Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace: přirozená čísla v oboru 0-20, sčítání a dočítání přes desítku, slovní úloha, znázornění na číselné ose Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace: přirozená čísla v oboru 0-20, sčítání a dočítání přes desítku, slovní úloha, znázornění na číselné ose Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 Anotace: přirozená čísla v oboru 0-20, sčítání a dočítání přes desítku, slovní úloha, znázornění na číselné ose Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: matematika Očekávaný výstup: žák provádí zpaměti jednoduché operace s přirozenými čísly, žák užívá lineární uspořádání a zobrazí číslo na číselné ose Klíčová slova: přirozená čísla v oboru 0-20, šifra, slovní úloha, znázornění na ose Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 Stupeň a typ vzdělávání: 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina: 7-8 let Metodické doporučení: snímky 4,7,9 a 11 lze vytisknout Ověřeno v praxi dne: 2.10.2014 Ve třídě: 2. VY_32_INOVACE_42

2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné na www.zsamsslapy.wbs.czwww.zsamsslapy.wbs.cz Matematika pro 2. ročník MATEMATIKA S PŘÍBĚHEM

3 Pamatujete si ještě na Šmudlíka? Však on na vás také vzpomíná. Minulý týden ho navštívil kocour ze sousedství. Víte, jak mu říkali? Ne? Tak si to vyluštěte. Jak? Stejně jako minule.

4 Jméno kocoura je zašifrované: u sčítání si na pomocný papír udělej rozklady. A3, B11, Y0, J20, Š5, U10, K12, R17, Č14, Z7, P13, L1, Í15, N2 1) 4+8= 4) 11-6= 7) 10-8= 2) 9+8= 5) 8+5= 3) 20-20= 6) 7+8= 1234567

5 Správné jméno je: A3, B11, Y0, J20, Š5, U10, K12, R17, Č14, Z7, P13, L1, Í15, N2 1) 4+8= 12 4) 11-6= 5 7) 10-8=2 1)9+8= 17 5) 8+5=13 2)20-20= 0 6) 7+8=15 1234567 KRYŠPÍN

6 Kocour Kryšpín přiběhl k Šmudlíkovi. Byli staří kamarádi, takže Šmudlík ani nevrčel. Kryšpín přivalil ušmudlanou zmuchlanou kuličku papíru:

7 Oba kamarádi ji společnými silami rozbalili. Šmudlík myslel, že je tam něco na zub, ale na papíře byly klikyháky, kterým rozumějí jen lidé. Kamarádi papír pouze očichávali. Vy to ale určitě zvládnete i vypočítat. 2+__ 20 - __ 4 + __ 11 - __ 4+__ 15 18 - __ 1 + __ 8 10 - __ 8+__ 16 - __ 3 + __ 16 - __

8 Správně je to takhle: 2 + 13 20 - 5 4 + 4 11 - 3 4 + 11 15 18 - 3 1 + 7 8 10 - 2 8 + 7 16 - 1 3 + 5 16 - 8

9 Potom spolu hráli na honěnou, pak zase na lenošení. Když tak leželi a odpočívali, tak kolem nich létaly mouchy. Okolo Šmudlíka létalo 5 much a kolem Kryšpína o 7 více. Kolik much okolo nich létalo dohromady? okolo Š. okolo K. o ___ více než okolo K. __________________ ______________ dohromady Okolo Šmudlíka a Kryšpína létalo dohromady _______ much.

10 Zkontroluj si: okolo Š. 5 okolo K. o 7 více než okolo K. 12 __________________ ______________ 5+7=12 dohromady 17 much Okolo Šmudlíka a Kryšpína létalo dohromady 17 much.

11 Znázorni na ose, že kolem Šmudlíka létalo 5 much a kolem Kryšpína 12 much. Dohromady je to 17 much. 1234567891011121314151617181920

12 Takhle je to správně: 1234567891011121314151617181920

13 A mouchy odletěly

14 Citace Obrázky - klipart


Stáhnout ppt "Anotace: přirozená čísla v oboru 0-20, sčítání a dočítání přes desítku, slovní úloha, znázornění na číselné ose Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google