Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: Český jazyk Ročník: 4.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: Český jazyk Ročník: 4."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4. Téma:Vyjmenovaná slova po p - procvičování Autor:Mgr. Věra Švecová

2 Doplň slovo následující v řad vyjmenovaných slov: pýcha, ________, _________, netopýr, ________, pyl, _________, klopýtat, _________, zpytovat, ________, pýr, ________, čepýřit se

3 Správné řešení: pýcha, pytel, pysk, netopýr, slepýš, pyl, kopyto, klopýtat, třpytit se, zpytovat, pykat, pýr, pýřit se, čepýřit se

4 Doplň do vět správná slova a doplň i,í / y,ý: Včelky ________ květiny.- slep_še Lekla jsem se _________.- p_l ________ předchází pád.- slep_š Tygr ______ mléko pravidelně - p_cha každou hodinu. ______ a prach se zachytil - op_lovaly na oknech auta. _______ mi tu botu?- p_l

5 Správné řešení: Včelky opylovaly květiny. Lekla jsem se slepýše. Pýcha předchází pád. Tygr pil mléko pravidelně každou hodinu. Pyl a prach se zachytil na oknech auta. Slepíš mi tu botu?

6 Napiš ke slovům příbuzným slovo vyjmenované. Podtrhni kořen slova. sudokopytník, kopýtka, kopytník ___________ přepych, hrdopýšek, pýchavka _____________ strašpytel, pytlačení, pytlovina ____________ pyskatý, ptakopysk______________________

7 Napiš slova příbuzná k vyjmenovaným slovům. Podtrhni kořen slova. třpytit se _____________________________ pyl ___________________________________ klopýtat ______________________________ U nových slov vyznač předponu a příponu.

8 Doplň slova a cvičení opiš do sešitu. Kapr lysec má málo šup_n. Zlomil si šp_čky u lyží. Nejtěžším sudokop_tníkem je hroch obojživelný. Včela při sběru p_lu p_la sladký nektar. Ptakop_sk obývá Austrálii.

9 Správné řešení: Kapr lysec má málo šupin. Zlomil si špičky u lyží. Nejtěžším sudokopytníkem je hroch obojživelný. Včela při sběru pylu pila sladký nektar. Ptakopysk obývá Austrálii.

10 Použité materiály: Stéblová, M. Pracovní sešit ČESKÝ JAZYK 4. Dialog. Liberec ISBN Kvačková, J. Český jazyk 4, pracovní sešit pro 4. roč. Nová škola. Brno ISBN Hlaváčová, E. Český jazyk souhrnně 4. ročník. BLUG. ISBN


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: Český jazyk Ročník: 4."

Podobné prezentace


Reklamy Google