Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalosti, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti. AUTOR:Jarmila Moravcová TEMATICKÁ OBLAST:Finanční gramotnost matematika II NÁZEV DUMu: Inflace I POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 13 KÓD DUMu:JM_VI/2_FIN_GRAM_MAT_II_13 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro žáky 7.ročníku ZŠ nebo sekundy víceletých gymnázií. Seznamuje žáky, přiměřeně věku, s pojmem inflace. V oblasti matematiky procvičuje kapitolu procenta. METODICKÝ POKYN:

2  Maminka  Tatínek  Eliška  Davídek

3  Eliška se ptá  maminka se diví  tatínek vysvětluje  tatínek připravil příklady  provedeme výpočty  závěrečné zhodnocení

4 Eliška přiběhla dnes ze školy celá zmatená. Hned se jala vykládat mamince, co ji potkalo. V autobuse slyšela naříkat starou paní. Maminka se vyptávala, co paní říkala. Eliška důležitě rozprávěla: „Musela mít asi nějakou vážnou nemoc. Pořád naříkala a volala, ta mě dostala, ta mi dává zabrat.“ „A jak se ta nemoc jmenovala?“ starala se maminka, „aby nebyla nakažlivá.“ „No bylo to takové hodně divné slovo,“ vzpomínala Eliška, „jo, už vím! Inflace!“ Maminka se rozesmála.

5  Proč se maminka rozesmála?  Víte, jakou „ nemocí “ trpěla stará paní v autobuse?

6 je velký dluh je vážná nemoc je postup, kterým exekutor zabaví dlužníkovi majetek je stav, kdy peníze ztrácejí svoji reálnou hodnotu z důvodů zdražování je velká nezaměstnanost je stav, kdy peníze ztrácejí svoji reálnou hodnotu z důvodů zdražování

7  Inflace znamená, že zboží a služby zdražují  Za stejnou částku peněz si koupíme méně věcí  Nár ů st inflace se obvykle vyjadřuje v %  Je li např. roční míra inflace 5 %, znamená to, že zboží, které dříve stálo 100 Kč stojí nyní o 5 % více, tedy 105 %  Ceny u každého zboží rostou ( někdy i klesají) různě rychle  Proto se inflace určuje pomocí tzv. spotřebního koše – souhr n potravin a jiného zboží, které lidé běžně kupují

8 přírůstek průměrného ročního indexu spotřebitelských cen rok %8,510,72,13,94,71,80,12,8 rok %1,92,52,86,31,01,51,93,3

9  Zjišťuje ho pravidelně Český statistický úřad  Různé zboží a služby v poměru, jak je lidé pravidelně nakupují

10 DŮCHODCI STUDENTI CYKLISTÉ UČITELÉ kola, helmy počítače, školné, mobily, oděvy, sportovní potřeby léky, nájem energie, potraviny červené propisky

11  Nominální mzda – peníze, které dostaneme při výplatě  Reálná mzda – skutečná hodnota vydělaných peněz, co si za ně můžeme koupit

12

13 Obrázky: AUTOR NEUVEDEN. Kliparty Microsoft Office [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Tabulka míry inflace: AUTOR NEUVEDEN. ČSÚ [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2."

Podobné prezentace


Reklamy Google