrovolníkům a nadšencům, kteří archeopark vybudovali, pomáhají odborníci – archeologové a historici.

7 Při archeologických vykopávkách se sešli brigádníci. Měli za úkol vyhledávání střepů rozbitých nádob v raně středověké vesnici. Jana našla 5 střepů Petr o 8 více než Jana. Petr našel ____ střepů. Honza o 4 více než Petr. Honza našel ____ střepů. Zuzka o 2 méně než Petr. Zuzka našla ____ střepů. Martin o 4 méně než Zuzka. Martin našel ____ střepů. Iva o 7 méně než Martin. Iva našla ____ střepy. Nejvíce našel (našla)___________. Nejméně našel (našla) ___________.

8 Takhle je to správně: Při archeologických vykopávkách se sešli brigádníci. Měli za úkol vyhledávání střepů rozbitých nádob v raně středověké vesnici. Jana našla 5 střepů Petr o 8 více než Jana. 5+8=13 Petr našel 13 střepů. Honza o 4 více než Petr. 13+4=17 Honza našel 17 střepů. Zuzka o 2 méně než Petr. 17-2=15 Zuzka našla 15 střepů. Martin o 4 méně než Zuzka. 15-4=11 Martin našel 11 střepů. Iva o 7 méně než Martin. 11-7= 4 Iva našla 4 střepy. Nejvíce našel (našla) Honza. Nejméně našel (našla) Iva.

9 V archeoparku si všichni našli nějakou zábavu. Babička s maminkou a s Lídou okukovaly, jak se tkaly látky a jak se dříve vařilo a peklo. Tatínka s Lůďou zajímalo, jakým způsobem jsou stavěny chaty – polozemnice, výroba nádob v hrnčířské peci a také způsob, jakým byly vyráběny ohrady pro zvířata. Lůďa si zasoutěžil v zatloukání hřebíků a hodu polenem. Zkrátka, každý si našel něco svého.

10 Pomocí pravítka narýsuj podobnou roubenou chatu

11 Narýsuj lomenou čarou otevřenou a uzavřenou ohradu pro zvířata.

12 Na závěr výletu pozvala babička všechny do místní krčmy na občerstvení. Večer se spokojeně vrátili domů.

13

14 Citace Obrázky - klipart


Stáhnout ppt "Anotace: Obor čísel 0-20, doplňování výsledků do tabulky, slovní úloha, rýsování, lomená čára Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Matematika."

Podobné prezentace


Reklamy Google