Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Železniční stanice Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Železniční stanice Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka."— Transkript prezentace:

1 Železniční stanice Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka

2 Základní informace  Rok vybudování: 1847 (vybudována na důležité spojnici mezi Krakovem a Vídní)  Poloha: městská část Ostravy Svinov, ulice Peterkova  Nejvýznamnější nádraží v Ostravě  Souřadnice: 49°49´16 S 18°12´33 V  Nádraží má 4 nástupiště  Zastávky MHD v blízkosti: Svinov nádraží, Svinov mosty h.z., Svinov mosty d.z.

3 Historie  Do konce 19.století byl Svinov malou zemědělskou vesničkou  Velký hospodářský rozmach a nárůst obyvatelstva nastává po dokončení Severní Ferdinandovy dráhy (Bohumín-Lipník n.Bečvou) 1.května 1847  Svinov se stává důležitou spojnicí Krakov-Vídeň  1885 výstavba železniční trati Svinov-Opava, v roce 1887 připojena k této dráze i Vítkovická závodní dráha  Ze Svinova se stává velmi důležitý železniční uzel  1907 tramvajová trať Svinov-Moravská Ostrava  1911 trať Svinov-Klimkovice

4 Svinovské továrny  Velký příliv obyvatelstva (i německého) nastal po založení válcovny trub Oskarem Hulschinskym v roce 1892  Tato válcovna byla největší továrnou ve Svinově  Válcovna vyvážela roury do celé Evropy a Jižní Ameriky  Svinov se tak z ryze zemědělské obce postupně stal obcí zemědělsko – průmyslovou  1891-vznik svinovského parního mlýnu  1981-vznik svinovské pekárny  1897-vznik svinovské cihelny  1899-vznik svinovského lihovaru  1925-uvedena do provozu radiostanice

5 II.světová válka  9.října 1938 je Svinov obsazen Němci a připojen k Německu jako součást Sudet  Většina podniků je ovládána Němci  Docházelo k postupné likvidace české školy  30.dubna byl Svinov osvobozen Rudou Armádou  Svinov byl otřesen následky 2.světové války, byly zde rozbořené domy, zničené továrny  Po volbách v roce 1957 ztrácí Svinov svou samostatnost a stává se částí Poruby

6 Trať Svinov-Klimkovice  Původně železniční trať vedla ze svinovského nádraží, přes Přemyšov a Polanku až do Klimkovic (rok dostavby 1911)  Železnice na této trase fungovala až do roku 1926, kdy přešla pod správu Dopravního podniku Ostrava, který na této trase vytvořil tramvajovou trať  Byla to jednokolejná trať s několika výhybkami  Tramvajová doprava zde fungovala nepřetržitě (tedy kromě 2. světové války) až do roku 1978  Za tuto dobu se na trase vystřídaly tramvajové linky číslo 5, 12 a 6  Po této trati jezdily občas i nákladní vlaky  Dodnes můžeme v okolí Klimkovic a Polanky najít pozůstatky kolejí

7 Plánek tramvaj. Dopravy v Ostravě rok 1976 Trať Svinov-Klimkovice

8 Svinov mosty h.z.  Zastávka autobusů a tramvají  Dopravní uzel mezi centrem, Porubou a Ostravou Jihem  Dříve zastávka Poruba nádraží  Dne 5.srpna začal rekonstrukce terminálů zastávky Svinov mosty h.z. na moderní dopravní terminál  Rekonstrukce skončila na jaře roku 2013

9 Zdroje:  https://svinov.ostrava.cz/cs/o-svinove/hitorie      users-krzyzankovavl-desktop-sv_mosty_a4_pul-1-kopie.jpg/image_large  Foto:    Daniela Uhrovičová

10 Děkujeme vám za vaši pozornost.


Stáhnout ppt "Železniční stanice Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka."

Podobné prezentace


Reklamy Google