Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi."— Transkript prezentace:

1 THE PLACE

2 MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi

3 Typy distribuce Přímá distribuce – od producenta přímo k zákazníkovi Nepřímá distribuce – distribuce pomocí prostředníka (velko a maloobchody) VýrobceZákazník Přímá distribuce VýrobceZákazník Nepřímá distribuce VelkoobchodMaloobchod

4 Rozdíl mezi velkoobchody a maloobchody Maloobchod – prodává jednotlivé položky rovnou veřejnosti Velkoobchod – prodává palety položek dalšímu prodejci

5 Funkce distribučních kanálů Přesun – přemístění produktu od výrobce do maloobchodů a k zákazníkům. Informování – sběr a analalýza informací o současných a potencionálních zákaznících, konkurentech, dodavatelech Kontakt – najití a zajištění kontaktu s potencionálními kupci

6 Funkce distribučních kanálů Matching - týká se přizpůsobení produktu na míru potřebám zákazníků. Financovní – distribučním kanálem partner financuje své náklady, včetně nákupu a skladování Risk – distribuční kanál sdílí určitá podnikatelská rizika

7 Typy maloobchodů Obchodní dům - sbírka menších maloobchodních prodejen, nabízí širokou škálu produktů, je řízen jednou společností. Příklad: Bývalý obchodní dům Kotva nebo Prior Nákupní centra - velké prodejní plochy, které nabízejí širokou škálu zboží (potraviny, móda, elektronika, domácí zboží) a služby (kadeřnictví, kino, fast food), ceny produktů mohou být různé (drahé, levné), každá část je ve vlastnictví různých majitelů Příklad: OC Futurum Kolín, OC Chodov

8 Typy maloobchodů Specializované malaobchody – specializace na specifický produkt, tento typ obchodů nabízí zákazníkovy expertní znalosti a vysokou kvalitu služeb. Příklad: květinářství, řezník, papírnictví Supermarket – zaměřený na širokou škálu potravin a nápojů. Někdy si můžete koupit i elektrické výrobky, módu a výrobky pro domácnost. Příklad: Kaufland, Tesco, Billa

9 Typy maloobchodů Obchody s potravinamy– relativně malé obchody nabízející rychloobrátkové zboží většinou za vyšší ceny Příklad – místní prodejny, večerky Diskonty – nabízejí různé zlevněné produkty, a nebo „méně“ značkové. Příklad: Outlety

10 Resources: http://www.learnmarketing.net/place.htm http://www.the-reseller-network.com/content/88/types-of-retailers/ http://www.ehow.com/info_7751319_major-functions-distribution- channel.html


Stáhnout ppt "THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi."

Podobné prezentace


Reklamy Google