Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výzkum trhu....aneb začneme na zelené louce…. Výzkum trhu  Vychází z DEFINOVÁNÍ trhu  Spočívá v DESKRIPCI rysů dosavadního a současného trhu  Následuje.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výzkum trhu....aneb začneme na zelené louce…. Výzkum trhu  Vychází z DEFINOVÁNÍ trhu  Spočívá v DESKRIPCI rysů dosavadního a současného trhu  Následuje."— Transkript prezentace:

1 Výzkum trhu....aneb začneme na zelené louce…

2 Výzkum trhu  Vychází z DEFINOVÁNÍ trhu  Spočívá v DESKRIPCI rysů dosavadního a současného trhu  Následuje PROGNÓZOVÁNÍ budoucího vývoje poptávky

3 DEFINOVÁNÍ TRHU, KVANTIFIKACE POPTÁVKY  Úkolem je → vymezení trhu z několika hledisek  Pojmy (tržní potenciál x tržní kapacita x tržní podíl)  Segmentační výzkum  Cíl: zjistit odlišný faktor chování, citlivost na mktový mix  Fáze  Hlediska segmentace B2C x B2B trhů

4 Předpokládanýsegment Cílovýsegment ?  Pozor na chybné předpoklady!

5 1. Krok – vytvoření segmentů pomocí faktorové analýzy 2. Krok – vytvoření clustrů hodnot 3. Krok – Zobrazení postojového profilu segmentu 4. Krok – charakterizace nejvýraznější vnitřní dimenze uvnitř jednotlivých segmentů Segmentace - fáze:

6 UKÁZKA VÝSTUPU – SEGMENTAČNÍ MAPA Sinus-Milieus ® in the Czech Republic Social Status and Basic Values

7 DESKRIPCE TRHU, ANALÝZA PROSTŘEDÍ:  ANALÝZY: ZÁVĚRY:  Prostředí: STEP, SLEPT  Portfólia: BCG a GE  Konkurence: Porterova analýza 5ti sil  Aj. 

8 PROGNÓZOVÁNÍ VÝVOJE  Účel  Východiska prognóz  Volba metody, přístupu k prognózování 1. Kvalitativní metody  Expertní odhady  Delfská metoda  Metoda historické analogie 2. Extrapolace časových řad 3. Kauzální modely ! Každá prognóza musí být periodicky přezkoumána!!!

9 DNES – trendy: OD DESKRIPCE K POROZUMĚNÍ OD PROFILU K INSIGHTU

10 ETNOGRAFIE ve spotřebitelském výzkumu … Etnografie … se nesoustředí na etnické skupiny, ale na spotřebitelské segmenty Metodologie vyvinutá antropology pro studium neznámých kultur ZDROJ: Synovate

11 Jak se dělá etnografie Nejčastěji používané metody „TICHÝ SPOLEČNÍK“ „NEZÚČASTNĚNÝ POZOROVATEL“ „ZÚČASTNĚNÝ POZOROVATEL“ „TAJNÝ AGENT“ Kombinace výzkumných metod: IDIs, FGDs, deníčky, workshopy, sekundární analýza: domácí archiv, rodinné video, účtenky, apod. Video Audio Fotodokumentace Poznámky ZDROJ: Synovate

12

13 Geomarketing


Stáhnout ppt "Výzkum trhu....aneb začneme na zelené louce…. Výzkum trhu  Vychází z DEFINOVÁNÍ trhu  Spočívá v DESKRIPCI rysů dosavadního a současného trhu  Následuje."

Podobné prezentace


Reklamy Google