Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN."— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN

2 Externí podněty vstupu na zahraniční trh/y: Změny v poptávce Změny v tržním prostředí Změny v produktově-technologickém prostředí Změny v institucionálním prostředí Interní podněty vstupu???

3 FAKTORY ROZHODOVÁNÍ: důvody vstupu na zahraniční trhy analýza vnitřních zdrojů analýza konkurenční síly a atraktivity zahr. trhu analýza trhu „12C“ rozhodování o charakteru vstupu na zahraniční trh stupeň rizika vs stupeň kontroly trhu strategie vstupu na zahraniční trh – JAKO SOUČÁST FIREMNÍ STRATEGIE (~ VÝROBNÍ, FINANČNÍ, PERSONÁLNÍ…)

4 analýza konkurenční síly a atraktivity zahr. trhu SLEPT + PORTER + zdroje SLEPT + PORTER + zdroje AZT KS AZT KS velikost trhu (celkově a segmentů) tržní podíl růst trhu (celkově a segmentů) MKT schopnosti a kompetence sezónnost produktová „schopnost“ konk. podmínky (koncentrace, intenzita, dosažená marže bariéry vstupu) bariéry vstupu) tržní podmínky (cla, daně, restrikce…) image vládní regulace (kontrola cen, dumping..) technologická pozice ekonomická a polit. stabilita kvalita produktu podpora trhu podpora trhu kvalita distribuce a služeb kvalita distribuce a služeb JAKÉ DALŠÍ INFORMACE??????? JAKÉ DALŠÍ INFORMACE???????

5 KONKURENČNÍ VÝHODA Produkt (které aspekty ???) Trh/y (???) ImageCena Technologická orientace ???

6 rozhodování o charakteru vstupu na zahraniční trh faktory podniku faktory makro a faktory podniku faktory makro a mezoprostředí mezoprostředí podnikové cíle růst trhu podnikové cíle růst trhu kontrola intenzita konkurence kontrola intenzita konkurence vnímání rizika infrastruktura vnímání rizika infrastruktura flexibilita umístění výroby flexibilita umístění výroby potřeby zdrojů politické a tržní riziko potřeby zdrojů politické a tržní riziko znalost prostředí vládní politika a regulace znalost prostředí vládní politika a regulace podniková strategie charakteristiky produktu podniková strategie charakteristiky produktu velikost podniku velikost podniku charakter vstupu charakter vstupu ? CO CHYBÍ ? ? CO CHYBÍ ?

7 stupeň rizika vs stupeň kontroly trhu vysoký nízký/á vysoká MLÉKÁRNA KUNÍN VÝROBA V ZAHRANIČÍ???? MLÉKÁRNA KUNÍN VÝROBA V ZAHRANIČÍ???? stupeňrizikastupeňrizika míra kontroly trhu nepřímý export přímý export franchising joint ventures výroba v zahraničí

8 Prvky rizika pro volbu vstupu na trh/y politickékonkurenčnímakroekonomicképrovozní vzdálenost (geografická + psychická) MLÉKÁRNA KUNÍN??? MLÉKÁRNA KUNÍN???

9 strategie vstupu na zahraniční trh (obchodní metody) alternativy alternativy exportní domy PZO vlastní O zástupci montáž zástupci distributoři smluvní výroba VOO v zahraničí pobočky v zahraničí licence „piggybacking“ franchising joint venture joint venture strategická aliance strategická aliance místní výroba… místní výroba… MLÉKÁRNA KUNÍN A JINÉ ALTERNATIVY VSTUPU NA DALŠÍ TRHY? MLÉKÁRNA KUNÍN A JINÉ ALTERNATIVY VSTUPU NA DALŠÍ TRHY? nepřímý export přímý export produkce v zahraničí

10 STRATEGIE Generické strategie: nákladové vůdcovství, diferenciace, soustředění se na niku, soustředění se na náklady Tržní volby (Ansoffova matice): rozvoj produktu, redukce produktové řady, konec životního cyklu, rozvoj trhu, tržní penetrace, diverzifikace Ofensivní (frontal assault, flanking manoeuvre, encirclement, bypass attack, guerilla offensives, pre-emptive) versus defenzivní (postavení bariér, signal strong retaliation, snížení zisk inducement) versus časová strategie (first mover, follower…)

11 OBSAH EXPORTNÍHO PLÁNU: 1. úvod a) cíl plánu a) cíl plánu b) faktory exportní připravenosti b) faktory exportní připravenosti i) krátkodobé a dlouhodobé cíle exportu i) krátkodobé a dlouhodobé cíle exportu ii) výsledky analýzy vnitřních zdrojů důležitých pro export (personální, výrobně-kapacitní, finanční, manažerské…..) ii) výsledky analýzy vnitřních zdrojů důležitých pro export (personální, výrobně-kapacitní, finanční, manažerské…..) iii) popis produktu a jeho připravenosti pro export (úspěšnost na domácím trhu, konkurenční výhody produktu pro export, splnění požadavků importní země) iii) popis produktu a jeho připravenosti pro export (úspěšnost na domácím trhu, konkurenční výhody produktu pro export, splnění požadavků importní země) iv) struktura odvětví v importní zemi, konkurence a poptávka iv) struktura odvětví v importní zemi, konkurence a poptávka (stručná charakteristika) (stručná charakteristika) 2. výzkum trhu a) klasifikace produktu (obchodní i tržní) a) klasifikace produktu (obchodní i tržní) b) základní profil zákazníka b) základní profil zákazníka

12 c) charakteristika odvětví (identifikace a zhodnocení c) charakteristika odvětví (identifikace a zhodnocení b) charakteristika země – specifické příležitosti a omezení b) charakteristika země – specifické příležitosti a omezení c) detailní identifikace a zhodnocení konkurence a poptávky c) detailní identifikace a zhodnocení konkurence a poptávky d) požadované přizpůsobení- adaptace produktu d) požadované přizpůsobení- adaptace produktu 4. exportní strategie a) technika vstupu na trh – charakteristika a zdůvodnění a) technika vstupu na trh – charakteristika a zdůvodnění b) zodpovědnost a kompetence b) zodpovědnost a kompetence c)přítomnost na trhu – řízení distributorů a motivace distributorů c)přítomnost na trhu – řízení distributorů a motivace distributorů d) komunikační podpora produktu d) komunikační podpora produktu e) poskytování služeb a záruk – řešení zpětné logistiky e) poskytování služeb a záruk – řešení zpětné logistiky 5. prodej a dodání a) tvorba cen a) tvorba cen b) metody placení b) metody placení i) platební podmínky i) platební podmínky

13 c) dodání c) dodání i) dodací podmínky i) dodací podmínky ii) skladování ii) skladování d) předpověď objemu prodeje na 1. rok d) předpověď objemu prodeje na 1. rok 6. financování 6. financování a) dostupné finanční zdroje a možnosti krytí a) dostupné finanční zdroje a možnosti krytí b) způsoby financování pro další období b) způsoby financování pro další období 7. časový harmonogram 7. časový harmonogram a) implementace plánu a) implementace plánu b) zhodnocení výsledků b) zhodnocení výsledků


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN."

Podobné prezentace


Reklamy Google