Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Media relations Přednáška 1 1. 10. 2014 ve 12:15 – 13:45 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Media relations Přednáška 1 1. 10. 2014 ve 12:15 – 13:45 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla"— Transkript prezentace:

1 Media relations Přednáška ve 12:15 – 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

2 Obsah 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla 1. Mediální komunikace 1. Význam komunikace v současné době 2. Veřejné mínění 2. Role médií v komunikaci s veřejností 1. Vývoj, vliv na veřejné mínění, sociální sítě 2. Média a internet 3. Media relations v praxi 1. Činnosti 2. Nástroje 3. Mediální krajina prakticky

3 Komunikace v současné době 3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla L. Výboná: Alois Hadamčík po MS v LH, Bratislava 2011 Rozhovor s Aloisem Hadamczikem, trenérem národního hokejového družstva. Na otázku, proč je třetí místo na MS v Bratislavě považováno Za neúspěch říká: přijde na to, jak se to národu prezentuje. Třetí místo je velký úspěch, je to medaile.

4 Komunikace v současné době 1. Ekonomika: od problému „vyrobit“ k problému „prodat“Politika: být viděn, být chápán = být zvolen 2. Prodat (se) znamená komunikovat – Vzbudit zájem = otevřít téma, které druhou stranu zajímá – Identifikovat problém a přesvědčit o možném řešení – Získat voliče (dojednat obchod) 3. Veřejné mínění – podpora (politckých) obchodních aktivit 4. Význam médií a cesta k nim: – Reklama: jistota obsahu, vliv není pod kontrolou – PR: nejistota obsahu, ale podstatně vyšší důvěryhodnost 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

5 5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Kontrolní otázka Co to jsou média? a)Zdroj informací pro veřejnost b)Nástroj ovlivnění veřejného mínění c)Záruka demokracie v zemi

6 Veřejné mínění Definice: –projev názoru či vůle společnosti v konkrétní věci. Projev: –průzkumy, volby, společenské a sociální pohyby Teze k poznání veřejného mínění: –Je důsledkem veřejné komunikace, jejího obsahu, formy a kvantity –Není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou –Masmédia – nejviditelnější nositel a tvůrce –Je nestálé, různorodé, obsahuje předsudky, xenofobii a emoce –Syntetickým ukazatelem je reputace, image, mediální obraz 6.6. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

7 Média 1.Se zavedením všeobecného volebního práva (USA 1850, Německo a Francie 1871, V.B. 1884, Rakousko-Uhersko 1907) roste potřeba oslovit veřejnost 2.Vliv na veřejné mínění: manipulace výběrem, váhou a postojem; 3.Autorita médií – nestrannost, reprezentují stanoviska veřejnosti (také je ale vytářejí) 4.Financování – prodej tisku a reklama 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

8 Média a Internet 1.Informace nejsou již jen v médiích, ale také na internetu... –Výhody internetu: rychlost, velký rozsah, dostupnost, zpracovatelnost –Výhody médií: autorská ochrana, uchovatelnost, prestiž, přehlednost 2.Řešení: tradiční média zanikají, zřizují své webové stránky, spojují se s portály, zvyšují autentičnost, 3.Sociální sítě – návrat k osobnímu sdělení 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

9 Vztah mezi médii a internetem 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

10 Vztah mezi médii a internetem 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

11 Čtenost deníků v ČR 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla MédiaČtenost/poslechovost Blesk MfDnes Deník ČR Právo Televizní noviny - Nova Zprávy FTV Prima Události ČT Rádio Impuls Čro - Radiožurnál

12 Všechna komunikační média, kterými lze oslovit veřejnost; Určení cílových skupin => určení části veřejnosti => kterými médii lze tuto veřejnost nejlépe oslovit? Členění médií na Veřejnoprávní a komerční (ČT, ČRo, ČTK) – (Nova, Prima, MfD, Impuls …) Celostátní (celoplošná) a regionální (odborná): Tištěná, elektronická, internetová, Zpravodajská, publicistická, bulvární, seriozní, Závěr: media relations = vztahy s novináři 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Mediální krajina - vědecky

13 Děkujeme že kouříte, USA, 2005 Mluvčí tabákového průmyslu svěřuje novinářce různá tajemství a myslí si, že je to off-the-record.

14 Děkujeme že kouříte Druhý den je to v novinách, velká ostuda a tabákový průmysl se svého mluvčího zřekne. Když se ptá novinářky, jak to mohla udělat, odpoví: splácím hypotéku.

15 Mluvčí najde řešení: veřejně se omluví a sdělí, že měl sexuální poměr s mladou, hnědovlasou novinářkou, jejíž jméno nezveřejní, protože má – narozdíl od ní – charakter. Děkujeme že kouříte

16 Činnosti: 1.Styky s novináři (aktivní, pasivní), osobní kontakty –tiskové konference –odborné semináře pro novináře, společenské a sportovní události, neformální kontakty a setkání 2.Vystupování v médiích –vystupování před kamerou, v rozhlase, aktivity na internetu – chat, sociální sítě, relevantní portály 3.Zpětná vazba –monitoring médií a jak s ním nakládat, –i nepříjemné zprávy mají svou hodnotu –předvídání: přijímaná rozhodnutí by organizace měla zvažovat i z hlediska dopadu na veřejné mínění (očekávatelné reakce médií) 16. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Media relations v praxi

17 Kompetence: 1.Tvorba strategie = stanovení cíle, nalezení cest –Mediální audit, cílová reputace, –Interní pravidla hry (nahoru a dolů), kompetence –Tým, organizační zařazení, rozpočet 2.Vztahy s novináři –Servis – pasivní PR –Aktivní prosazení vlastních témat 3.Vystupování v médiích –Kdo s čím? –Tisk, rozhlas, televize, internet 4.Nástroje pro všední den –Tisková zpráva, sdělení, newsletter –Media list a jak s ním pracovat –Tiskové konference, snídaně, brífing, press trip PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla Media relations v praxi

18 18. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla O co jde v profesi TM? Mluvčí M. Kubal hovoří o profesi mluvčího – je pobočníkem ministra a musí pracovat v době, kdy novináři potřebují informace. Tu práci musíte milovat, jinak nepřežijete.

19 1.Plně kompetentní (plnokrevný): stanovuje strtegii, rozhoduje o zveřejňování, formuluje stanoviska, řídí komunikaci, je členem statutárního orgánu; 2.S omezenými kompetencemi (polokrevný): navrhjuje strategii a rozhodnutí, přímo podřízen nejvyššímu představiteli organizace; 3.Bez kompetencí (bezkrevný): interpretuje komunikační výstupy vedení organizace; 4.Externí (transfúzní): dodaný vnější agenturou, většinou ke komunikačnímu zvládnutí složitější situace; 19. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla 4 typy tiskových mluvčích


Stáhnout ppt "Media relations Přednáška 1 1. 10. 2014 ve 12:15 – 13:45 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla"

Podobné prezentace


Reklamy Google