Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století."— Transkript prezentace:

1 Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Etnická a rasová struktura Střední Ameriky Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_12 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Ameriky Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

2 Vymez tzv. Střední Ameriku? - je více názorů na dělení - většinou - pevninské území mezi Mexikem a Kolumbií - někdy toto dělení: Mexiko + tzv. Centrální Amerika (7pevninských států) Učebnice přiřazuje i Karibik Závěr: Mexiko + tzv. Centrální Amerika + Karibik

3 Původní obyvatelé…….., rasa…… …. indiáni, rasa mongoloidní V jaké oblasti přistál Kolumbus? Obr.1

4 Dle atlasu: Jaké státy kolonizovaly tuto oblast? - dominantní kolonizátor:…. ….Španělsko - následně proběhly četné války v Evropě a tím změny i zde Španělé – pevnina + Kuba, Hispaniola, Portoriko Ostatní území: VB, Francie, Nizozemsko,…

5 Francie, Nizozemsko, VB – nazývají se většinou jako zámořská území Obr.4 – Nizozemská území Obr. 3 – zámořská území Francie Obr.5 – zámořská území UK

6 Obr.2

7 Obr.7 Obr.6

8 Jak žili obyvatelé před příchodem Evropanů? - velký rozdíl pevnina a ostrovy Pevnina: - velmi vyspělé civilizace…. ….Aztékové a Mayové - měli výborné klimatické podmínky Obyvatelé ostrovů: - kein stress - velmi plodné ostrovy + moře

9 Nyní se dostává k souvislostem mezi kolonizací a obyvatelstvem regionu. Jakým způsobem probíhala kolonizace? - násilný obrat na křesťanství - zakládání plantáží a nucená práce indiánů Kde začali zakládat plantáže? - ostrovy Jak dopadli původní obyvatelé? - na ostrovech vymřeli Přesun kolonizátorů na pevninu …. kdo neumřel, tak utekl do hor Kdo nahradil indiány? - otroci z Afriky – celkem jich do Latinské Ameriky dovezli kolem 8mil.

10 V oblasti Antil – konec původních obyvatel Na pevnině v horských oblastech pak zbylo asi 30 % domorodých indiánů. Populace Antil: Haiti –černošská – 95% Kuba, Portoriko - bělošsko-mulatská Dominikánská republika – mulatská Malé Antily, Jamajka -černošsko-mulatská Shrnutí: jednoznačná dominance černošské a mulatské populace + menšina bělochů

11 Pevnina: Nikaragua, Salvador, Honduras, Panama, Mexiko - mesticko-indiánská Guatemala – indiánsko-mestická Kostarika - bělošsko-mestická Belize - černošsko-mulatská – výjimka díky VB Shrnutí: mesticko – indiánská populace s menšinou bělochů

12 1. PHIROSIBERIA. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 00_and_on.gif 3. MINDERHOUD, M.. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 9.svg 5. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ecial%29_%28special_marker%29.svg 6. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 7. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století."

Podobné prezentace


Reklamy Google