Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu Předmět: 126MPO Vypracoval: Jan Platzer.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu Předmět: 126MPO Vypracoval: Jan Platzer."— Transkript prezentace:

1 Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu Předmět: 126MPO Vypracoval: Jan Platzer

2 Popis Segmentace trhu: Segmentace trhu = rozčlenění trhu (rozdělení) na různé skupiny spotřebitelů. Tyto skupiny jsou charakteristické tím, že se od sebe na venek odlišují, ale uvnitř skupiny jsou si jednotlivý zákazníci podobní. Segmentaci provádíme proto, že v praxi není možné přistupovat ke každému zákazníkovi jinak - respektovat jeho individuální přání a potřeby.

3 Základní rozdělení Segmenty trhu Základní kritéria segmentace trhu Demografická (lidé) = členění trhu podle věku, pohlaví, velikosti rodiny, povolání, vzdělání, náboženství, velikost příjmů Gegrafická kritéria = členění trhu na různé geografické jednotky tj.např: města a obce, kraje, státy, kontinenty Členění podle zařazení do sociální vrstvy = u nás jsou tzv.3 druhy vrstev chudí, střední, bohatí. Převládá ta střední vrstva. Psychologická = členění trhu podle znaků osobnosti zákazníků Obr.1 všeobecné rozdělení v poměru na finance

4 Stavební trh Stavebnictví je v posledním období ve středu zájmu vzhledem ke značným možnostem zvyšování efektivity a produktivity téměř ve všech oblastech tohoto odvětví. Na rozdíl např. od strojírenské výroby, kde jsou u diskrétních výrobních procesů poměrně velmi dobré podmínky pro jejich plánování, řízení, sledování a vykazování, je stavební výroba více specifická, s většími problémy se daří odhalovat a odstraňovat nákladové a výkonové rezervy, specifické je i řízení a racionalizace stavebních výrobních procesů.

5 Základní strategie pokrytí trhu -pro efektivní segmentaci trhu je důležité, aby daný segment bylo možno kvantifikovat a určit jeho kupní sílu -dále je důležitá dosažitelnost a početnost segmentu, z kterých vyplívá i jeho využitelnost tj. možnost zpracování efektivního marketingového programu

6 Struktura stavebního trhu

7 Interakce stavebního trhu s vnějším okolím

8 Segmentace trhu podle funkčního a technologického hlediska staveb

9 Územní segmentace trhu

10 Pozice firmy v segmentu 1. Relativní pozice firmy v segmentu 2. Relativní výrobní potenciál add 1. Relativní podíl v segmentu Meziroční růst relativního podílu v segmentu Finanční síla podniku Míra vertikální integrace podniku v segmentu Individuální bariéry vstupu do segmentu Individuální bariéry výstupu ze segmentu Goodwill v segmentu Geografické pokrytí segmentu Relativní flexibilita v segmentu add 2. Nákladová výhoda vůči konkurenci Vlastní technická a technologická úroveň Komplexnost a kvalita zákaznického servisu v segmentu

11 Celková tabulka v mil. Kč běžných cen CZK mill, current prices Rok Year Stavební práce "S" celkem Construction work "S" total v tom v tuzemsku in the CR nová výstavba, rekonstrukce a modernizace bytové budovy nebytové budovy nevýrobní nebytové budovy výrobní inženýrské stavby vodohospodářské stavby opravy a údržba ostatní práce

12 Stavební segmenty celkem v poměru za rok 2008

13 Nová výstavba, rekonstrukce a modernizace New construction, modernization and reconstruction Year New construction, modernization and reconstruction

14

15 Bytové budovy Residential buildings YearResidential buildings

16 Vývoj jednotlivých segmentů Inženýrské stavby +26,6 %, bytové budovy -27,1 % Stavební zakázky - 4. čtvrtletí 2008

17 Ukázky jednotlivých segmentů u stavebních firem v ČR SKANSKA Rezidenční development Vyvíjíme nové projekty v oblasti bytové výstavby, které následně prodáváme prostřednictvím vlastní realitní kanceláře. Více »Více » Komerční nemovitosti Pro podniky a úřady navrhujeme, stavíme, pronajímáme a prodáváme komerční nemovitosti. Více »Více » Prodej stavebnin Prodáváme stavební materiál a nářadí včetně možnosti zajištění dopravy. Více »Více » Půjčovny Zajišťujeme služby v oblasti půjčovny malé mechanizace, jeřábů a zdvihadel. Více »Více » Výroba, dodávka a čerpání betonových směsí Celkem 18 betonáren, které Vám nabízí přes 80 základních receptur. Více »Více » Těžba a zpracování kamene Zabýváme se těžbou a zpracováním drceného kameniva. Více »Více » Facility management Zaměřujeme se na správu a údržbu všech typů objektů - komplexní služby v rámci Facilities managementu. Více »Více » Prefabrikace Patříme mezi přední dodavatele výrobků a služeb v oblasti železobetonové prefabrikace. Více »Více »

18 Hochtief

19 Swietelsky Rozsah činností: 3.1:Železniční stavby: 3.2:Silniční stavby, zpevněné plochy: 3.3:Podzemní stavby: 3.4:Speciální stavby: 3.5:Mostní stavby: 3.6:Projekty PPP: 3.7:Štoly a stavby tunelů: 3.8:Pozemní stavby: 3.9:Generální dodavatel: 3.10:Vlastní projekty: 3.11:Stavby v horách: 3.12:Sportovní zařízení, zařízení pro volný čas: 3.13:Ekologické stavby: 3.14:Asfaltové směsi, beton a recyklace: 3.15:Zkušebna: 3.16:Projektování

20 METROSTAV a.s. METROSTAV a.s. podniká především v těchto oborech: Občanské stavby Občanské stavby Občanská výstavba, administrativní budovy, nákupní centra, hotely, školy, divadla, sportovní objekty Bytová výstavba Bytová výstavba Rodinné domy, bytové domy Průmyslová výstavba Průmyslová výstavba Elektrárny, průmyslové stavby, budovy pro průmysl, zásobníky, ČOV, úpravny vody Dopravní stavby Dopravní stavby Komunikace a zpevněné plochy, železnice, mosty, valy, rampy, dráhy Metro Metro Výstavba tras pražského metra Podzemní stavby Podzemní stavby Objekty podzemní hloubené a ražené, tunely, podchody, šachty, štoly, vrty Ostatní inženýrské stavby Ostatní inženýrské stavby Vodohospodářské stavby - úpravy toků, kanály, jezy, nádrže Vedení místní a dálková - sítě, řady, vodovody, kanalizace, plynovody, elektro a kabelovody, teplovody Ostatní inženýrské stavby - demolice, sanace, rekultivace, zemní práce a úpravy území Developerské projekty Výstavba komerčních objektů Výstavba bytů Výstavba rodinných domů

21 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu Předmět: 126MPO Vypracoval: Jan Platzer."

Podobné prezentace


Reklamy Google