Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

stavby pro školství a vzdělávání

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "stavby pro školství a vzdělávání"— Transkript prezentace:

1 stavby pro školství a vzdělávání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice

2 Tento učební materiál vznikl v rámci projektu "Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích" s registračním číslem CZ.1.07/2.2.00/  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

3 členění staveb pro školství a vzdělávání
předškolní vzdělávání jesle – 1 až 3 roky dítěte mateřská škola – 3 až 6 roků dítěte dětské skupiny základní vzdělávání - 6 až 15 let základní škola praktická škola

4 členění staveb pro školství a vzdělávání
středoškolské a nástavbové vzdělávání odborná učiliště gymnázia střední odborné školy konzervatoře vyšší odborné školy

5 členění staveb pro školství a vzdělávání
ubytovací zařízení pro děti a mládež internáty vysokoškolské koleje speciální výchovná zařízení dětské domovy diagnostické ústavy

6 legislativní rámec Vyhláška MMR ČR 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby Vyhláška MZ ČR 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých (ve znění vyhlášky č. 343/2009 Sb.)

7 požadavky na hygienická zařízení
počet hygienických zařízení ve školách a školských zařízeních se stanoví takto: v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků 1 záchod na 20 dívek 1 pisoár na 20 chlapců 1 záchod na 80 chlapců 1 hygienická kabina na 80 dívek

8 požadavky na hygienická zařízení
počet hygienických zařízení ve školách uskutečňujících vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, a to pro těžké či hluboké postižení, se stanoví takto: v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na prvních 10 žáků a každých dalších 20 žáků 1 záchod na prvních 10 dívek a každých dalších 20 dívek 1 pisoár na prvních 10 chlapců a každých dalších 20 chlapců 1 záchod na prvních 20 chlapců a každých dalších 80 chlapců 1 hygienická kabina na 60 dívek starších 12 let 1 sprcha (pohotovostní)

9 požadavky na hygienická zařízení
počty hygienických zařízení v provozovnách pro výchovu a vzdělávání, vyjma provozoven živnosti péče o dítě do 3 let věku v denním režimu: v předsíňkách záchodů 1 umyvadlo na 20 žáků 1 záchod na 20 dívek 1 pisoár na 80 chlapců 1 hygienická kabina na 80 dívek

10 požadavky na hygienická zařízení
počty hygienických zařízení v provozovnách živnosti péče o dítě do 3 let věku v denním režimu se stanoví takto: záchody a umývárny u těchto zařízení se neděli podle pohlaví na 5 dětí musí připadat 1 dětská mísa a 1 umyvadlo Počet dětských mís lze z jedné třetiny nahradit dětskými nočníky Umývárna se dále vybavuje podle věku dětí dětskou vaničkou se sprchou nebo sprchovým boxem a s přívodem tekoucí pitné studené a teplé vody Umyvadla se osazují tak, aby výška horní hrany nepřekročila 43 cm nad podlahou Umyvadla a sprcha musí být opatřena pouze jedním výrokem vody napojeným na centrální mísící baterii umístěnou mimo dosah dětí Umývárna se dále vybavuje přebalovacím stolem a krytým nášlapným odpadkovým košem

11 zásady pro práci žáků vsedě a ergonomické parametry nábytku
Funkční rozměry nábytku pro dodržení fyziologického sedu a správné postavení páteře a pánve: výška sedadla je rovna délce bérce, zvětšené o výšku nízkého podpatku (1 - 2 cm), tj. chodidla jsou při zadním sezení celou plochou v pevném kontaktu s podlahou tak, aby bylo možno se o ně pevně opřít efektivní hloubka sedadla podepírá nejméně 2/3 délky stehna. přední hrana sedadla nesmí zasahovat do podkolenní jamky a musí být zaoblená

12 zásady pro práci žáků vsedě a ergonomické parametry nábytku
Funkční rozměry nábytku pro dodržení fyziologického sedu a správné postavení páteře a pánve: opěradlo slouží především jako opora beder, nikoliv hrudní páteře pro volný pohyb horních končetin nemá sahat výš, než k dolnímu úhlu lopatek výška pracovní plochy stolu je umísťována ve výšce loktů volně spuštěných paží sedícího žáka vhodný je snadno nastavitelný náklon desky stolu. stupeň nastavení pro psaní je stupňů, pro čtení až 35 stupňů

13 zásady pro práci žáků vsedě a ergonomické parametry nábytku
Funkční rozměry nábytku pro dodržení fyziologického sedu a správné postavení páteře a pánve: židle a stoly v kontaktu s podlahou musí být stabilní pro dynamický sed je vhodný kyv sedáku v předozadní rovině od - 5 do + 5 stupňů nejméně namáhavý sed, jak pro svalovou aktivitu, tak pro tlak na meziobratlové ploténky, je v mírném záklonu s podepřenou páteří (relaxační sed)

14 provozní požadavky školských zařízení
Základní provozní jednotkou každého školského zařízení je učebna: Učebna (také kmenová, elementární u.) - místnost, která je určena pro stálý pobyt jedné třídy během jednoho školního roku. Vyučuje se v ní všem předmětům, kromě těch, které vyžadují speciální zařízení a vybavení Odborná učebna – speciální učebna vybavená pro výuku odborných předmětů (CH, Bi, Fy atd.) a kterou využívají žáci (studenti) více tříd Kabinet – pracovna učitele sloužící jeho odborné práci a přípravě na vyučování Laboratoř – odborná pracovna sloužící praktickým cvičením žáků a učitelů Ateliér (kreslírna) – speciálně vybavená učebna pro výuku výtvarné výchovy

15 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "stavby pro školství a vzdělávání"

Podobné prezentace


Reklamy Google