Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů www.seznam.cz … najdu tam, co neznám !

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů www.seznam.cz … najdu tam, co neznám !"— Transkript prezentace:

1 Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů … najdu tam, co neznám !

2 … najdu tam, co neznám ! Agenda Podíly na trhu Internet v rukou marketérů - diskuse Zdroje pro samostudium

3 … najdu tam, co neznám ! Internet v ČR v kontextu Seznamu 1996 –Na internet je připojených cca počítačů v ČR –IL zakládá Seznam (vyhledávání i první reklamní proužek) –Přístup k internetu má cca 20-25% populace (12+), 1 mil./měsíc na tehdy top 24 serverech –na Seznamu je přes 1 mil. registrovaných ových schránek 2002 –Penetrace dosahuje cca 25-30% (12+, pouze ale 19% má přístup doma, vede dial-up) –Seznam.cz přiláká týdně více než 1 mil. uživatelů (a pro fulltext. vyhl. technologii Google) 2003 –Penetrace internetu je 28% u lidí 16+ –Seznam přiláká 2 mil. unikátních uživatelů za měsíc 2005 –Penetrace internetu je 32% –Seznam poprvé navštíví 1 mil. uživatelů denně 2007 –na internetu je již téměř 4,5 mil lidí (listopad 2007) –Seznam – nasazuje video a více začíná rozvíjet služby do mobilu 2009 –Překonána hranice 5 mil. uživatelů internetu v ČR (duben 2009) –Seznam Homepage používá téměř 2,5 mil uživatelů denně

4 … najdu tam, co neznám ! V top 10 se na první pohled „nic nemění“

5 … najdu tam, co neznám ! Celkově je růst pozvolný a máme již výraznější sezónnost Zdroj: Netmonitor

6 … najdu tam, co neznám ! Někteří rostou, ale ne tolik na úkor jiných… Zdroj: Netmonitor

7 … najdu tam, co neznám ! …protože roste míra užívání internetu Zdroj: Netmonitor

8 … najdu tam, co neznám ! Návštěvnost nejsilnějších služeb Seznamu Zdroj: Netmonitor

9 … najdu tam, co neznám ! Nejsilnější služby skupiny MAFRA Zdroj: Netmonitor

10 … najdu tam, co neznám ! Nejsilnější služby skupiny Centrum Holdings Zdroj: Netmonitor

11 … najdu tam, co neznám ! Vlajkové servery CME Media Services Vývoj počtu RU Zdroj: Netmonitor

12 … najdu tam, co neznám ! …což se promítá i do příjmů z reklamy 2007* - 1,1 mld. 2008* - 1,6 mld. 2009* - 2,0 mld. * pozn.: pouze display reklama, období leden až srpen (hrubé investice tj. před slevami atd.)

13 … najdu tam, co neznám ! Podíly ve vyhledávání 1/2 Zdroj:

14 … najdu tam, co neznám ! Podíly ve vyhledávání 2/2

15 … najdu tam, co neznám ! Agenda Podíly na trhu Internet v rukou marketérů - diskuse Zdroje pro samostudium

16 … najdu tam, co neznám ! Nejrychleji rostoucí medium Internet –1969 první pokusy (výzkum) –1972 první –1987 pojem „Internet“, počítačů –1990první web server –1994 prohlížeč Netscape Navigator – mil. uživatelů (vzniká Seznam) – mil uživatelů (Google – 2 roky) – mil. uživatelů – mil uživatelů

17 … najdu tam, co neznám ! Internet je jako jakákoliv jiná „technologie“ Technologie, byť dokonalá, sama o sobě je ničím Jak využít internet jako platformu/technologii pro rozvoj firmy? Zvýšit příjmy (?) Snížit náklady (?)

18 … najdu tam, co neznám ! Jak šířit „epidemii“? Křivka šíření resp. přijímání inovací Jak zaručit, že se inovace rozšíří? 3 základní předpoklady pro šíření: –Malý počet správných lidí –Faktor chytlavosti –Síla kontextu Co dává u inovace smysl EA nedává moc smysl EM mít „překladatele“ mezi EA a EM Paradox epidemií: „Abyste vytvořili jedno velké nakažlivé hnutí, musíte vytvořit nejdříve mnoho malých hnutí.“ (Malcolm Gladwell)

19 … najdu tam, co neznám ! Pohled marketéra na internet Marketing jako celistvá disciplína „Stará“ 4P s „novým“ internetem –Product –Price –Place (distribuce) –Promotion Marketingová komunikace E = m x c 2 –Creativity –Media Jak konkrétně využít internet jako platformu pro vylepšování klasických 4P?

20 … najdu tam, co neznám ! Příběh první: fenomén Facebook Svět –2/2004vznik –10/ –4-5/ –1/ –4/ –7/ ČR –9/ –7/ –12/2008 cca –6/ –10/ Zdroj: např. Kdo? Čím? Jak?

21 … najdu tam, co neznám ! Příběh druhý: mBank 2 roky na trhu zákazníků Za 1. rok existence – poskočila z pozice 37 banky v ČR na 5. místo –Získala zákazníků –2008 Top spenders: ČS, KB, RB, ČSOB, PS, CB –Úspěchy mBank v hodnocení veřejnosti viz. Proč? Jak?

22 … najdu tam, co neznám ! Příběh třetí: Video na Seznamu prahu prahu Klasický placený videospot 2007 – start videoreklamy na Seznamu 2009 – přes 7 mil. placených videospotů na Novinky.cz/měs – nové Lide.cz: přes nahraných videí/2 týdny Video s „virálním“ potenciálem Další možnosti (diskuse)

23 … najdu tam, co neznám ! Příběh čtvrtý: reference na internetu 1/3 „Firma je pouze to, co o ní tvrdí její zákaznící*“ Drby, šeptanda a WoM (pozitivní a negativní) seznam-produkt-a-jeho-realny-prinos/http://dejvid.blog.zive.cz/2009/10/prednaska- seznam-produkt-a-jeho-realny-prinos/ Co bylo dobře? Co bylo špatně? * pozn.: autorem je určitě někdo chytrý, jen už jsem zapomněl kdo

24 … najdu tam, co neznám ! Příběh čtvrtý: reference na internetu 2/3 Jeff Jarvis vs. Dell –Nespokojenost 1 zákazníka (ale jakého?) –V průběhu 4 měs. pokles ceny akcie o 15%. Náhoda? Reakce DELLu –Michael Dell, září 2008: „If we don’t do this at Dell.com, it’s going to be on CNET or somewhere else. I’d rather have that conversation in my living room than in somebody else’s.” –http://en.community.dell.com/blogs/direct2dell/ (11/2008)http://en.community.dell.com/blogs/direct2dell/

25 … najdu tam, co neznám ! Příběh čtvrtý: reference na internetu 3/3 Sony PS3 –E = m x c 2 Kreativita „PS3 song“ Medium – Internet –Výsledek -http://www.youtube.com/watch?v=R98qC0fd_1whttp://www.youtube.com/watch?v=R98qC0fd_1w -Epidemie kreativity -Celkově shlédnutí (variace) -Brand damage -Výrazný pokles ceny PS3 na eBay -www.smashmyps3.com „Sony, you went wrong with your PS3 I'll just keep playing my 360 Hope this song has helped you understand Now you know, how you’ve killed your brand“

26 … najdu tam, co neznám ! Key learnings neboli ponaučení: 1.Customers are in control. Work with them and learn from them. 2.Real conversations are two-way. 3.Think before you talk—but always be yourself. 4.Address any form of dissatisfaction head on. 5.Conversation can become global at any time. 6.Size doesn't matter—relevance does. 7.Don't be afraid to apologize. 8.Develop direct links to customer community. 9.One customer is part of many communities. 10.No shortcuts are possible. Insights gained from Menchaca's presentation Oct , San Jose, California „Teamwork, transparency and frequent consistent communication are key in this new world.“

27 … najdu tam, co neznám ! Na zamyšlenou: Silverlight vs. Flash - Výzva: „Překlad“ pro early majority?

28 … najdu tam, co neznám ! Agenda Podíly na trhu Internet v rukou marketérů - diskuse Zdroje pro samostudium

29 … najdu tam, co neznám ! Další možné zdroje informací Internet Advertising Conference – prezentace přednášejících D. Tapscott, Anthony D Williams: Wikinomics (How Mass Collaboration Changes Everything) M. Gladwell: Bod zlomu (O malých příčinách s velkými následky) M. Hughes: Buzzmarketing J. Goldsmith, Tim Wu: Kdo řídí internet? (Iluze o světě bez hranic) D.H. Freedman, E. Abrahamson: Báječný chaos (Skrytý půvab nepořádku) Randall Stross: Planeta Google

30 … najdu tam, co neznám ! Příjemné Vánoce a úspěšný rok 2010! Martin Picek


Stáhnout ppt "Online „reklama“ II. Podíly, vývoje a tak dále Internet v rukou marketérů www.seznam.cz … najdu tam, co neznám !"

Podobné prezentace


Reklamy Google