Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE  složitý multifaktoriální problém  kombinace lingvistických i kognitivních deficitů  komplikace v logopedické teorii.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE  složitý multifaktoriální problém  kombinace lingvistických i kognitivních deficitů  komplikace v logopedické teorii."— Transkript prezentace:

1 VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE  složitý multifaktoriální problém  kombinace lingvistických i kognitivních deficitů  komplikace v logopedické teorii i praxi - diagnostika a terapie - diagnostika a terapie

2 Projevy vývojové dysfázie  příznaky ve formální i obsahové stránce řeči  přesahuje rámec fatické poruchy  narušení osobnostního vývoje  následky vývojové dysfázie provází člověka po celý život  různě se projevují v každém jeho období

3 Systémy AAK aplikované ve francouzské logopedické praxi  přirozená gesta  znakový jazyk  MAKATON  znaky podporující artikulaci - metoda Borel-Maisonny - metoda Borel-Maisonny - Langage Parlé Complété - Langage Parlé Complété  piktogramy, obrázky  grafická podpora

4 Cíl práce  aplikovat principy alternativní a augmentativní komunikace v terapii vývojové dysfázie

5 1. fáze  analýza obtíží a potřeb žáků  tvorba pomůcek – princip zesílené stimulace  analýza činnosti žáků - průběh práce - průběh práce - přijetí nových činností - přijetí nových činností  návrh dalšího postupu v terapii

6 Použité metody a techniky  metoda – kvalitativní;  procedura – monografická;  techniky – zúčastněné pozorování, nestandardizovaný rozhovor;  analýza záznamů z odborných vyšetření – logopedických a psychologických;  analýza záznamů z průběhu školního roku, vedených třídní učitelkou a vychovatelkou;  analýza výsledků činnosti – autoportrét, tématická kresba, spontánní písemný projev, opis;  analýza filmového a zvukového záznamu;

7  Analytická jednotka - žák s diagnózou vývojová dysfázie - žák s diagnózou vývojová dysfázie  žáci ZŠ logopedické, Veslařská 234, Brno:  Karolína – věk – 9/02  Tomáš – věk – 8/10  Josef – věk – 9/01  Barbara – věk – 9/10

8 Materiály a postupy aplikované v 1. fázi výzkumného šetření  „pracovní postup“  „tvorba písmen“  psychomotorické cvičení  „skládaná báseň“  „pošta“

9 Návrhy a opatření  psychomotorická a relaxační cvičení  propojení terapie s vyučováním  slovník  orientace v časovém schématu – časová osa  větná stavba – barevná symbolika  vizualizace předložek


Stáhnout ppt "VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE VÝVOJOVÁ DYSFÁZIE  složitý multifaktoriální problém  kombinace lingvistických i kognitivních deficitů  komplikace v logopedické teorii."

Podobné prezentace


Reklamy Google