Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DISTRIBUCE. Prodejní cesty Souhrn prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícímu Souhrn.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DISTRIBUCE. Prodejní cesty Souhrn prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícímu Souhrn."— Transkript prezentace:

1 DISTRIBUCE

2 Prodejní cesty Souhrn prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícímu Souhrn prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícímu Umožňují plynulý fyzický tok zboží, jeho vlastnických práv, informací, stimulování prodeje a plateb za zboží Umožňují plynulý fyzický tok zboží, jeho vlastnických práv, informací, stimulování prodeje a plateb za zboží

3 Hlavní funkce Obchodní Obchodní Logistická Logistická Podpůrné Podpůrné

4 Optimální výrobce Optimální výrobce … … … … Optimální prostředník ………………

5 Volba distribuční cesty závisí na: Druhu zboží Druhu zboží Segmentu trhu Segmentu trhu Konkrétním spotřebiteli Konkrétním spotřebiteli Velikosti zásilky Velikosti zásilky Čekací době Čekací době Prostorové dostupnosti Prostorové dostupnosti Rozmanitosti výrobků Rozmanitosti výrobků

6 Spotřební trh

7 Průmyslový trh

8 Příčiny konfliktů v distribuci Neslučitelnost cílů Neslučitelnost cílů Neujasněnost úloh a práv Neujasněnost úloh a práv Závislost zprostředkovatele na výrobci Závislost zprostředkovatele na výrobci Nestejné vnímání Nestejné vnímání

9 Typy konfliktů Vertikální Vertikální Horizontální Horizontální Vícecestný Vícecestný

10 Typy distribuce Intenzivní distribuce Intenzivní distribuce Selektivní distribuce Selektivní distribuce Exkluzivní distribuce Exkluzivní distribuce

11 Velkoobchod Zahrnuje všechny činnosti, které souvisí s prodejem zboží nebo služeb těm, kdo je prodávají dále, nebo těm, kteří je potřebují pro obchodní účely Zahrnuje všechny činnosti, které souvisí s prodejem zboží nebo služeb těm, kdo je prodávají dále, nebo těm, kteří je potřebují pro obchodní účely

12 Proč se využívají VO? Malí výrobci mají omezené fin.zdroje a nemohou si dovolit vybudovat vlastní organizaci pro prodej Malí výrobci mají omezené fin.zdroje a nemohou si dovolit vybudovat vlastní organizaci pro prodej Vykonávají obch.činnosti efektivněji v důsledku velikosti svých operací Vykonávají obch.činnosti efektivněji v důsledku velikosti svých operací Mají zkušenosti s obchodováním Mají zkušenosti s obchodováním Mají širší sortiment Mají širší sortiment

13 Hlavní činnosti VO Přetváří úzký sortiment výrobní na široký obchodní Přetváří úzký sortiment výrobní na široký obchodní Překlenuje časový nesoulad mezi výrobou a spotřebou Překlenuje časový nesoulad mezi výrobou a spotřebou Podílí se na dohotovení zboží Podílí se na dohotovení zboží Skladuje, dopravuje, financuje, dělení celkového množství, poradenská služba Skladuje, dopravuje, financuje, dělení celkového množství, poradenská služba

14 Třídění VO 1)Klasické VO A)VO poskytující plné služby - široký sortiment A)VO poskytující plné služby - široký sortiment - úzký sortiment - úzký sortiment B)VO s omezenými službami B)VO s omezenými službami - Cash and Carry - Cash and Carry - přepravní VO - přepravní VO - zásilkové VO - zásilkové VO - zajišťovatelé zásilek - zajišťovatelé zásilek

15 2) Dohodci a zástupci (agenti a makléři) 3) Pobočky a kanceláře

16 Maloobchod Činnosti spojené s prodejem zboží a poskytováním služeb konečnému spotřebiteli pro jeho osobní spotřebu Činnosti spojené s prodejem zboží a poskytováním služeb konečnému spotřebiteli pro jeho osobní spotřebu

17 Dělení maloobchodu 1) podle rozsahu služeb 1) podle rozsahu služeb - minimální rozsah služeb - minimální rozsah služeb - střední rozsah služeb - střední rozsah služeb - plné služby - plné služby

18 2) podle formy prodeje 2) podle formy prodeje a) s vlastní prodejní plochou a) s vlastní prodejní plochou b) bez vlastní prodejní plochy: b) bez vlastní prodejní plochy: - katalogový prodej - katalogový prodej - přímý marketing - přímý marketing - prodej prostřednictvím automatů - prodej prostřednictvím automatů - prodej prostřednictvím obchodních - prodej prostřednictvím obchodních cestujících (podomní prodej) cestujících (podomní prodej) - online marketing - online marketing

19 3) podle skladby sortimentu 3) podle skladby sortimentu a) specializované a) specializované b) nespecializované b) nespecializované - obchodní dům - obchodní dům - supermarket – m 2 - supermarket – m 2 - hypermarket – m 2 - hypermarket – m 2

20 4) podle cenové úrovně - vysoké ceny - běžné ceny - nízké ceny 5) podle formy vlastnictví - nezávislé prodejny - nezávislé prodejny - řetězcové podniky - řetězcové podniky - spotřebitelská družstva - spotřebitelská družstva - smluvní řetězce - smluvní řetězce

21 Atmosféra prodeje Umístění prodejny Umístění prodejny Velikost, dispoziční vybavení, výloha Velikost, dispoziční vybavení, výloha Personál Personál Cenová hladina Cenová hladina Sortiment Sortiment Služby Služby

22 Franchising Systém distribuce, který provozuje podnik určitého vlastníka tak, jako by byl součástí velké sítě, používající stejnou obchodní značku, symboly, vybavení, zařízení. Systém distribuce, který provozuje podnik určitého vlastníka tak, jako by byl součástí velké sítě, používající stejnou obchodní značku, symboly, vybavení, zařízení. Znamená poskytnutí licence jednou osobou jiné osobě za určitý poplatek Znamená poskytnutí licence jednou osobou jiné osobě za určitý poplatek

23 platba platba Franchisor Franchisant Franchisor Franchisant licence, značka licence, značka vyškolení, inf. o trhu vyškolení, inf. o trhu obch.jméno, reklama obch.jméno, reklama koncepce podnikání koncepce podnikání nákup ve velkém nákup ve velkém inovace výrobků inovace výrobků


Stáhnout ppt "DISTRIBUCE. Prodejní cesty Souhrn prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícímu Souhrn."

Podobné prezentace


Reklamy Google