Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastMatematika a její aplikace (dle RVP) Vzdělávací oborMatematika (vyučovací předmět) Tematický okruhPosloupnosti a řady TémaPosloupnosti a řady Tematická oblastPosloupnosti a řady NázevPraktické užití aritmetické posloupnosti AutorRNDr. Lenka Švehlíková Vytvořeno, pro obor, ročníkprosinec 2012, strojírenství, 3. roč. AnotacePrezentace – výklad učiva, vzorové příklady Přínos/cílové kompetencePochopení základních pojmů z tematické oblasti posloupnosti a řady VY_32_INOVACE_55_07

2 POSLOUPNOSTI A ŘADY

3 Praktické užití aritmetické posloupnosti Využití aritmetické posloupnosti při řešení úloh z praxe

4 Příklad 1 Spodní vrstva narovnaných 12 vrstev trubek obsahuje 120 kusů. Kolik trubek je celkem na hromadě, obsahuje-li každá vrstva o 1 kus méně než vrstva pod ní ležící?

5 ......

6 Příklad 2 Část střechy domu má tvar lichoběžníku a je ji třeba pokrýt taškami. Víme, že do řady u hřebenu se vejde 85 tašek, do spodní řady při okapu 102 tašek. Přitom tašky budou srovnány do řad tak, že v každé následující řadě bude o jednu tašku více než v řadě předchozí. Kolik je třeba tašek na pokrytí části střechy?

7

8

9

10 Příklad 4 Od 8:00 hodin se v minutových intervalech zapínají stejné motory, každý o příkonu 3 kW. Poslední z motorů se zapne v 8:29 hodin. Kolik energie spotřebují motory do 9:30 hodin?

11

12 Příklad 5 Pětistupňový kotouč pro převody rychlosti má mít krajní poloměry 100 mm a 340 mm. Vypočtěte poloměry zbývajících stupňů. (Tloušťky všech stupňů se sobě rovnají.)

13 340mm 10mm

14 Zdroje a prameny Knihy: POLÁK, Josef. Přehled středoškolské matematiky: pro SOŠ a studijní obory SOU. 6. vyd. Praha: Prometheus, 1991, 608 s. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství). ISBN X. JIRÁSEK, František. Sbírka úloh z matematiky: pro SOŠ a studijní obory SOU. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 479 s. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství). ISBN HUDCOVÁ, Milada a Libuše KUBIČÍKOVÁ. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium: přehled středoškolského učiva. 1. vyd. Praha: Prometheus, c2000, 415 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN KUBÁT, Josef. Sbírka úloh z matematiky pro přípravu k maturitní zkoušce a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2004, 419 s. ISBN ODVÁRKO, Oldřich. Matematika pro střední odborné školy. 6. vyd. Praha: Prometheus, 1991, 608 s. Učebnice pro střední školy (Státní pedagogické nakladatelství). ISBN KUBEŠOVÁ, Naděžda a Eva CIBULKOVÁ. Matematika: přehled středoškolského učiva. 1. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2006, 239 s. Maturita (Petra Velanová). ISBN X. PETÁKOVÁ, Jindra a Libuše KUBIČÍKOVÁ. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 303 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN Obrázky: vlastní, vytvořené v programu PowerPoint


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google