Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY ZÁVĚSY KOL A TLUMIČE ZALOŽENÉ NA ELEKTRORHEOLOGICKÉM PRINCIPU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY ZÁVĚSY KOL A TLUMIČE ZALOŽENÉ NA ELEKTRORHEOLOGICKÉM PRINCIPU."— Transkript prezentace:

1 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY ZÁVĚSY KOL A TLUMIČE ZALOŽENÉ NA ELEKTRORHEOLOGICKÉM PRINCIPU Vypracoval: Roupec Jakub Akademický rok: 2006/2007 Obr.1 [1]

2 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY OBSAH 1. Požadavky na funkci tlumiče 2. Typy tlumících systémů 3. Rychlost odezvy tlumících systémů 4. ER kapalina 5. ER tlumič – konstrukce 6. ER tlumič – tlumící charakteristiky 7. MR tlumič – konstrukce 8. Doporučená literatura Obr. 2 [1]

3 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY POŽADAVKY NA FUNKCI TLUMIČE 1. Utlumení rázu (komfort) 2. Návrat kola do výchozí polohy (bezpečnost) + = Měkké odpružení Tvrdé odpružení Proměnné odpružení Obr. 3

4 Fakulta strojního inženýrství TYPY TLUMÍCÍCH SYSTÉMŮ 1. pasivní (DCD, Monroe, atd.) 2. aktivní (ABC – Mercedes Benz, hydraulika u závodních aut, Citroën) 3. semiaktivní (ER a MR tlumiče, BOSE Suspension system) TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY Obr.4 [2] Obr.5 [3]

5 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY RYCHLOST ODEZVY TLUMÍCÍCH SYSTÉMŮ 1. pomalá (běžné „aktivní“ podvozky) 2. střední (ER a MR tlumiče, ABC, BOSE Suspension) 3. rychlá (hydraulické tlumící systémy závodních aut) Obr.6 [1]

6 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY ER KAPALINA Obr.7 [4] MARTIN, James. Et al. Electrorheology of a Model Colloidal Fluid. Journal of colloid and interface science 167, , s

7 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY ER TLUMIČ – KONSTRUKCE Obr.9 Sadokův ER tlumič [6] Obr.8 Choiúv ER tlumič [5]

8 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY ER TLUMIČ – TLUMÍCÍ CHARAKTERISTIKY Obr.11 Dynamický rozsah [5] Obr.10 Rychlost odezvy [5]

9 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY Obr.12 Tlumící charakteristiky [5]

10 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY MR TLUMIČ – KONSTRUKCE Obr.14 Vylepšený MR tlumič Sadokem [7] Obr.13 Konvenční MR tlumič [7]

11 Fakulta strojního inženýrství TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY DOPORUČENÁ LITERATURA [1] Hydropneumatic Suspension. On-line, cit , URL: [2] Active Body Control: bezpečnost, dynamika a komfort. On-line, cit , URL: [3] Bose Suspension. On-line, cit , URL: [4] MARTIN, James. Et al. Electrorheology of a Model Colloidal Fluid. Journal of colloid and interface science 167, , s [5] CHOI, SB. H  control of electrorheological suspension system subjected to parameter uncertaintie. Smart Mater Struct, 2003, 13, s. 639–657. [6] SADOK, Sassi. Et al. On the design and testing of a smart car damper based on electro-rheological technology. Smart Mater Struct, 2003, 12, s [7] SADOK, Sassi. Et al. An innovative magnetorheological damper for automotive suspension: from design to experimental characterization. Smart Material Structur 14, , s DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Fakulta strojního inženýrství 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 TRIBOLOGIE – INTELIGENTNÍ MECHANISMY ZÁVĚSY KOL A TLUMIČE ZALOŽENÉ NA ELEKTRORHEOLOGICKÉM PRINCIPU."

Podobné prezentace


Reklamy Google