Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Matematika a její aplikace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Matematika a její aplikace."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace Ročník : 8. Téma : Kružnice a přímka (vzájemná poloha) Autor : Mgr. David Suchánek

2 Kružnice a přímka (vzájemná poloha) Kolik společných bodů může mít KRUŽNICE a PŘÍMKA?

3 + S r k Kružnice má s přímkou dva společné body... A B p SEČNA Přímka, která má s kružnicí 2 společné body se nazývá sečna!

4 Kružnice má s přímkou jeden společný bod. + S. p TEČNA bod dotyku Přímka, která má s kružnicí 1 společný bod se nazývá tečna! T k

5 Kružnice nemá s přímkou žádný společný bod. + S p VNĚJŠÍ PŘÍMKA k Přímka, která nemá s kružnicí žádný společný bod se nazývá vnější přímka!

6 Sečna a tětiva kružnice. +.. A B p k S přímka p je sečna kružnice k úsečka AB se nazývá tětiva kružnice k + S A B B k

7 Kolik sečen, tečen a vnějších přímek můžeme sestrojit ke kružnici? nekonečně mnoho Kolik tětiv může mít kružnice? její průměr Která tětiva je v kružnici nejdelší? nekonečně mnoho

8 Zdroje: Odvárko – Kadleček, 2000, Matematika pro 8. ročník základní školy 3 – Kruh, kružnice, válec, konstrukční úlohy


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Matematika a její aplikace."

Podobné prezentace


Reklamy Google