Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště"— Transkript prezentace:

1 Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště

2 Motto: podpora prodeje výrobků = uchování zájmu výrobců/řemeslníků o řemeslo = zachování tradic a tradičních postupů do budoucna

3 CO je Tradiční výrobek Slovácka? V roce 2008 vznikl projekt Regionu Slovácko „Tradiční výrobek Slovácka“, jehož hlavní náplní je prezentace regionu prostřednictvím využití jeho specifik, podpora tradičních výrobků a výrobců. V souvislosti s projektem byla zavedena značka „Tradiční výrobek Slovácka“ - tato značka zaručuje především kvalitu výrobků, jejich vazbu na vymezené území, tradici výroby a šetrnost k přírodě. Právo k využití značky je udělováno výrobcům na dva roky na základě posouzení odborné komise.

4 Promítnutí v čase 2007 myšlenka 2008 pilot 2010 oficiální registrace 2015 současnost

5 Hlavní cíle identifikace výrobků a jejich spojitost s regionem, zvýšení zájmu o podporu lidových tradic a tradičních výrobků, pomoc tradičním výrobcům prostřednictvím zájmu veřejnosti a prodeje výrobků, šíření pouze čistě tradičních výrobků, prohlubování destinační identity.

6 Praktické dopady pro výrobce Možnost využití zavedené marketingové značky. Pomoc výrobcům s marketingem, managementem. Otevření nových trhů pro výrobce. Navazování nových partnerství. Předávání zkušeností, spolupráce mezi výrobci. PRESTIŽ.

7 Mamagement Oslovování výrobců s nabídkami prezentací, jarmarků, prodejních akcí... Společný postup při vyjednávání s pořadateli akcí, soukromými subjekty i orgány veřejné správy. Společný postup při získávání dotací. RS navazuje partnerství a smluvní vztahy za podmínek pro výrobce příznivých, které je možno nadále využívat.

8 Marketing Prezentace pod zavedenou značkou, administrace webových stránek administrace FB profilu tematické články do médií, tiskové zprávy, příprava tiskovin – letáky, katalogy pro všechny výrobce, značení všech výrobků – polepky, štítky, minimální finanční zátěž pro výrobce.

9

10

11 Jak se stát výrobcem 2 dokumenty: – Zásady pro udílení ochranné známky TVS – Žádost o udělení ochranné známky TVS Podmínky: – Právnická nebo fyzická osoba se sídlem na území Slovácka – Jedinečnost spojená s regionem (produkt charakteristický pro oblast Slovácka, výjimečná kvalita, existence výrobku či technologie na území Slovácka, využití místních surovin, ruční/řemeslná práce) – Udělení na 2 roky – Možnost užívání ochranné známky je nepřenosné a neprodejné – Výrobce dokládá vzorky své tvorby

12 Kdo o tom rozhoduje? Komise – Zástupce Regionu Slovácko – Etnograf Slováckého muzea v Uherském Hradišti – Etnograf národního ústavu lidové kultury ve Strážnici – Zástupce Odboru kultury a památkové péče Zlínského kraje Zasedá 2x ročně

13 Povinnost výrobce Uzavření Dohody o spolupráci na projektu Vystupování pod ochrannou známkou – Značení výrobků štítkem či nálepkou, možné je i včlenění ochranné známky do vlastních obalových materiálů. – Jednotné značení na jarmareční stánky, provozovny, sídla firem, polepy aut logem ochranné známky. – Po dobu platnosti certifikátu dodržovat standardy, za kterých byla ochranná známka udělena.

14 Výrobci v roce 2015 Celkem 61 výrobců Od Uherskohradišťska a Uherskobrodska přes Veselsko, Kyjovsko, Hodonínsko, Horňácko po Břeclavsko Obory tvorby: práce se dřevem, proutím, šustím, keramika, kovářské a drátované výrobky, tkaný textil, kraslice, krojové panenky, lidové ornamenty, kroje a krojové součásti včetně opasků a bot. Samostatná skupina: potraviny a nápoje z místních surovin – vinné mošty, vdolečky, sušené ovoce, škvarkové preclíky, perníčky, patenty, chléb, táče, mazance, vánočky.

15 Jak se stát prodejcem? 2 dokumenty: – Zásady pro udílení a užívání statusu ochranné známky TVS pro prodejce – Žádost o status prodejního místa ochranné známky TVS Podmínky: – Právnická nebo fyzická osoba – Forma prezentace výrobků, zaručení standardu prodeje – Zaručení dodržování zákonných předpisů – Povinnost označit prodejní místo i výrobky – Udělení na 2 roky – Možnost užívání ochranné známky je nepřenosné a neprodejné

16 Třetí cílová skupina = veřejnost Místní obyvatelé Rodáci žijící mimo region či v zahraničí Turisté Cíl: nabídnout těmto cílovým skupinám kvalitní výrobek s původem na Slovácku vyráběný tradičními postupy či technologiemi

17 Rok 2014 = Prodejní expozice Tradiční výrobek Slovácka Otevření Otevírací doba: – všední dny 9-12, h – sobota 8 – 11 h Úzké propojení s e-shopem

18 Tradiční výrobek Slovácka, z.s. Založen v roce Cílem sdružení je podpora udržitelného rozvoje, podpora a ochrana folkloru a tradic na Slovácku prostřednictvím rozvíjení regionální značky – ochranné známky Tradiční výrobek Slovácka registrované na Úřadu průmyslového vlastnictví, současně za zachování kontinuity historického původu, prostoru, produktů nebo přístupů způsobem typickým pro region, pro výrobky a služby.

19 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště"

Podobné prezentace


Reklamy Google