Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing v sociálních sítích SEO, SEM a marketing v PPC systémech Ing. Pavel Rosenlacher

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing v sociálních sítích SEO, SEM a marketing v PPC systémech Ing. Pavel Rosenlacher"— Transkript prezentace:

1 Marketing v sociálních sítích SEO, SEM a marketing v PPC systémech Ing. Pavel Rosenlacher

2 2.2. Krátké shrnutí Obsahový marketing je pravidelná tvorba a distribuce obsahu různými digitálními cestami za účelem zlepšování obchodních výsledků firmy Obsahový marketing tedy znamená: –Strategie produkování a publikování informací –Způsob budování vztahů s komunitou –Součást marketingové strategie –Prodej bez „nucených“ technik Zahrnuje proces plánování, vytváření, koordinace, propagace, měření Mezi základní druhy obsahu patří: –Obsah zaměřený na začátečníky –Rozhovor s oborovou autoritou –Infografiky –Videopříspěvky –Online prezentace –Podcast

3 3.3. Krátké opakování Obsahový kalendář umožňuje až na několik měsíců naplánovat publikování a dát ji jasnou podobu –Tabulka –Software –Plánovací kalendář Persona = profil lidí, pro které píšeme obsah –Vychází z kvalitní znalosti zákazníků, cílových skupin Další z možností tvorby obsahu: –Odkaz na jiné stránky –Informace o novinkách –Reakce na jiný obsah –Anketa –Recyklace obsahu

4 4.4. Optimalizace stránek Co si představit pod pojmem optimalizace webových stránek nebo pro vyhledávače?

5 5.5. Optimalizace webových stránek Často se uvádí pojem „SEO“ (Search Engine Optimization) = „optimalizace pro vyhledávače“ Spočívá v lepším zobrazování stránek ve výsledcích vyhledávání na vyhledávačích Výsledkem je zobrazení relevantního obsahu V užším smyslu znamená přivedení návštěvníků na stránky, v širším smyslu jejich přeměnu na zákazníky Prakticky tedy znamená: –Zadání dotazu/klíčového slova do vyhledávače –Slovo odpovídá našemu produktu/firmě –Zobrazí se naše stránky v předních pozicích ve vyhledávači, aniž by se jednalo o přednostní výpis

6 6.6. Důvody optimalizace… Hyperkonkurenční prostředíTurbulentní prostředíAlgoritmus vyhledávačů Přivedení návštěvníků na web

7 7.7.SEO Jedním ze základních a nejpoužívanějších nástrojů jsou klíčová slova –Slovo spojené s produktem, značkou anebo s webovou stránkou –Jsou vytvářena tak, aby přiváděla návštěvníky na webové stránky –Používá se například i pro obrázky V souvislosti s tím se hovoří souhrnně o SEM (Search Enginge Marketingu) –Využívá potenciálu vyhledávačů k: Zobrazování online reklamy K vypisování webových stránek při vyhledávání –SEM má tři základní části: SEO PPC systémy Přednostní výpisy

8 8.8. PPC systémy a přednostní výpisy

9 9.9. Základní proces vytváření SEO Analýza webuAnalýza klíčových slovLinkbuildingPopis stránkyCopywriting

10 10. Analýza webu Jedná se o analýzu nejen vlastního webu, ale také konkurenčního V případě vlastní firmy se jedná především o obsah webu: –Názvy produktů, produktových řad –Zobrazení produktu –Klíčová slova –Označení ceny a měny –Možnost hodnocení produktu Vlastní komentáře „hvězdičky“ Průměrné hodnocení Tyto údaje lze dále využívat v další propagaci SEM

11 11. Analýza webu V případě analýzy konkurenčního webu z pohledu SEM se jedná o: –Analýza klíčových slov konkurence jak byste ji provedli? Týká se nejen obsahu webu, ale i obrázků, blogů, videí… –Zjišťování odkazů (linků) Kdo odkazuje na jejich stránky Existují nástroje pro zjišťování odkazů Dají se využít i „našeptávače“ –Historie webových stránek Je možnost zjistit další podrobnosti o stránkách konkurence Neznalost konkurence neomlouvá!

12 12. Analýza webu

13 13. Analýza klíčových slov Nejprve je potřeba si odpovědět na dvě otázky: –Jaký „problém“ řeší náš produkt? –Jaký je „opak problému“, který řeší náš produkt? Dotaz uživatele: „Jak dostat lyže do malého auta?“ –Co může být výsledkem vyhledávání na tento dotaz? Výsledkem jsou základní klíčová slova

14 14. Analýza klíčových slov Řešením předchozího příkladu může být –Střešní nosič –Střešní box (lze zadat i „rakev na střechu“ ) –Auto s větším kufrem!!! Případně se sklopitelnou opěrkou zadní prostřední sedačky V návaznosti na základní klíčová slova jsou vytvořena: –Synonyma –Homonyma –Antonyma Nesmí se zapomínat ani na: –Slang –Nářečí –Používat či nepoužívat lehké vulgarizmy?

15 15. Nářečí a klíčová slova Jak se dá nazvat „bramborák“?

16 16. Nářečí a klíčová slova Jak se dá nazvat „bramborák“? –Cmonda (Haná) –Bramborka (Náchodsko) –Kramflek (Orlicko) –Báč (Prostějov) –Křapanec (Choceňsko) –Nalešnik (Slovensko) –Prskanec (Benešov) –Stryk (Těšínské Slezsko) –Škramplata (Pardubicko)

17 17. Příprava klíčových slov Správným klíčovým slovem je slovo, které nejen přivede návštěvníky, ale udělá z něj zákazníka Přesto je možné rozlišovat tři typy dotazů: –Hledání informací –Hledání informací o produktech a značkách –Hledání za účelem nákupu Při tvorbě klíčových slov například k produktu je důležité znát chování spotřebitele při vyhledávání informací…

18 18. Příprava klíčových slov Obecný název Benzinová sekačka Zpřesnění dotazu Benzinová sekačka recenze Test diskuze Konkrétní dotaz Oleo-mac G48TBG Konkrétní poptávka Oleo-mac G48TBG sleva prodloužená záruka

19 19. Příprava klíčových slov Při přípravě klíčových slov je nutné respektovat a uvažovat: –Proces hledání a práce s informacemi spotřebitele –Různou míru informovanosti spotřebitele o produktech a produktových řadách Zda spotřebitel zná, jaké jsou běžné vlastnosti produktů v produktové řadě Běžnou cenovou hladinu Odborné terminologii –Užitné vlastnosti a použitelnost našeho produktu –Specifika cílové skupiny –Komunikační a marketingovou strategii Pozor na nekonkrétnost či název pouhých kategorií

20 20. Nástroje pro návrh klíčových slov Existuje řada PPC systémů, např. Adwords, Sklik, AdFox… Zpravidla není žádná minimální útrata, platí se většinou za proklik Lze nastavit maximální finanční stropy k určitým časovým obdobím Umožňují provádění, sledování a vyhodnocování online kampaní –Včetně geografického zacílení –Zobrazení na mapách –Úpravu klíčových slov –Přednostní výpisy –Bannerové reklamy

21 21. Nástroj pro návrh klíčových slov

22 22. Nástroje pro realizaci kampaně

23 23. Nástroj pro realizaci kampaně

24 24. Měření odezvy na sociálních sítích Úspěch příspěvků na sociální síti – WordPress a doplněk Social Media –Včetně konverzí ze sociálních sítí –Obrat objednávek ze sociálních sítí

25 25.Linkbuilding Součástí optimalizace a SEM Cílem je budování dostatečného množství tzv. zpětných odkazů (backlink) –Odkaz na jiné webové stránce vedoucí na sledovanou webovou stránku –Smyslem je nasměrovat uživatele na určitou stránku –Výrazně zlepšují pozici webu ve vyhledávačích Ovlivňují pořadí výsledků vyhledávání Hodnotí především stáří odkazu, počet odkazů, text Výsledkem je rank –Používají se například PageRank, S-Rank Vyhledávač je používá ke zpřesnění výsledků vyhledávání

26 26.Linkbuilding Jak anebo kde byste propojili svou „síť“ pomocí zpětných odkazů?

27 27.Linkbuilding LB Internetové diskuze BlogyPR články Výměna odkazů Nákup Sociální sítě

28 28. Popis stránky Pro určení pozice ve vyhledávači má minimální dopad Avšak při zobrazení výsledků má značný vliv na formu zobrazení výsledku –Konkurenční výhoda oproti jiným webům, které to nepoužívají

29 29. Popis stránky Feel Eco prostředek na nádobí­, ovoce a zeleninu 500ml 49 Kč Skladem HodnocenĂ­: 4.7 /5 PoÄŤet hodnotĂ­cĂ­ch: 2

30 30.Copywriting Jak by měl vypadat poutavý text? Co je to „Copywriting“?

31 31.Copywriting Nepleteme se slovem Copyright Činnost, během které se vytváří čtivé a poutavé texty Pravidla úspěšného copywritingu: –Stylistická a gramatická správnost –Jedinečný přínos pro čtenáře (proč mají číst zrovna váš článek) –Pozitivní nádech (i při negativním zaměření) –Důvěryhodnost –Přesvědčivost –Čtivost Aplikuje se, jak na sociálních sítích, tak na webu

32 32.Copywriting Pravidla řešení kritiky Nelze se zavděčit všemKritika je konstruktivní a nekonstruktivníBrát si ponaučeníPrvní negativní reakce neznamená konecKritika neopravňuje k útokuVést si „knihu pochval“

33 33. Krátké shrnutí SEO spočívá v lepším zobrazování stránek ve výsledcích vyhledávání na vyhledávačích Souhrnně hovoříme o SEM má tři základní části: SEO PPC systémy Přednostní výpisy Proces tvorby SEO zahrnuje –Analýzu webu –Analýzu klíčových slov –Linkbuilding –Popis stránky –Copywriting V klíčových slovech je vhodné zohlednit i nářečí či slang

34 34. SEO, SEM a marketing v PPC systémech Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Marketing v sociálních sítích SEO, SEM a marketing v PPC systémech Ing. Pavel Rosenlacher"

Podobné prezentace


Reklamy Google