Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Přístupnost IDS pro OOSPO Jaroslav Matuška Univerzita Pardubice Dopravní fakulta Jana Pernera Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou 11. - 12.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Přístupnost IDS pro OOSPO Jaroslav Matuška Univerzita Pardubice Dopravní fakulta Jana Pernera Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou 11. - 12."— Transkript prezentace:

1 Přístupnost IDS pro OOSPO Jaroslav Matuška Univerzita Pardubice Dopravní fakulta Jana Pernera Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou

2 Aktivity DF JP v oblasti bezbariérové dopravy 2008: předmět „Bezbariérová doprava“ – první předmět se zaměřením na přístupnost VD na VŠ v ČR DP a Bc práce – tvorba BB tras na území měst, BB úpravy žst, spotřeba času při přestupech OOSPO, analýzy přístupnosti PK, zastávek MHD 2005 – 2007: úloha VaV MD ČR č. 1F54E/039/520 „Systémové prostředky, opatření a mechanismy pro správné navrhování a realizaci bezbariérového prostředí v dopravních řetězcích veřejné dopravy“ 2014 – 2015: Rights of PRM in V4 countries spolupráce se SONS ČR, NRZP ČR, ASNEP, ČD, a.s., MMP, aj. Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou

3 Zdroj: autor (2014) 3 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou Vlakové spoje ve vybraných regionech

4 Linky VLD s garantovanými BB spoji 4 Zdroj: autor (2013) Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou

5 5 Podíl garantovaných BB vlaků - zahraničí CZ: Lbc, HK, Pce, Ji, Olm (23 tratí) SK: Bratislava, Žilina, B. Bystrica, Košice (15) AT: Linz, Salzburg, Villach (11 tratí) Zdroj: autor (2014)

6 6 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou Nabídka garantovaných spojů v regionu koeficient směrové nerovnoměrnosti poměr garantovaných spojů ve směru z centra × do centra aglomerace (regionu) koeficient časové nerovnoměrnosti poměr garantovaných spojů ve sledovaných časových obdobích (dne) na tratích v okolí centra 0 ≤ K ≤ 1 čím nižší K, tím vyrovnanější nabídka

7 Časová a směrová nerovnoměrnost (2013) 7 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou Region KsKs KčKč  -  ,   -  ,  Liberec0 – – – 0.26 Hradec Králové00 – – – 0.43 Pardubice0 – – – – 0.50 Jihlava000 – 1.00 Olomouc00 – – 1.00 Zdroj: autor (2014) nabídka v prac. dnech × víkendech vyšší nerovnoměrnosti časové nabídky garant. spojů

8 1.infrastruktura (54%) 2.vozidla (> 53%) 3.informace, IS (> 40%) 4.přestupy, návaznosti (38%) informovanost o právech při přepravě: 35% úloha elektronických medií + organizací ZP (> 34%) Zdroj: průzkum v zemích V4 (2015) 8 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou Největší problémy pro OOSPO ve VD

9 Co se ne/daří? obnova vozidel v ŽD, MHD (VLAD ?) rozsah garantovaných spojů přístupnost dopravní infrastruktury přístupnost městského prostředí (BB trasy, systémové úpravy) /  přístup personálu (ŽD × MHD × VLD)  přepravní řetězce (regionální, dálková doprava)  návaznosti spojů (vlak – vlak, vlak – MHD, vlak - BUS)  časové polohy spojů 9 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou

10 Co řešit? systémová obsluha území garantovanými spoji –koordinace BB spojů vlak – bus při plánování garantovaných BB spojů (směrově) –rozložení garantovaných BB spojů v čase informace o přístupnosti VD pro OOSPO (vyhledávání spojení, nová opatření, …) vyřizování objednávek přepravy osob na vozíku (cca 2/5 nespokojených, V4 2015) 10 Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou

11 Děkuji za pozornost. 11


Stáhnout ppt "Přístupnost IDS pro OOSPO Jaroslav Matuška Univerzita Pardubice Dopravní fakulta Jana Pernera Integrované dopravní systémy, Žďár nad Sázavou 11. - 12."

Podobné prezentace


Reklamy Google