Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy 31. 1. 2015 Michal Kalousek Gymnázium, Pardubice, Dašická 1083.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy 31. 1. 2015 Michal Kalousek Gymnázium, Pardubice, Dašická 1083."— Transkript prezentace:

1 Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy 31. 1. 2015 Michal Kalousek Gymnázium, Pardubice, Dašická 1083

2 Proč je dobré zvýšit rychlost nákladních vlaků ? Využití potenciálu železničních tratí Plynulost provozu Úspora času a energie

3 Aktuální stav Maximální rychlost ložených vozů: 100 km/h Nízký výkon trakčních vozidel

4 Návrh brzdového systému Kotoučová brzda se třemi brzdovými kotouči Maximální možný brzdící účinek Požadovaná zábrzdná vzdálenost: 1000 m Maximální adhezní,brzdící síla a rychlost při dané hmotnosti m (t)F AD max (kN)F B (kN)v MAX (km/h) 2029,426,4182 3044,141,1182 4058,955,9182 5073,670,6182 6088,385,3182 70103,0100,0182 80117,7114,7182 90132,4129,4182

5 Maximální tlak v BV m (t)p MAX (kPa) 2094,98 25114,60 30134,22 35153,84 40173,47 45193,09 50212,71 55232,33 60251,96 65271,58 70291,20 75310,82 80330,45 85350,07 90369,69 Minimální zábrzdná vzdálenost při maximálním tlaku v BV m (t)2030405060708090 v (km/h) 100 299,7300,4300,8301,1301,2301,3301,4301,7 110 362,6363,5364,0364,3364,5364,6364,7365,0 120 431,5432,6433,2433,5433,8433,9434,0434,4 130 506,4507,7508,4508,8509,1509,3509,4509,8 140 587,3588,9589,6590,1590,4590,6590,8591,2 150 674,2676,0676,9677,4677,7678,0678,2678,7 160 767,1769,1770,1770,7771,1771,4771,6772,2 170 866,0868,3869,4870,1870,5870,8871,1871,8 175 917,7920,1921,3922,0922,5922,8923,1923,8 180 970,9973,4974,7975,4976,0976,3976,6976,8

6 Přístroje nezbytné pro funkčnost brzdového systému Snímač ložení – Regulace brzdícího účinku v závislosti na hmotnosti vozu Potrubní zrychlovač – Urychlení nástupu brzdícího účinku Protismykové čidlo – Zamezení prokluzování dvojkolí Kompatibilita s klasickými nákladními vozy – Úprava brzdícího účinku vozu, který je v soupravě s klasickými vozy

7

8 Konstrukce podvozku Sekundární vypružení Podélné tlumení Zvýšení mohutnosti rámu Užití šikmo umístěným pryžových bloků

9

10 Závěr Zdroje http://www.dnoviny.cz/ https://zeleznicar.cd.cz http://archiv.dopravni.net/ Navržená brzda disponuje 160 % - 170 % Nevýhodou je finanční náročnost výroby a údržby Zvýšení rychlosti je reálné a má mnoho výhod Železniční doprava má velké možnosti rozvoje


Stáhnout ppt "Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy 31. 1. 2015 Michal Kalousek Gymnázium, Pardubice, Dašická 1083."

Podobné prezentace


Reklamy Google