Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mediální monitoring, screening a audit Přednáška 05 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mediální monitoring, screening a audit Přednáška 05 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla"— Transkript prezentace:

1 Mediální monitoring, screening a audit Přednáška PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

2 P roč sledovat média? 1.Vidět sebe sama a „svůj“ trh očima veřejnosti 2.Podklad pro zpětnou vazbu 3.Tvorba strategií, řízení komunikace 4.Poznání médií a jejich vývoje 5.Měření účinnosti vlastní práce –Reklama: – měřitelná účinnost –PR = řada subjektivních hledisek => měření složité 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

3 Veřejné mínění Průzkumy a pocity Připomeňme si: Veřejné mínění - produkt veřejné komunikace, (obsahu, formy a kvantity), propagandy a manipulace, mýtů, není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou. Nositelem veřejného mínění jsou média, jež ale veřejné mínění rovněž ovlivňují. Veřejné mínění je nestálé, různorodé, často obsahuje prvky předsudků, xenofobie a emocí. Veřejné mínění ovlivňují, viditelní i neviditelní opinion leaders, ale též konformismus. Rozdíl mezi míněním veřejným a zveřejněným: –Medializace – různé reakce –O čem se píše, o tom se mluví 3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

4 Hodnocení PR aktivit 1.Výstupu (zásah cílových médií, ekvivalent reklamního prostoru, porovnání s konkurencí, hodnocení PR akcí) Levné, ale vhodné jen omezeně, měření přibližné 2.Změny názorů (průzkumy, pre- a post-testy, monitoring) Drahé a časově náročné, spolehlivé, inspirativní 3.Změny chování (návštěvnost webu, telefonních linek, vývoj prodeje) Postihuje konečný cíl, ale těžko oddělitelný je vliv PR od ostatních faktorů 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

5 Monitoring médií Průběžný: –klíčová slova, rozsah –Zaměřený na relevantní trh, organizaci, osoby Cílený: –Událost, subjekt –Časový úsek Všeobecný: –Politický přehled –Ekonomický přehled –Specifické okruhy 5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

6 Produkty mediálního monitoringu 1.Typy výstupů: – Denní (týdenní, ad hoc) přehled tisku – Mediální analýza: vyhodnocovat pozici organizace a jejího okolí – Mediální audit: Koncentrovaný na určitý subjekt v určitém časovém období – Mediální screening: monotématická analýza z veřejných i neveřejných zdrojů 2.Cíl: odhad veřejného mínění, hybných argumentů, opinion-makerů => další postup 6.6. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

7 Děkujeme, že kouříte Nick Nylor v televizní besedě (2:40) Your picture here Ing. Martin Švehla

8

9 Mediální analýza - cíle sledovat a vyhodnocovat pozici organizace a jejího okolí na základě publicity v médiích. získat zpětnou vazbu, identifikovat silná a slabá místa vyhodnotit účinnost použitých komunikačních nástrojů nepředvídá budoucnost, ale poskytuje přehled o trendech, umožňuje modelování a plánování 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

10 Mediální analýza - postup 1.Selekce relevantních výstupů – Tématická – Žánrová – Dle médií – Ostatní (časová, personální, regionální, zdroje) 2.Hodnocení výstupů – Kvantitativní – Kvalitativní (pozitivní, negativní, neutrální) 3.Shrnutí 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

11 Mediální audit Koncentrovaný na určitý subjekt v určitém časovém období za účelem hodnocení a plánu Informuje o frekvenci, okruhu médií, kvalitě vystupování, definuje silné a slabé stránky, mediální pozici Obsahuje – údaje o zvolené metodice, rozsahu a hloubce –Kvantifikace –Výsledky anket, výzkumů veřejného mínění –Poznatky o image, reputaci, mediálním obrazu 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

12 Mediální screening Monotématická analýza z veřejných zdrojů Mediální archiv Veřejně dostupné rejstříky (nemovitosti, OR, ČSÚ) Vlastní zdroje Cíle Dodavatelé 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

13 Pár dobrých rad Pozor na účelové manipulace: množství není směrodatné, rozdíl mezi pozitivním a negativním, další významné faktory: Kde to bylo zveřejněno, Kdo k tomu zaujal stanovisko, Jaký dopad měly obdobné informace, Co se děje kolem Nepropadejte euforii, ani panice, media pracují každý den, tedy i zítra Nesledujte jen to, co bylo, ale také to, co bude Reputace a image - Dlouho se pěstuje, rychle se ztrácí, Silná reputace pomáhá přebrodit nesnáze 13. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla


Stáhnout ppt "Mediální monitoring, screening a audit Přednáška 05 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla"

Podobné prezentace


Reklamy Google