Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,"— Transkript prezentace:

1 Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, 02 - 2013 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

2 Anotace: Předmět: matematika Ročník: 8. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy, využití znalostí o řešení lineárních rovnic s jednou neznámou s použitím procent Forma výuky: výklad učitele + procvičení Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: slovní úlohy vedoucí k lineární rovnici s jednou neznámou Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání, rozbor zadání, stanovení neznámé a zápis slovní úlohy – jednotlivé kroky na kliknutí myši 4. Snímek – sestavení a vyřešení rovnice, provedení ověření, na kliknutí myši 5. Snímek – zadání podobné slovní úlohy – upevnění získaných dovedností a vědomostí (samostatná práce žáků do sešitů, společná kontrola na klikání myši)

3 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Slovní úloha vedoucí k lineární rovnici s jednou neznámou Tři sestry si rozdělily 236 000 Kč tak, že první sestra dostala o 20% méně než druhá sestra a třetí sestra dostala o 15% více než druhá sestra. Jak si částku rozdělily? Přečtěte si pozorně zadání 1.Sestra …………. 2.Sestra …………. 3.Sestra …………. celkem ……………... 236 000 Kč o 20% méně znamená kolik % ? Jak zapíšeš 80% desetinným číslem? o 15% více znamená kolik % celkem? Jak zapíšeš 115% desetinným číslem? x 0,8.x 1,15.x Rozhodněte, kterou veličinu označíme jako x Připravte si zápis slovní úlohy

4 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Sestavíme rovnici 0,8x + x + 1,15x = 236 000 2,95x = 236 000 /: 2,95 x = 80 000 Provedeme ověření 1.sestra…………. 0,8. 80 000 = 64 000 Kč 2.sestra …………. 80 000Kč 3.sestra …………. 1,15. 80 000 = 92 000 Kč 236 000 Kč První sestra dostala 64 000 Kč, druhá sestra 80 000 Kč a třetí sestra dostala 92 000 Kč.

5 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 2. Za tři dny ujel řidič kamionu 1 606 km. První den o 12% více než druhý den a třetí den o 20% méně než druhý den. Kolik km ujel řidič v jednotlivých dnech? 1.den …………. 1,12 x 2.den …………. x 3.den …………. 0,8 x celkem ……………... 1 606 km 1,12x + x + 0,8x = 1 606 2,92x = 1 606 x = 550 1.den …………. 1,12. 550 = 616 2.den …………. 550 3.den …………. 0,8. 550 = 440 1 606 První den ujel řidič 616 km, druhý den 550 km a třetí den 440 km.

6 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 Citace: http://office.microsoft.com


Stáhnout ppt "Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,"

Podobné prezentace


Reklamy Google