Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad 2012 Ročník/věková kategorie4. ročník OA, EL Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing, trh, cílený marketing, tržní segment, segmentace, tržní cílení, tržní umístění. Anotace Prezentace je zaměřena na uvedení do problematiky cíleného marketingu, segmentace, cílení a umístění.

2 Marketing Trh a cílený marketing CZ.1.07/1.5.00/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

3 Trh místo setkání nabídky a poptávky dochází zde k výměně statků mezi jednotlivými subjekty Miraslebl. (accessed Sept 19, 2014).http://www.miras.cz/seminarky/mikroekonomie-n01-trhy.php

4 Subjekty trhu Stát Domácnosti Podniky

5 Dělení trhů 1.Podle množství druhů statků a)Dílčí b)Agregátní 2.Z hlediska územního a)Trh místní b)Trh národní c)Trh mezinárodní

6 Dělení trhů 3.Podle předmětu koupě a prodeje a)Trh zboží a služeb b)Trh výrobních faktorů c)Trh finanční

7 Dva přístupy podniků k trhu 1.Tržně nediferencovaný marketing a)hromadný marketing b)výrobkově diferencovaný marketing 2. Cílený marketing a)koncentrovaný marketing b)diferencovaný marketing

8 a) hromadný marketing Jeden výrobek Jeden mix Trh Výrobek A Výrobek B Výrobek C Trh b) výrobkově diferencovaný marketing Jeden mix

9 a) koncentrovaný marketing Jeden nebo více výrobků Jeden mix Segment A Segment B Segment C Výrobek A Výrobek B Výrobek C Mix A Mix B Mix C Segment A Segment B Segment C b) diferencovaný marketing

10 Trh je velmi rozsáhlý Nutno určit, kterou skupinu zákazníků bude podnik oslovovat. Segmentace trhu Tržní cílení

11 Segmentace trhu = rozčlenění do určitých skupin zákazníků, kteří se liší svými potřebami, požadavky, očekáváním. Tržní segment je zvnějšku heterogenní a vnitřně homogenní.

12 Kritéria segmentace Geografická – potenciální zákazníci jsou rozděleni podle rozmístění - například podle kontinentů, zemí, atd. Demografická – potenciální a také i stávající zákazníci se dělí podle věku, pohlaví, náboženství, atd. Socioekonomická – sem mohu uvést např. - vzdělání, povolání, příjem, atd. Psychologická – společnosti segmentují podle - životních zájmů, postoje, hodnoty, atd.

13 Tržní cílení (targeting) Klíčová kritéria cílení: Velikost segmentu - počet potenciálních zákazníků Růstový potenciál segmentu - prognóza vývoje počtu zákazníků v budoucnu Atraktivita segmentu - finanční možnosti potenciálních zákazníků, hrozba vstupu konkurentů, … = výběr cílových segmentů trhu.

14 Tržní umístění (positioning) kam si zákazník výrobek zařadí kde se nachází produkt ve vztahu ke konkurenci = vytváření vjemů, názorů a postojů v myslích zákazníků spojených se značkou podniku nebo jeho produktů.

15 Zdroj informací Kozel, R., Mynářová, L., Svobodová, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, ISBN Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, ISBN Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada, 2004, Dotisk 2007, ISBN

16 Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad."

Podobné prezentace


Reklamy Google