Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mikroprostředí firmy. Mikroprostředí FIRMA VEŘEJNOST DODAVATELÉ ZÁKAZNÍCI MARKETINGOVÍ ZPROTŘEDKOVATELÉ KONKURENCE.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mikroprostředí firmy. Mikroprostředí FIRMA VEŘEJNOST DODAVATELÉ ZÁKAZNÍCI MARKETINGOVÍ ZPROTŘEDKOVATELÉ KONKURENCE."— Transkript prezentace:

1 Mikroprostředí firmy

2 Mikroprostředí FIRMA VEŘEJNOST DODAVATELÉ ZÁKAZNÍCI MARKETINGOVÍ ZPROTŘEDKOVATELÉ KONKURENCE

3 DODAVATELÉ Jsou obchodní firmy nebo jednotlivci, kteří zabezpečují potřebné zdroje pro společnost Dodávají nejen suroviny nutné pro výrobu, ale suroviny nutné pro distribuci a prodej výrobků Některé zdroje si může společnost zajišťovat sama – energii, některé musí nakupovat Je důležité, aby zásobovací oddělení rozhodlo, které suroviny nakoupí, které je lepší vyrábět Dodavatele vybírá podle ceny, spolehlivosti, rychlosti, platebních podmínek, záruční doby Firmy dávají přednost širšímu portfoliu dodavatelů, aby se tak vyhnuli problémům v situaci, kdy některý z dodavatelů nesplní své závazky Plánování dodávek – důležitá součást marketingu – závisí na tom ziskovost firmy Materiál se v současné době nekupuje na sklad, z důvodu minimalizace nákladů – o to větší důraz je kladen na spolehlivost dodavatelů V současnosti se preferuje dodávání typu „just in time“ - JIT

4 ZÁKAZNÍCI Zákaznické trhy mohou být reprezentovány některým z následujících typů trhů: –Spotřebitelské trhy – jednotlivci a domácnosti, které nakupují zboží pro svoji osobní potřebu –Průmyslové trhy – organizace, které nakupují zboží a služby za účelem jejich přeměnu na další výrobky nebo pro zajištění jiných služeb za účelem dosažení zisku –Překupnické trhy – organizace, které nakupují zboží za účelem jejich dalšího prodeje –Vládní a nevýdělečné trhy – vládní a nevýdělečné agentury, nakupují statky a služby, zabezpečují veřejné služby –Mezinárodní trhy – zahraniční spotřebitelé, výrobci, překupníci, vlády

5 Marketingoví zprostředkovatelé Firmy, které pomáhají společnosti při propagaci, prodeji a distribuci zboží k cílovým zákazníkům Rozdělení: 1)Zprostředkovatelé – obchodní firmy – pomáhají najít zákazníky a uzavřít obchod a)Agenti – makléři, firemní zástupci – vyhledání zákazníka, vyjednání prodeje, nenesou odpovědnost za prodávané zboží b)Obchodníci – velkoobchod, maloobchod – nákup zboží, vyhledání zákazníka, vyjednání prodeje, nesou odpovědnost za prodávané zboží

6 Proč firma využívá zprostředkovatelů: -Firma se věnuje výrobě -Nedokáže sama efektivně dosáhnout správné distribuce výrobků -Zprostředkovatel eliminuje nesoulad v množství, místě, času  Co vytváří zprostředkovatel 1.UŽITNOST MÍSTA – umístí výrobek tam, kde ho zákazník požaduje 2.UŽITNOST ČASU – dodá zboží na místo v čase, kdy to zákazník očekává a požaduje 3.UŽITNOST SORTIMENTU – umožňuje zákazníkovi nakoupit vše co požaduje na jednom místě

7 Marketingoví zprostředkovatelé 2) Firmy pro fyzickou distribuci -Přeprava a distribuce zboží a)Skladovací firmy b)Přepravní firmy – železnice, kamióny, letecké společnosti, plavební společnosti

8 Marketingoví zprostředkovatelé 3) Agentury marketingových služeb -Marketingový výzkum, reklamní agentury, sdělovací prostředky, poradenské firmy -Pomáhají při vyhledávání nových trhů -Při zavádění a propagaci nového výrobku na trhu

9 Marketingoví zprostředkovatelé 4) Finanční zprostředkovatelé - banky, pojišťovny

10 Konkurence Firma identifikuje konkurenty Konkurence se chápe z pohledu kupujícího: –Konkurence přání – zákazník chce utratit peníze – rozhoduje se za co – dovolená, elektronika, … –Konkurence druhů – rozhodne se pro jídlo – otázka – jaké jídlo – konkurence druhů –Konkurence forem – rozhodne se pro určité jídlo – maso – rozhoduje se v jaké podobě si ho koupí –Konkurence značek – rozhoduje se od jaké firmy si maso koupí Tak si firma určí všechny své konkurenty -Snahou by mělo být rozšiřovat své dosavadní trhy -Chyba je usilovat o zvětšení svého podílu ve stávajícím trhu

11 Veřejnost Skupina, která má zájem a vliv na schopnost společnosti dosahovat cílů a)Finanční veřejnost – banky, investiční společnosti – ovlivňují schopnost společnosti získat finanční prostředky b)Sdělovací prostředky – dobré jméno u sdělovacích prostředků c)Vládní veřejnost – vláda, legislativa d)Občanská sdružení – spotřebitelské organizace, ochránci přírody – firma nechává volný průběh, nebo vyzdvihuje přednosti svých výrobků e)Občanská veřejnost – postoj veřejnosti k jejím výrobkům a obchodním praktikám – charita, veřejně – prospěšná činnost f)Interní veřejnost – info pro interní zaměstnance – interní zpravodaje – sounáležitost zaměstnanců s cílem firmy


Stáhnout ppt "Mikroprostředí firmy. Mikroprostředí FIRMA VEŘEJNOST DODAVATELÉ ZÁKAZNÍCI MARKETINGOVÍ ZPROTŘEDKOVATELÉ KONKURENCE."

Podobné prezentace


Reklamy Google