Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu."— Transkript prezentace:

1 PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu nebo skupiny porovnávaných případu (JAK? PROČ?)‏ má nejobecnější charakter – můžeme v ní rozvinout prvky etnografického nebo biografického výzkumu a dalších metod kvalitativního i kvantitativního výzkumu. - předpoklad: důkladným prozkoumáním jednoho případu lépe porozumíme jiným podobným případům. - na konci studie: případ se vřazuje do širších souvislostí.

2 TYPY PS Z HLEDISKA ZKOUMANÉHO OBJEKTU
Osobní případová studie Studie komunity Studium sociálních skupin Studium organizací a institucí Zkoumání událostí, rolí a vztahů

3 TYPY PS Z HLEDISKA ÚČELU
Exploratorní studie Explanatorní studie Deskriptivní studie Evaluační strategie

4 KROKY VÝZKUMU PROSTŘEDNICTVÍM PS
1. Určení výzkumné otázky 2. Výběr případu, určení metod sběru a analýzy dat 3. Příprava sběru datu 4. Sběr dat (data = rozhovory, záznamy pozorování, dokumenty)‏ 5. Analýza a interpretace dat 6. Příprava výzkumné zprávy

5 MNOHONÁSOBNÁ PS

6 5. METODY ZÍSKÁVÁNÍ DAT

7 ORGANIZACE SBĚRU DAT – DOKUMENTY
Souhrnný formulář kontaktu Souhrnný formulář o dokumentech Evidenční formulář

8 6. VÝZKUMNÁ ZPRÁVA

9 CÍLEM VÝZKUMNÉ ZPRÁVY JE:

10 ZÁKLADNÍ FORMA VÝZKUMNÉ ZPRÁVY:
Název studie Abstrakt Úvod Metody Výsledky Shrnující závěry Bibliografické citace Přílohy


Stáhnout ppt "PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu."

Podobné prezentace


Reklamy Google