Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

7. Alternativní teorie spotřebitele Osnova přednášky 7.1. Teorie projevených preferencí Principy projevených preferencí Teorie projevených preferencí a.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "7. Alternativní teorie spotřebitele Osnova přednášky 7.1. Teorie projevených preferencí Principy projevených preferencí Teorie projevených preferencí a."— Transkript prezentace:

1 7. Alternativní teorie spotřebitele Osnova přednášky 7.1. Teorie projevených preferencí Principy projevených preferencí Teorie projevených preferencí a průběh indiferenční křivky Teorie projevených preferencí a indexy 7.2. Teorie spotřebních technologií

2 Předpoklady teorie projevených preferencí Sledujeme chování racionálního jedince (důsledkem je obvyklý, tj. ryze konvexní tvar indiferenčních křivek) Jedinec vynakládá na nákup statků celý svůj příjem, Jedinec nakupuje pro každou úroveň cen a příjmu právě jeden koš, Existuje jen jedna kombinace cen a důchodu, kdy jedinec volí určitý koš komodit.

3 Princip přímo projevených preferencí - graf

4 Princip nepřímo projevených preferencí - graf

5 Grafické odvození plochy indiference

6 Laspeyresovy a Paascheho indexy

7 Paascheho množstevní index a) P Q 1

8 Laspeyresův cenový index (graf)

9 Laspeyresův cenový index a výdajový index

10 Model spotřebních technologií U = f (A,B) U = f (A,B) za podmínek: I  P X X + P Y Y I  P X X + P Y Y A = a X X + a Y Y A = a X X + a Y Y B = b X X + b Y Y B = b X X + b Y Y X  0, Y  0 X  0, Y  0

11 Spotřební technologie – příklad (příjem jedince 100 CZK) zbožíPabQAB X Y Z

12 Hranice efektivnosti Hranice efektivnosti je horní hranice kombinací atributů dosažitelných různými kombinacemi statků při daném rozpočtovém omezení.

13 Model se dvěma statky

14 Spotřební optimum jedince

15 Změna ceny jedné komodity

16 Změna příjmu jedince

17 Zavedení nové komodity


Stáhnout ppt "7. Alternativní teorie spotřebitele Osnova přednášky 7.1. Teorie projevených preferencí Principy projevených preferencí Teorie projevených preferencí a."

Podobné prezentace


Reklamy Google