Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity II/2 – Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Autor Mgr. Radmila Vovková Číslo materiálu VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_06 Název Subject Pronouns, Possessive Adjectives, Apostrophe, … of … Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Anglický jazyk Ročník 1.roč. SŠ, 2. roč. SOU Tématický celek Gramatika Anotace Výkladová prezentace seznamuje žáky s použitím osobních a přivlastňovacích zájmen, přivlastňovacího pádu s použitím tzv. apostrofu a s přivlastňováním pomocí předložky of. Prezentace obsahuje cvičení, na kterém si žáci procvičí danou látku. Součástí je klíč ke cvičením. Metodický pokyn Viz předposlední strana prezentace. Klíčová slova I, you, he, she, it, we, they, my, your, his, her, its, our, their Očekávaný výstup Žáci si osvojí používání osobních a přivlastňovacích zájmen, přivlastňovacího pádu pomocí apostrofu nebo předložky of. Získané znalosti si procvičí na cvičení v závěru prezentace. Datum vytvoření 31.3.2013

2 PRONOUNS Subject pronouns Possessive adjectives Apostrophe …‘s and … of …

3 Subject pronouns Possessive adjectives I YOU HE IT SHE WE THEY MY YOUR HIS ITS HER OUR THEIR I like my job. Oxford is famous for its university. He lives with his family. They live in London and their son lives in Paris.

4 I  MY  MINE It‘s my money. It‘s mine. YOU  YOUR  YOURS It‘s your money. It‘s yours. HE  HIS  HIS It‘s his money. It‘s his. SHE  HER  HERS It‘s her money. It‘s hers. WE  OUR  OURS It‘s our money. It‘s ours. THEY  THEIR  THEIRS It‘s their money. It‘s theirs. Is this his camera? – No, it‘s mine. My room is bigger than hers, but hers is nicer.

5 Apostrophe …‘s and … of … Ann: „It‘s my camera.“ = It‘s her camera. = It‘s Ann‘s camera. My brother : „It‘s my car.“ = It‘s his car. = It‘s my brother‘s car. my sister‘s houseMr Kelly‘s wife James‘s partyLiz‘s husband my parents‘ car my friends‘ house … of … for things, places, animals etc. the name of this townthe back of the car the capital of Spainthe roof of the building the time of the next trainthe name of this street

6 Complete the sentences with the personal pronouns or possessive adjectives: I /my, you/your, he......... etc. 1. I like ______________ job. Do you like __________ job? 2. This is ____________ sister Ann. __________ is 22. 3. Sally is married. _________ husband works in a bank. 4. John is a teacher but ___________ sister is a nurse. 5. They live in a small town. __________ name is York. _________ is in England. 6. Most people aren’t happy in ____________ jobs. 7. __________ lives with his family. ___________ house isn’t very big. 8. Oxford is famous for ___________ university. 9. We live in London. ________ flat is very comfortable. 10. My favourite sport is tennis. _______ play a lot in summer.

7 Řešení: 1. I like my job. Do you like your job? 2. This is my sister Ann. She is 22. 3. Sally is married. Her husband works in a bank. 4. John is a teacher but his sister is a nurse. 5. They live in a small town. Its name is York. It is in England. 6. Most people aren’t happy in their jobs. 7. He lives with his family. Their house isn’t very big. 8. Oxford is famous for its university. 9. We live in London. Our flat is very comfortable. 10. My favourite sport is tennis. We play a lot in summer.

8 Complete the sentences. Use … ‘s …. or … of … 1. I like _________________________. (the camera / Ann) 2. What is _______________________ ? (the name/ this town) 3. What is _______________________ ? (the address / Jill) 4. The car stopped at ______________. (the end/ the street) 5. ___________________ are very thin. (the walls/ this house) 6. When is _____________________ (the birthday / your sister) 7. _____________________ is blue. (the favourite colour / Pat) 8. Write your name at________________ (the top / the page)

9 1.I like Ann‘s camera. 2. What is the name of this town? 3. What is Jill‘s address ? 4. The car stopped at the end of the street. 5. The walls of this house are very thin. 6. When is your sister‘s birthday ? 7. Pat‘s favourite colour is blue. 8. Write your name at the top of the page.

10 Metodické pokyny k materiálu. 1) Tento materiál slouží k testování znalostí žáků v oblasti zájmen. 2) V prvním cvičení si žáci společně zopakují osobní zájmena (podmětové a předmětové tvary) a přivlastňovací zájmena. 3) V dalších cvičeních žáci doplní do vět chybějící tvary zájmen. 4) Ke každému cvičení jsou uvedeny pokyny v anglickém jazyce. 5) Materiál slouží k testování žáků 1. ročníku střední školy.

11 Zdroj: Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press, 1994. ISBN 0-521-35770-5. s.106, 108, 109, 116. vlastní tvorba autora


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google