Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Autor: RNDr. Bc. Miroslav Hruška Tematická oblast: Gravitational field and motion of bodies (gravitační pole a pohyb těles) Název DUMu: Newton’s law of gravitation Kód: VY_32_INOVACE_FY.4.01 Datum: Cílová skupina: Žáci středních škol s CLIL výukou fyziky v angličtině Klíčová slova:Gravitational force, gravitational field, Newton’s law of gravitation, gravitational acceleration, central field, homogeneous field Anotace: Prezentace slouží k uvedení a vysvětlení Newtonova gravitačního zákonu a k zavedení gravitačního pole.

2 Gravitational field and motion of bodies 1. Newton’s law of gravitation

3 3 Gravitation  Gravitation is a property of matter:  All bodies attract each other with a gravitational force  Gravitational force acts at a distance – through gravitational field  Dereck 3:30

4 4 Newton’s law of gravitation  Any two bodies attract each other with gravitational forces that are equal in magnitude and opposite in direction  The magnitude of the gravitational force F g for two homogeneous bodies of spherical shape is directly proportional to the product of their masses and inversely proportional to the square of the distance r between their centres

5 5 Newtonův gravitační zákon  Každá dvě tělesa se navzájem přitahují stejně velkými gravitačními silami opačného směru  Velikost gravitační síly F g pro dvě stejnorodá tělesa tvaru koule je přímo úměrná součinu jejich hmotností a nepřímo úměrná druhé mocnině vzdálenosti r jejich středů

6 6 Newton’s law of gravitation  G is the gravitational constant G = 6.67 × 10 –11 N·m 2 ·kg –2  The law is valid also for particles!

7 7 Gravitational force on Earth  At the surface:

8 8 Fill in the gaps  Any two bodies ………… each other with ……………… forces that are equal in ……………… and opposite in …………  The magnitude of the ………………. force F g for two ………………… bodies of ……………. shape is directly proportional to the ………… of their ………… and inversely proportional to the ………… of the ………… r between their centres

9 9 Gravitational acceleration  At the surface:

10 10 Earth’s gravitational field  Homogeneous gravitational field  Central (radial) gravitational field

11 11 Vocabulary homogeneous valid equal proportional vertical instantaneous perpendicular horizontal vodorovný okamžitý platný stejný/rovný kolmý stejnorodý svislý úměrný

12 That is all for now Thank you for your attention

13 13  Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje:  Bednařík, M., Široká, M. Fyzika pro gymnázia, Mechanika. Dotisk 3. vyd. Praha: Prometheus, s. ISBN  Hornby, A. S. Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English. 5. vyd. Oxford: Oxford University Press, s. ISBN


Stáhnout ppt "1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google