Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto 2015 0 ZPRÁVA Z VÝZKUMU: FASHION REPORT – VLNA LÉTO 2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto 2015 0 ZPRÁVA Z VÝZKUMU: FASHION REPORT – VLNA LÉTO 2015."— Transkript prezentace:

1 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto ZPRÁVA Z VÝZKUMU: FASHION REPORT – VLNA LÉTO 2015

2 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto O Fashion reportu Fashion report je nový dlouhodobý průzkumný projekt největšího českého online obchodu s módou ZOOT a výzkumné agentury Perfect Crowd, který mapuje současné oblékání a vkus Čechů i Slováků, jejich měsíční výdaje za oblečení či ochotu nakupovat v průběhu roku. Čísla a zjištění se opírají o reprezentativní vzorek české a slovenské populace od 15 do 55 let. V rámci Fashion reportu je dlouhodobě sledována česká a slovenská móda napříč generacemi i regiony taková, jaká skutečně je. ZOOT z role předního českého online obchodu s módou chce přinášet na český módní trh demokratizaci stylového oblékání a radost z módy jako výrazu společenské pestrosti a aktivního přístupu k životu a ke světu kolem nás. Cílem Fashion reportu je pravidelně informovat o pokrocích v tomto snažení a hledat, jak si Češi a Slováci radost z módy a oblékání pro sebe objevují.

3 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto METODOLOGIE

4 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto VZOREK Metoda: Kvantitativní online výzkum s kvalitativními prvky. Oslovení respondenti jsou členy Perfect Crowd panelu ( registrovaných uživatelů). Země:Česko a Slovensko Sběr dat: Cílová skupina: Ženy i muži Ve věku 15 až 55 let Celá ČR Reprezentativní vzorek respondentů podle pohlaví, věku, vzdělání, velikosti místa bydliště a regionu. Velikost vzorku:N v ČR i SR = 400 respondentů

5 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto DOVOLENKOVÝ ŠATNÍK

6 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Nutné oblečení na dovolené (1) - pohlaví Tak, a teď bychom Vás opět požádali o zamyšlení se. Zkuste prosím uvést 5 kousků oblečení, na které se na Vaší hlavní dovolené prostě neobejdete. Co považujete prostě za základ Vašeho dovolenkového šatníku? (otevřená otázka) *řazeno dle ČR OdpovědiCelkem ČRŽenyMužiCelkem SRŽenyMuži tričko71%55%85%77%66%87% kraťasy, šortky, trenky, bermudy69%57%81%53%49%57% plavky63%70%55%70%78%62% ponožky, spodní prádlo31%24%37%26%20%33% šaty25%50%0%27%52%1% boty - letní (sandály, žabky, crocs…)24%19%29%35%34%36% mikina23%19%27%10% 11% tílko21%32%11%14%17%11% pokrývka hlavy (kšiltovka, klobouk…)21%16%25%23%19%27% kalhoty - obecně20%19%22%14% sukně13%26%0,4%18%34%1% bunda11%9%14%7%5%10% boty - obecně11%10%11%10%8%13% kalhoty - džíny, rifle9%8%11%10%9%12% košile8%2%14%9%2%17% kalhoty - krátké, 3/4ční, capri6%7%5%17%12%23% tunika, top6%11%0%7%14%0% brýle, sluneční brýle6%5%6%10%4%17% boty - sportovní (tenisky, botasky…)6%5%6%9%10%9% svetr5%7%4%3%4%2% tepláky5%6%4%8%11%5% šála, šátek4%7%2%4%6%2% ručník, osuška3%0,5%5%2% 3% kalhoty - outdoorové, sportovní2% 1%4% legíny, džegíny2%4%0%2%4%0,5% halenka1%3%0%2%5%0% vesta1%0%2%0,4%0%1% pláštěnka1% 0%2% polotriko, tričko s límečkem1%0%2%0,3%0%1% hodinky, kabelka1%0,5%1% 0% boty - trekové1%0%1%3%2%4% sako, oblek1%0,5%1%0,4% 0,5% kalhoty - slušné, plátěné1%0%1%0,2%0%0,5% boty - na podpatku, lodičky, slušné0,5%1%0%1%2%0% balerínky0,3%1%0%0,2%0,4%0% pyžamo0,2%0,5%0%1%2%1% montérky0% 1%0%2% šperky0% 0,3%0%1% ostatní, jiné2% 3%4%0,4%8% neví, bez odpovědi1% 2%0,5%0,4%1% N = 400N = 197N = 203N = 400N = 205N = 195 Základ dovolenkového šatníku tvoří tričko, kraťasy, plavky, u žen ještě šaty, letní boty, mikina, triko, pokrývka hlavy a sukně. Na Slovensku jsou podstatnější součástí letní boty, sukně a ¾ kalhoty, zatímco v Česku kraťasy a to i u žen – stejný podíl českých žen považuje za základ kraťasy jako slovenských mužů.

7 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Nutné oblečení na dovolené (2) – dovolená ČR Tak, a teď bychom Vás opět požádali o zamyšlení se. Zkuste prosím uvést 5 kousků oblečení, na které se na Vaší hlavní dovolené prostě neobejdete. Co považujete prostě za základ Vašeho dovolenkového šatníku? (otevřená otázka) *řazeno dle ČR celkem Dovolená v přírodě bývá méně elegantní a je při ní kladen větší důraz na obuv. U moře je častěji základem triko, pokrývka hlavy nebo šátek a také šaty. OdpovědiCelkem ČR Dovolená v přírodě Dovolená u moře Dovolená u vody v ČR Dovolená ve městě tričko71%83%60%66%69% kraťasy, šortky, trenky, bermudy69%71% 76%60% plavky63%57%78%73%38% ponožky, spodní prádlo31%35%22%26%29% šaty25%15%36%16%28% boty - letní (sandály, žabky, crocs…)24%20%32%29%20% mikina23%34%16%24%15% tílko21%14%31%24%23% pokrývka hlavy (kšiltovka, klobouk…)21%22%28%21%12% kalhoty - obecně20% 17%16%28% sukně13%11%17%9%18% bunda11%21%6%2%7% boty - obecně11%13%11%5%7% kalhoty - džíny, rifle9%10%6%10%14% košile8% 5%8% kalhoty - krátké, 3/4ční, capri6% 2%3%17% tunika, top6%1%11%2%6% brýle, sluneční brýle6% 7%4%9% boty - sportovní (tenisky, botasky…)6%5%3%10%16% svetr5%6%4%2%15% tepláky5%6%1%10%2% šála, šátek4%2%7%0%2% ručník, osuška3% 5%0% kalhoty - outdoorové, sportovní2%5%0% 3% legíny, džegíny2%1%0%4%7% halenka1% 2%0%2% vesta1%2%0% pláštěnka1%3%0% polotriko, tričko s límečkem1% 0% 6% hodinky, kabelka1%0% 5% boty - trekové1%2%0% sako, oblek1%0%1%0%2% kalhoty - slušné, plátěné1%0%2%0%2% boty - na podpatku, lodičky, slušné0,5%0%1%0%2% balerínky0,3%1%0% pyžamo0,2%0% 2%0% ostatní, jiné2% 1%2%5% neví, bez odpovědi1%0% 4%0% N = 400N = 126N = 112N = 51N = 38

8 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Nutné oblečení na dovolené (4) – délka dovolené Tak, a teď bychom Vás opět požádali o zamyšlení se. Zkuste prosím uvést 5 kousků oblečení, na které se na Vaší hlavní dovolené prostě neobejdete. Co považujete prostě za základ Vašeho dovolenkového šatníku? (otevřená otázka) *řazeno dle ČR Dlouhá dovolená je především dovolená u moře, což odráží i základ šatníku. OdpovědiCelkem ČR Dovolená 7 a méně dní Dovolená 8 a více dní Celkem SR Dovolená 7 a méně dní Dovolená 8 a více dní tričko71%73%68%77%75%73% kraťasy, šortky, trenky, bermudy69%73%69%53%49%57% plavky63% 66%70%66%77% ponožky, spodní prádlo31%33%24%26%23%28% šaty25%18%29%27%26%29% boty - letní (sandály, žabky, crocs…)24%22%28%35%31%40% mikina23%30%19%10%15%5% tílko21%22%24%14% 15% pokrývka hlavy (kšiltovka, klobouk…)21%17%28%23%24%25% kalhoty - obecně20%23%16%14%19%9% sukně13%11%15%18%22%14% bunda11% 7%9%7% boty - obecně11%10% 14%8% kalhoty - džíny, rifle9%11%6%10%9%11% košile8%7%8%9%8%11% kalhoty - krátké, 3/4ční, capri6%5% 17%20%15% tunika, top6%4%7% 8%7% brýle, sluneční brýle6% 7%10%5%15% boty - sportovní (tenisky, botasky…)6%8%5%9%8% svetr5%4%7%3% 2% tepláky5%7%2%8% 5% šála, šátek4%0%7%4% ručník, osuška3%4%2% kalhoty - outdoorové, sportovní2% 3% legíny, džegíny2%3%1%2% halenka1% 2%3% vesta1% 0%0,4%0%1% pláštěnka1%0%2%1% 2% polotriko, tričko s límečkem1% 0,3%0%1% hodinky, kabelka1% 0% boty - trekové1% 3% sako, oblek1% 0,4%1%0% kalhoty - slušné, plátěné1%0%2%0,2%0%1% boty - na podpatku, lodičky, slušné0,5%0%1% balerínky0,3%0%1%0,2%0,5%0% pyžamo0,2%1%0%1%2%1% montérky0% 1%2%0% šperky0% 0,3%1%0% ostatní, jiné2% 4%3%7% neví, bez odpovědi1% 0,5%1%0,5% N = 400N = 164N = 162N = 400N = 158N = 161

9 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto ZÁKLAD ŠATNÍKU O DOVOLENÉ Češi považují za naprostý základ svého dovolenkového šatníku:  tričko  kraťasy  plavky  u žen ještě šaty a dále letní boty, mikinu, tílko, pokrývku hlavy a sukni. (Na Slovensku jsou podstatnější součástí letní boty, sukně a ¾ kalhoty, zatímco v Česku kraťasy a to i u žen.) Roli hraje i typ dovolené. Zatímco u dovolené v přírodě bývá méně elegance než u moře a je při ní větší důraz kladen na obuv, u moře je zase častěji základem triko, pokrývka hlavy / šátek a také šaty.

10 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto ČESKÝ KUFR

11 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Kusy oblečení na dovolené (3) – průměrný počet ČR Tak a teď se budeme bavit konkrétně. Kolik z těchto jednotlivých oblečení si na Vaši hlavní letní dovolenou obvykle balíte? Český kufr na dovolenou, to jsou 7 trenky, 6 ponožky, 5 trik, 2 boty, 2 tílka, 2 kalhoty, 2 kraťasy, 2 šaty (u žen), 2 plavky, po 1 sukni, mikině, bundě, pyžamu a pouze každý druhý si bere šátek. *řazeno dle celkem V ks Kalhotk y/Slipy, trenky PonožkyTrikoBotyTílkoŠortkyKalhotyŠatyPlavky Šperky, bižuterie Mikina nebo svetr SukněBunda Pyžamo, noční košile Pokrývk a hlavy Šátek Celkem ČR 6,95,74,72,42,22,11,7x1,51,4 x0,90,8 0,5N=400 Ženy 7,45,34,52,63,02,11,81,71,62,41,41,30,81,00,80,7N=197 Muži 6,56,14,92,11,42,21,5x1,30,51,4x0,90,70,90,3N=203 Dovolená v přírodě 6,96,24,72,41,92,01,81,3 0,91,51,1 0,80,90,5N=126 Dovolená u moře 7,75,45,12,6 2,51,72,51,92,11,41,70,70,80,90,6N=112 Dovolená u vody v ČR 6,24,94,32,12,3 1,4 0,81,31,20,90,80,90,4N=51 Dovolená ve městě 7,06,35,12,42,01,6 1,71,22,31,51,30,71,00,70,5N=38 Dovolená 7 a méně dní 6,15,54,32,21,91,81,61,21,31,11,41,00,90,8 0,4N=164 Dovolená 8 a více dní 8,16,05,22,6 2,41,82,51,71,91,51,80,9 0,7N=162

12 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Další věci na dovolené (1) - pohlaví A kromě oblečení, co všechno si balíte na svou dovolenou? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Obecně je český kufr plnější než ten slovenský. Češi si často balí věci, které lze očekávat, že budou k sehnání i v místě dovolené. Například polovina cestuje s toaletním papírem. Slováci si více balí předměty spojené s úpravou zevnějšku a elektroniku. Celkem ČR ŽenyMuži Celkem SR ŽenyMuži *řazeno dle celkem ČR N=400N=197N=203N=400N=205N=195

13 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Další věci na dovolené (2) – dovolená ČR A kromě oblečení, co všechno si balíte na svou dovolenou? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Zatímco toaletní papír si balíme typicky na dovolenou u vody v ČR, léky na průjem si balíme více k moři a do města si zase častěji balíme antikoncepci. Celkem ČR Dovolená v přírodě Dovolená u moře Dovolená u vody v ČR Dovolená ve městě *řazeno dle celkem ČR N=400N=126N=112N=51N=38

14 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto ČESKÝ KUFR Český kufr na dovolenou, to jsou 7 trenky, 6 párů ponožek, 5 trik, 2 páry bot, 2 tílka, 2 kalhoty, 2 kraťasy, 2 šaty (u žen), 2 plavky, a po 1 sukni, mikině, bundě a pyžamu a v každém druhém kufru je i šátek. Kromě oblečení můžeme říci, že český kufr je plnější než ten slovenský. Češi si často balí i věci, u kterých lze očekávat, že budou k sehnání i v místě dovolené. Například polovina cestuje s toaletním papírem. Slováci si více balí předměty spojené s úpravou zevnějšku a také elektroniku. Zatímco toaletní papír si balíme typicky na dovolenou u vody v ČR, léky na průjem si balíme více k moři a do města si zase častěji balíme antikoncepci. Právě antikoncepci si balí do kufru mnohem častěji ženy než muži.

15 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto ÚTRATY ZA MÓDU SPOJENÉ S DOVOLENOU

16 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Koupě oblečení před dovolenou (1) - ČR Co si letos plánujete koupit na letní dovolenou ještě před dovolenou samotnou? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Před hlavní dovolenou děláme velké nákupy, nakupujeme zejména trika, plavky, šortky, sandály, šaty, kalhoty, sukně, tílka, sportovní obuv a ponožky. *hodnoceno za respondenty, kteří plánují dovolenou V % TrikoPlavkyŠortky Sandál ky nebo žabky Šaty Kalhot y SukněTílko Sporto vní uzavře né boty Ponož ky Klobo uk Sporto vní otevře né boty Mikina nebo svetr Čepice Společ enské boty ŠátekSakoBunda Nic z uvede ného Celkem ČR x15x N=400 Ženy N=197 Muži x17x N=203 Dovolená v přírodě N=126 Dovolená u moře N=112 Dovolená u vody v ČR N=51 Dovolená ve městě N=38 Dovolená 7 a méně dní N=164 Dovolená 8 a více dní N=162 *řazeno dle celkem ČR

17 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Koupě oblečení před dovolenou (2) - SR Co si letos plánujete koupit na letní dovolenou ještě před dovolenou samotnou? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Před hlavní dovolenou děláme velké nákupy, nakupujeme zejména trika, plavky, šortky, sandály, šaty, kalhoty, sukně, tílka, sportovní obuv a ponožky. Právě trika, plavky a sandály nakupuje před dovolenou více Slováků než Čechů. *hodnoceno za respondenty, kteří plánují dovolenou V %TrikoPlavkyŠortky Sandál ky nebo žabky Šaty Kalhot y SukněTílko Sporto vní uzavře né boty Ponož ky Klobo uk Sporto vní otevře né boty Mikina nebo svetr Čepice Společ enské boty ŠátekSakoBunda Nic z uvede ného Celkem SR x14x N=400 Ženy ,523N=205 Muži x14x N=195 Dovolená v přírodě N=111 Dovolená u moře N=140 Dovolená u vody v SR N=14 Dovolená ve městě N=54 Dovolená 7 a méně dní N=158 Dovolená 8 a více dní N=161 *řazeno dle celkem ČR

18 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Útrata před dovolenou (1) - pohlaví A kolik přibližně zá nákup oblečení pro sebe před dovolenou obvykle vydáte? Kč: Respondenti, kteří v předcházející otázce neuvedli „Nic z uvedeného“ Alespoň 1000 Kč utratí za oblečení pro sebe před dovolenou 52 % Čechů a v přepočtu 70 % Slováků. N=283N=147N=137N=295N=159N=137

19 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Útrata před dovolenou (2) – dovolená ČR A kolik přibližně zá nákup oblečení pro sebe před dovolenou obvykle vydáte? Kč: Respondenti, kteří v předcházející otázce neuvedli „Nic z uvedeného“ Nejvíce za oblečení utrácíme před dovolenou u moře N=283N=98N=87N=38N=24 *hodnoceno za respondenty, kteří plánují dovolenou

20 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Útrata před dovolenou (4) – délka dovolené A kolik přibližně zá nákup oblečení pro sebe před dovolenou obvykle vydáte? Kč: Respondenti, kteří v předcházející otázce neuvedli „Nic z uvedeného“ A před delší dovolenou. N=283N=125N=121N=295N=117N=133 *hodnoceno za respondenty, kteří plánují dovolenou

21 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Útrata před dovolenou (5) – průměrné částky A kolik přibližně zá nákup oblečení pro sebe před dovolenou obvykle vydáte? Kč: Respondenti, kteří v předcházející otázce neuvedli „Nic z uvedeného“ Srovnání průměrných částek. *hodnoceno za respondenty, kteří plánují dovolenou v KčPrůměr ČRPrůměr SR Celkem ČR Ženy Muži Dovolená v přírodě Dovolená u moře Dovolená u vody v ČR / SR Dovolená ve městě Dovolená 7 a méně dní Dovolená 8 a více dní Do 5 tis. obyvatel tis. obyvatel a více obyvatel

22 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Koupě oblečení na dovolené v posledních 3 letech (1) - ČR Co z následujícího seznamu jste si za poslední 3 roky koupil/a během hlavní letní dovolené? Máme na mysli pouze nákupy během pobytu v místě dovolené. Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Během samotné dovolené si kupujeme především triko, šaty, sandály, plavky, šortky, kalhoty, šátek, tílko a klobouky. V % TrikoŠaty Sandál ky nebo žabky PlavkyŠortky Kalhot y ŠátekTílko Klobo uk Ponož ky SukněČepice Sporto vní uzavře né boty Mikina nebo svetr Bunda Společ enské boty Sako Sporto vní otevře né boty Nic z uvede ného Celkem ČR34x x N=400 Ženy N=197 Muži38x x N=203 Dovolená v přírodě N=126 Dovolená u moře N=112 Dovolená u vody v ČR N=51 Dovolená ve městě N=38 Dovolená 7 a méně dní N=164 Dovolená 8 a více dní N=162 *řazeno dle celkem ČR

23 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Koupě oblečení na dovolené v posledních 3 letech (2) - SR Co z následujícího seznamu jste si za poslední 3 roky koupil/a během hlavní letní dovolené? Máme na mysli pouze nákupy během pobytu v místě dovolené. Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Během samotné dovolené si kupujeme především triko, šaty, sandály, plavky, šortky, kalhoty, šátek, tílko a klobouky. V %TrikoŠaty Sandál ky nebo žabky PlavkyŠortky Kalhot y ŠátekTílko Klobo uk Ponož ky SukněČepice Sporto vní uzavře né boty Mikina nebo svetr Bunda Společ enské boty Sako Sporto vní otevře né boty Nic z uvede ného Celkem SR42x x N=400 Ženy N=205 Muži44x x N=195 Dovolená v přírodě N=111 Dovolená u moře N=140 Dovolená u vody v SR N=14 Dovolená ve městě N=54 Dovolená 7 a méně dní N=158 Dovolená 8 a více dní N=161 *řazeno dle celkem ČR

24 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Útrata během dovolené (5) – průměrné částky A zkuste prosím odhadnout, kolik přibližně zá nákup oblečení pro sebe během dovolené a v místě dovolené obvykle vydáte? Kč: Respondenti, kteří v předcházející otázky neuvedli „Nic z uvedeného“ Na dovolené za oblečení utrácíme v průměru 1418 Kč, nejvíce u moře a více muži. v KčPrůměr ČRPrůměr SR Celkem ČR Ženy Muži Dovolená v přírodě Dovolená u moře Dovolená u vody v ČR / SR Dovolená ve městě Dovolená 7 a méně dní Dovolená 8 a více dní Do 5 tis. obyvatel tis. obyvatel a více obyvatel

25 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto ÚTRATY ZA MÓDU SPOJENÉ S DOVOLENOU Před hlavní dovolenou děláme velké nákupy, nakupujeme zejména trika, plavky, šortky, sandály, šaty, kalhoty, sukně, tílka, sportovní obuv a ponožky. Alespoň 1000 Kč utratí za oblečení pro sebe před dovolenou 52 % Čechů, což je poměrně málo, když vezmeme v potaz, že na Slovensku tak činí v přepočtu 70 % Slováků. Během samotné dovolené si kupujeme především triko, šaty, sandály, plavky, šortky, kalhoty, šátek, tílko a klobouky. Na dovolené za oblečení utrácíme v průměru 1418 Kč, nejvíce na dovolené u moře a více utrácí muži než ženy.

26 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto SPOLEČENSKÉ OBLEČENÍ NA DOVOLENÉ

27 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Společenské oblečení na dovolené (1) - pohlaví Berete si sebou i nějaké společenštější oblečení na večer? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Zejména ženy a zejména ty slovenské si společenské oblečení na večer berou sebou. N=400N=197N=203N=400N=205N=195

28 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Společenské oblečení na dovolené (2) – dovolená ČR Berete si sebou i nějaké společenštější oblečení na večer? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 A společenské oblečení si bereme zejména k moři. Dokonce častěji než na dovolenou do města. N=400N=126N=112N=51N=38

29 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Které společenské oblečení berou na dovolenou (1) - pohlaví A jaké společenské oblečení na večer si berete? (otevřená otázka) Pouze respondenti, kteří uvedli v předcházející otázce „ano“ *řazeno dle ČR OdpovědiCelkem ČRŽenyMužiCelkem SRŽenyMuži šaty46%77%1%58%87%6% košile27%3%63%22%2%58% kalhoty - obecně19%8%34%15%5%33% sako, oblek13%6%22%19%7%42% kalhoty - džíny, rifle9%3%19%3%0%9% kalhoty - slušné, plátěné9%6%13%8%5%12% halenka9%15%0%6%10%0% boty - na podpatku, lodičky, slušné 7%8%7%9%11%4% tričko6%3%10%4%3%6% sukně5%9%0%8%11%2% šperky4%6%0,0%1% 0% boty - obecně3%2%4%5%2%12% tunika, top3%4%0%5%8%0% tílko1%2%0% svetr1% šála, šátek1% 0% boty - letní (sandály, žabky, crocs…) 1% 0%1%2%0% hodinky, kabelka1% 0%1%2%0% mikina1%0%1% 0%1% bunda1%0%1%0% kalhoty - krátké, 3/4ční, capri1%0%1%0% kraťasy, šortky, trenky, bermudy0% 1% legíny, džegíny0% 0,4%1%0% ostatní, jiné2%1%3% 1%6% neví, bez odpovědi1%0%1%0,4%1%0% N = 158N = 94N = 64N = 177N = 114N = 63 Ženy si jako společenské oblečení na večer vezmou šaty, případně halenku a boty na podpatku / lodičky, muži pak košili, kalhoty a každý pátý dokonce sako. Na druhou stranu pro každého pátého jsou také tím slušným oblečením rifle. Na Slovensku si muži berou oblek výrazně častěji.

30 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Které společenské oblečení berou na dovolenou (2) – dovolená ČR A jaké společenské oblečení na večer si berete? (otevřená otázka) Pouze respondenti, kteří uvedli v předcházející otázce „ano“ *řazeno dle ČR celkem Zatímco k moři si jako společenské oblečení berou ženy šaty, do města je to častěji sukně a halenka. OdpovědiCelkem ČR Dovolená v přírodě Dovolená u moře Dovolená u vody v ČR Dovolená ve městě šaty46%28%50%60%46% košile27%41%24%19%30% kalhoty - obecně19%31%13%19%16% sako, oblek13%14%15%6%13% kalhoty - džíny, rifle9%16%3%9%25% kalhoty - slušné, plátěné9%7%15%0%5% halenka9%11%1%0%24% boty - na podpatku, lodičky, slušné7%2%15%6%0% tričko6%7%5%9%5% sukně5% 1%0%20% šperky4%0%9%0% boty - obecně3%2%3%0%13% tunika, top3%2%3%0% tílko1%0%3%0% svetr1%4%0% šála, šátek1%0%2%0% boty - letní (sandály, žabky, crocs…)1%0%2%0% hodinky, kabelka1%0%1%0% mikina1%2%0% bunda1%2%0% kalhoty - krátké, 3/4ční, capri1%0%1%0% ostatní, jiné2%8%0% neví, bez odpovědi1%0%1%0% N = 158N = 40N = 66N = 14N = 17

31 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto SPOLEČENSKÉ OBLEČENÍ NA DOVOLENÉ Zejména ženy a zejména ty slovenské si společenské oblečení na dovolenou skutečně berou sebou. Činí tak zejména u dovolené u moře, kam si společenské šaty berou dokonce častěji než na dovolenou do města. Ženy si jako společenské oblečení na večer berou:  šaty  případně halenku  a boty na podpatku / lodičky  muži pak košili, kalhoty a každý pátý dokonce sako. Na druhou stranu pro každého pátého muže jsou slušným oblečením rifle (na Slovensku si muži berou oblek výrazně častěji). Zatímco k moři si jako společenské oblečení berou ženy šaty, do města je to častěji sukně a halenka.

32 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto DOVOLENKOVÁ OBUV

33 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Obuv na dovolené (1) - pohlaví Který z následujících popisů nejlépe popisuje Vaše obutí, které na letní dovolené převážně nosíte? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Dovolenková obuv, to jsou především sandály a žabky, v oblibě následované sportovní obuví. Zatímco Česko je více sandálové, Slovensko je více žabkové. N=400N=197N=203N=400N=205N=195

34 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Obuv na dovolené (2) – dovolená ČR Který z následujících popisů nejlépe popisuje Vaše obutí, které na letní dovolené převážně nosíte? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Na dovolené v přírodě ale vede otevřená sportovní obuv, u moře zase vyrovnaně nosíme žabky a sandály. N=400N=126N=112N=51N=38

35 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto DOVOLENKOVÁ OBUV Dovolenková obuv, to jsou především sandály a žabky. Ty jsou v oblibě následované dalšími typy jako je např. sportovní obuv, ať už otevřená nebo uzavřená. Zatímco Česko je více sandálové, Slovensko je více žabkové. U dovolené v přírodě ale přeci jenom vede otevřená sportovní obuv, u moře zase nosíme hlavně právě žabky nebo sandály.

36 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto PLAVKY – TYPY PLAVEK A JEJICH NÁKUP

37 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Plavky na dovolené (1) – ČR vs.SR Jaký typ plavek si berete na dovolenou? Ženy vs. muži 70 % všech ženských plavek v kufru jsou plavky dvoudílné a přibližně stejný poměr tvoří plavky ve střihu „trenky“ u mužů. N=197N=205 N=203N=195 ŽenyMuži

38 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Plavky na dovolené (2) – dovolená ČR Jaký typ plavek si berete na dovolenou? Ženy vs. muži Když už si bereme jednodílné plavky, tak spíše na dovolenou v ČR než k moři. N=197N=52N=51N=34N=22N=203N=70N=52N=35N=20 *hodnoceno za respondenty, kteří plánují dovolenou ŽenyMuži

39 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Plavky kupované přes internet (1) - pohlaví Kupujete si plavky přes internet? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Plavky jsou typem oblečení, které nenakupují na internetu často ani ti, kdo jinak oblečení na internetu nakupují. N=400N=197N=203N=400N=205N=195

40 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Plavky potenciálně kupované přes internet (1) - pohlaví A byl/a byste ochoten/a si plavky přes internet koupit? Pouze respondenti, kteří uvedli v předcházející otázce „Ne“ Přesto zde jistý potenciál je, necelých 10 % těch, kdo plavky na internetu nenakupuje, je tak ochotno učinit. N=309N=146N=163N=307N=140N=167

41 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Plavky potenciálně kupované přes internet (2) – dovolená ČR A byl/a byste ochoten/a si plavky přes internet koupit? Pouze respondenti, kteří uvedli v předcházející otázce „Ne“ Jsou to spíše ti, kdo se chystají k moři. N=309N=97N=83N=34N=32

42 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Pocit při nákupu plavek (1) - celkem Do jaké míry následující výroky odpovídají tomu, jak se cítíte při nákupu plavek? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Nákup plavek je pro nás celkem traumatizující, 65 % připomene nedokonalost jejich postavy a kolem 40 % musí volit kompromis v plavkách vzhledem ke své postavě. *řazeno dle celkem ČR za top2 Celkem ČR Celkem SR

43 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Pocit při nákupu plavek (2) – pohlaví (top) Do jaké míry následující výroky odpovídají tomu, jak se cítíte při nákupu plavek? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Jedná se typicky o ženský problém. Celkem ČR ŽenyMuži Celkem SR ŽenyMuži *řazeno dle celkem ČR za top2 N=400N=197N=203N=400N=205N=195

44 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Zvyky při opalování (1) - celkem Dodržujete následující zvyky související s chováním na pláži, koupališti nebo prostě při opalování? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Doplňky k plavkám nosí alespoň občas kolem 30 % respondentů. *řazeno dle celkem ČR za top2 Celkem ČR Celkem SR

45 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Zvyky při opalování (2) – pohlaví (top) Dodržujete následující zvyky související s chováním na pláži, koupališti nebo prostě při opalování? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Zatímco v Česku jsou doplňky k plavkám častější než na Slovensku, Slovenky zase více střídají plavky na koupání a opalování. Celkem ČR ŽenyMuži Celkem SR ŽenyMuži *řazeno dle celkem ČR za top2 N=400N=197N=203N=400N=205N=195

46 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Zvyky při opalování (3) – dovolená ČR (top) Dodržujete následující zvyky související s chováním na pláži, koupališti nebo prostě při opalování? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Zdobení se do plavek je typičtější u moře. Celkem ČR Dovolená v přírodě Dovolená u moře Dovolená u vody v ČR Dovolená ve městě *řazeno dle celkem ČR za top2 N=400N=126N=112N=51N=38

47 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Kolik sezón plavky vydrží (1) - pohlaví Kolik sezón Vám vydrží jedny plavky, než je přestanete nosit? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Mužům vydrží plavky typicky 5 a více sezón, zatímco ženám 2 až 3 sezóny. N=400N=197N=203N=400N=205N=195

48 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Kolik sezón plavky vydrží (4) – délka dovolené Kolik sezón Vám vydrží jedny plavky, než je přestanete nosit? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 S délkou dovolené roste opotřebení. N=400N=164N=162N=400N=158N=161

49 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto PLAVKY 70 % všech ženských plavek v kufru, jsou plavky dvoudílné, když už si ženy balí do kufru jednodílné plavky, tak spíše na dovolenou v ČR než k moři. Přibližně stejný poměr tvoří plavky ve střihu „trenky“ u mužů. Plavky jsou typem oblečení, které nenakupují na internetu často ani ti, kdo jinak oblečení na internetu nakupují. Nákup plavek je pro nás totiž celkem traumatizující, 65 % respondentů připomene nedokonalost jejich postavy a kolem 40 % musí volit kompromis v plavkách vzhledem ke své postavě. Tyto nepříjemné pocity spojené s nákupem plavek zažívají především ženy. Doplňky k plavkám nosí alespoň občas kolem 30 % respondentů. Zatímco v Česku jsou doplňky k plavkám častější než na Slovensku, Slovenky zase více střídají plavky na koupání a opalování. Mužům vydrží plavky typicky 5 a více sezón, zatímco ženám pouze 2 až 3 sezóny.

50 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto LÉTO A STYL OBLÉKÁNÍ

51 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Letní oblečení pro muže – ČR vs.SR Co z následujících druhů oblečení nosíte během horkých letních dnů? Pouze muži. Muži si během horkých letních dnů oblékají typicky šortky, žabky / pantofle a košile s krátkým rukávem (typicky spíše Slováci), v Česku je také oblíbená čepice. Ponožky v sandálech nosí každý 10. muž. N=203N=195 Muži ČRMuži SR

52 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Styl během letní dovolené (1) - celkem Které z následujících výroků odpovídají tomu, jak se oblékáte během dovolené? Během letní dovolené … Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Oproti pracovním dnům je dovolená spojena především s volnějším a barevným oblečením. Necelá polovina respondentů se také o dovolené obléká lépe než v pracovní dny a kolem 40 % se obléká výstředněji. *řazeno dle celkem ČR za top2 Celkem ČR Celkem SR

53 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Styl během letní dovolené (2) – pohlaví (top) Které z následujících výroků odpovídají tomu, jak se oblékáte během dovolené? Během letní dovolené … Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Volné oblečení volí o dovolené typicky muži, zatímco ženy více barevné a výstřední oblečení. Zejména české ženy se oblékají o dovolené lépe. *řazeno dle celkem ČR za top2 Celkem ČR ŽenyMuži Celkem SR ŽenyMuži N=400N=197N=203N=400N=205N=195

54 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto LÉTO A STYL OBLÉKÁNÍ Muži si během horkých letních dnů oblékají typicky:  šortky,  žabky / pantofle  a košile s krátkým rukávem (typicky spíše Slováci)  v Česku je také oblíbená čepice. Ponožky v sandálech nosí v těchto situacích každý 10. muž. Oproti pracovním dnům je dovolená spojena především s volnějším a barevným oblečením. Necelá polovina respondentů se také o dovolené obléká lépe než v pracovní dny a kolem 40 % se obléká výstředněji. Zatímco volné oblečení volí o dovolené typicky muži, ženy využijí situace k nošení barevnějšího a výstřednějšího oblečení. Jako by si ženy teplé počasí více užívaly a probudilo v nich zájem o pestrost a barvy, muži naopak více horkem trpí.

55 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto FESTIVALOVÁ MÓDA

56 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Účast na festivalech - pohlaví Účastníte se hudebních festivalů? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 2/3 respondentů se účastní nebo účastnilo festivalů. N=400N=197N=203N=400N=205N=195

57 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Styl oblečení na festivalech (1) - celkem Do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky ohledně toho, jak se lidé oblékají během hudebních festivalů? Ti, co uvedli v předcházející otázce „Ano“ + „Pouze dříve“, N(ČR) = 250, N(SR) = 219 Především slovenská festivalová móda je výrazně jiná než slovenská všední móda – účastníci se oblékají barevněji a odvážněji, polovina i vyzývavěji. Češi jsou na festivalech konzervativnější, ale i tak 45 % se na festivalech obléká barevněji. *řazeno dle celkem ČR za top2 Celkem ČR Celkem SR

58 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Styl oblečení na festivalech (2) – pohlaví (top) Do jaké míry souhlasíte s následujícími výroky ohledně toho, jak se lidé oblékají během hudebních festivalů? Ti, co uvedli v předcházející otázce „Ano“ + „Pouze dříve“ Překvapivě, za více vyzývavé během festivalu se považují především slovenští muži. *řazeno dle celkem ČR za top2 Celkem ČR ŽenyMuži Celkem SR ŽenyMuži N=250N=128N=123N=219N=112N=107

59 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Co si oblékají / oblékali na festival – ČR vs. SR Jaké oblečení si berete na hudební festival? Všichni respondenti, N(ČR)=400, N(SR)=400 Hudební festivaly bývají pojaty poměrně sportovně, hlavní je myslet na počasí. Každý desátý si bere klobouk, šátek, holínky. Triko Kalhot y Mikina nebo svetr Sport ovní uzavř ené boty Šortky Ponož ky BundaTílko Sandá lky nebo žabky Čepic e Sukně Sport ovní otevře né boty Šaty Klobo uk Šátek Holink y Plavk y Spole čensk é boty Nic z uvede ného Sako Celkem ČR x11x ,4N=400 Ženy N=197 Muži x10x N=203 Triko Kalhot y Mikina nebo svetr Sport ovní uzavř ené boty Šortky Ponož ky BundaTílko Sandá lky nebo žabky Čepic e Sukně Sport ovní otevře né boty Šaty Klobo uk Šátek Holink y Plavk y Spole čensk é boty Nic z uvede ného Sako Celkem SR x10x N=400 Ženy N=205 Muži x6x N=195

60 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto FESTIVALOVÁ MÓDA Především slovenská festivalová móda je výrazně jiná než slovenská všední móda – účastníci se oblékají barevněji a odvážněji, polovina i vyzývavěji. Překvapivě, za více vyzývavé během festivalu se považují především slovenští muži. Češi jsou na festivalech konzervativnější, ale i tak 45 % se na festivalech obléká barevněji. Když se koukneme na konkrétní oblečení, bývají hudební festivaly pojaty poměrně sportovně, hlavní je, zdá se, myslet na vrtochy počasí. Každý desátý si bere klobouk, šátek, holínky.

61 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto ZOOT V HLAVÁCH ČESKÝCH ZÁKAZNÍKŮ

62 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto Znalost ZOOT Jaké internetové obchody s módou znáte? Uveďte prosím všechny, na které si z hlavy vzpomenete? Které z následujících obchodů s módou znáte jako internetové obchody? Všichni respondenti, N(2015červen)=400 N(2015březen)=400, N(2013)=479 Zatímco na podzim roku 2013 si ZOOT spontánně vybavilo jako internetový obchod s módou 6 % Čechů, v červnu 2015 už to bylo 17 %. Podobně podpořená znalost ZOOT vzrostla z 30 % v prosinci 2013 na 43 % v roce ZOOT tak neroste pouze z pohledu tržeb ale stává se i dobře známou značkou na poli internetových obchodů.

63 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto O PERFECT CROWD

64 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto O Perfect Crowd Perfect Crowd je výzkumná agentura složená z výzkumníků, sociologů a strategických planerů. Měříme, hledáme skutečné vhledy a nové nápady. Disponujeme vlastním řízeným panelem respondentů (Perfect Crowd panel) a interaktivním dotazovacím nástrojem Kvalikvant. Vedle spolutvorby, kreativního crowdsourcingu a marketingového výzkumu zajišťujeme výzkumnou část řady úspěšných dlouhodobých projektů mapujících vybraná společenská témata, jako je mapování života českých milionářů Wealth Report nebo dětský svět dětskýma očima v rámci projektu Kid Map.Wealth Report Kid Map Jan Schmid vede v Perfect Crowd kvantitativní výzkum a s výzkumem trhu má již přes 10 let zkušeností. Zaměřuje se na sociální sítě a jejich využití pro systematický marketingový výzkum.

65 ©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto


Stáhnout ppt "©Perfect Crowd 2013 Fashion report – léto 2015 0 ZPRÁVA Z VÝZKUMU: FASHION REPORT – VLNA LÉTO 2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google