Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu Předmět: 126MPO Vypracoval: Jan Platzer.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu Předmět: 126MPO Vypracoval: Jan Platzer."— Transkript prezentace:

1 Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu Předmět: 126MPO Vypracoval: Jan Platzer

2 Popis Segmentace trhu: Segmentace trhu = rozčlenění trhu (rozdělení) na různé skupiny spotřebitelů. Tyto skupiny jsou charakteristické tím, že se od sebe na venek odlišují, ale uvnitř skupiny jsou si jednotlivý zákazníci podobní. Segmentaci provádíme proto, že v praxi není možné přistupovat ke každému zákazníkovi jinak - respektovat jeho individuální přání a potřeby.

3 Základní rozdělení Segmenty trhu Základní kritéria segmentace trhu Demografická (lidé) = členění trhu podle věku, pohlaví, velikosti rodiny, povolání, vzdělání, náboženství, velikost příjmů Gegrafická kritéria = členění trhu na různé geografické jednotky tj.např: města a obce, kraje, státy, kontinenty Členění podle zařazení do sociální vrstvy = u nás jsou tzv.3 druhy vrstev chudí, střední, bohatí. Převládá ta střední vrstva. Psychologická = členění trhu podle znaků osobnosti zákazníků Obr.1 všeobecné rozdělení v poměru na finance

4 Stavební trh Stavebnictví je v posledním období ve středu zájmu vzhledem ke značným možnostem zvyšování efektivity a produktivity téměř ve všech oblastech tohoto odvětví. Na rozdíl např. od strojírenské výroby, kde jsou u diskrétních výrobních procesů poměrně velmi dobré podmínky pro jejich plánování, řízení, sledování a vykazování, je stavební výroba více specifická, s většími problémy se daří odhalovat a odstraňovat nákladové a výkonové rezervy, specifické je i řízení a racionalizace stavebních výrobních procesů.

5 Základní strategie pokrytí trhu -pro efektivní segmentaci trhu je důležité, aby daný segment bylo možno kvantifikovat a určit jeho kupní sílu -dále je důležitá dosažitelnost a početnost segmentu, z kterých vyplívá i jeho využitelnost tj. možnost zpracování efektivního marketingového programu

6 Struktura stavebního trhu

7 Interakce stavebního trhu s vnějším okolím

8 Segmentace trhu podle funkčního a technologického hlediska staveb

9 Územní segmentace trhu

10 Pozice firmy v segmentu 1. Relativní pozice firmy v segmentu 2. Relativní výrobní potenciál add 1. Relativní podíl v segmentu Meziroční růst relativního podílu v segmentu Finanční síla podniku Míra vertikální integrace podniku v segmentu Individuální bariéry vstupu do segmentu Individuální bariéry výstupu ze segmentu Goodwill v segmentu Geografické pokrytí segmentu Relativní flexibilita v segmentu add 2. Nákladová výhoda vůči konkurenci Vlastní technická a technologická úroveň Komplexnost a kvalita zákaznického servisu v segmentu

11 Celková tabulka v mil. Kč běžných cen CZK mill, current prices Rok Year Stavební práce "S" celkem Construction work "S" total v tom v tuzemsku in the CR nová výstavba, rekonstrukce a modernizace bytové budovy nebytové budovy nevýrobní nebytové budovy výrobní inženýrské stavby vodohospodářské stavby opravy a údržba ostatní práce 1994159 827156 973112 1659 20937 18630 42031 8083 54241 4693 339 1995192 276188 907141 31310 72736 09345 80845 1803 50544 5093 085 1996224 864221 534166 41114 80939 33051 70456 6943 87452 0483 075 1997240 221237 771180 86424 07939 52946 89664 6995 66154 2652 642 1998243 529241 451180 47929 04033 57650 94462 9303 98958 7192 253 1999237 596234 714175 89027 87634 50850 00859 2974 20157 2691 555 2000259 670255 826193 59629 83237 62953 17268 9853 97860 4531 777 2001295 706289 927219 19232 78635 95573 96973 8082 67468 0382 697 2002311 172307 254228 34435 28638 82069 45081 7813 00775 7543 156 2003346 752342 916252 00543 70240 78074 22589 3223 97687 4813 430 2004394 305389 123286 82553 45253 03764 614111 3944 32897 8524 446 2005422 737416 894308 50357 63452 52666 530127 1234 690103 2955 096 2006463 060453 655336 72767 57163 61371 263129 6994 581113 4783 450 2007510 984497 225370 96279 00762 28789 629135 5624 477123 3432 920 2008536 572523 545386 79375 91061 06582 885162 0784 855133 5103 242

12 Stavební segmenty celkem v poměru za rok 2008

13 Nová výstavba, rekonstrukce a modernizace New construction, modernization and reconstruction Year New construction, modernization and reconstruction 1994112165 1995141313 1996166411 1997180864 1998180479 1999175890 2000193596 2001219192 2002228344 2003252005 2004286825 2005308503 2006336727 2007370962 2008386793

14

15 Bytové budovy Residential buildings YearResidential buildings 19949 209 199510 727 199614 809 199724 079 199829 040 199927 876 200029 832 200132 786 200235 286 200343 702 200453 452 200557 634 200667 571 200779 007 200875 910

16 Vývoj jednotlivých segmentů Inženýrské stavby +26,6 %, bytové budovy -27,1 % Stavební zakázky - 4. čtvrtletí 2008

17 Ukázky jednotlivých segmentů u stavebních firem v ČR SKANSKA Rezidenční development Vyvíjíme nové projekty v oblasti bytové výstavby, které následně prodáváme prostřednictvím vlastní realitní kanceláře. Více »Více » Komerční nemovitosti Pro podniky a úřady navrhujeme, stavíme, pronajímáme a prodáváme komerční nemovitosti. Více »Více » Prodej stavebnin Prodáváme stavební materiál a nářadí včetně možnosti zajištění dopravy. Více »Více » Půjčovny Zajišťujeme služby v oblasti půjčovny malé mechanizace, jeřábů a zdvihadel. Více »Více » Výroba, dodávka a čerpání betonových směsí Celkem 18 betonáren, které Vám nabízí přes 80 základních receptur. Více »Více » Těžba a zpracování kamene Zabýváme se těžbou a zpracováním drceného kameniva. Více »Více » Facility management Zaměřujeme se na správu a údržbu všech typů objektů - komplexní služby v rámci Facilities managementu. Více »Více » Prefabrikace Patříme mezi přední dodavatele výrobků a služeb v oblasti železobetonové prefabrikace. Více »Více »

18 Hochtief

19 Swietelsky Rozsah činností: 3.1:Železniční stavby: 3.2:Silniční stavby, zpevněné plochy: 3.3:Podzemní stavby: 3.4:Speciální stavby: 3.5:Mostní stavby: 3.6:Projekty PPP: 3.7:Štoly a stavby tunelů: 3.8:Pozemní stavby: 3.9:Generální dodavatel: 3.10:Vlastní projekty: 3.11:Stavby v horách: 3.12:Sportovní zařízení, zařízení pro volný čas: 3.13:Ekologické stavby: 3.14:Asfaltové směsi, beton a recyklace: 3.15:Zkušebna: 3.16:Projektování

20 METROSTAV a.s. METROSTAV a.s. podniká především v těchto oborech: Občanské stavby Občanské stavby Občanská výstavba, administrativní budovy, nákupní centra, hotely, školy, divadla, sportovní objekty Bytová výstavba Bytová výstavba Rodinné domy, bytové domy Průmyslová výstavba Průmyslová výstavba Elektrárny, průmyslové stavby, budovy pro průmysl, zásobníky, ČOV, úpravny vody Dopravní stavby Dopravní stavby Komunikace a zpevněné plochy, železnice, mosty, valy, rampy, dráhy Metro Metro Výstavba tras pražského metra Podzemní stavby Podzemní stavby Objekty podzemní hloubené a ražené, tunely, podchody, šachty, štoly, vrty Ostatní inženýrské stavby Ostatní inženýrské stavby Vodohospodářské stavby - úpravy toků, kanály, jezy, nádrže Vedení místní a dálková - sítě, řady, vodovody, kanalizace, plynovody, elektro a kabelovody, teplovody Ostatní inženýrské stavby - demolice, sanace, rekultivace, zemní práce a úpravy území Developerské projekty Výstavba komerčních objektů Výstavba bytů Výstavba rodinných domů

21 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu Předmět: 126MPO Vypracoval: Jan Platzer."

Podobné prezentace


Reklamy Google