Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ Masná 18, Praha 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ Masná 18, Praha 1."— Transkript prezentace:

1 MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ Masná 18, Praha 1

2 MODERNIZACE A JEJÍ ÚČEL je činnost napomáhající prodloužit životnost autobusu modernizaci autobusů provádí DP hl.města Prahy v Ústředních dílnách BUS je nižším stupněm GO, prováděna bez výměny rámu zahrnuje kompletní rozebrání vozu včetně agregátů, opravy a mnohá vylepšení za účelem zvýšení komfortu skládá se z příjmu vozu, oprav a modernizace jednotlivých částí a výstupních zkoušek DP modernizuje vozy z důvodu nízkých nákupů nových autobusů a zvyšujícím se průměrném stáří vozového parku průměrné stáří autobusů DP přesahuje 9 let

3 TECHNICKÉ ÚDAJE MODERNIZOVANÝCH VOZŮ KAROSA B731 délka mm šířka ………………………… mm výška ……… …… mm hmotnost ………………….…… 9850 kg obsaditelnost ……………………… objem válců … …… cm³ výkon ……...…. 155 kW při 2000 ot/min motor LIAZ, horizontální, řadový vznětový šestiválec automatická třístupňová převodovka VOITH

4 TECHNICKÉ ÚDAJE MODERNIZOVANÝCH VOZŮ KAROSA B931 délka mm šířka ………………………… mm výška ……… …… mm hmotnost ……………..….…… kg obsaditelnost ……………………… objem válců … …… cm³ výkon ……...…. 186 kW při 2100 ot/min motor RENAULT, horizontální, řadový, vznětový, přeplňovaný šestiválec automatická pětistupňová převodovka ZF

5 ČÁSTI MODERNIZACE – CO MOTORU technologicky nejsložitější část modernizace autobusu je důležité dodržovat technologický postup je kladen důraz na kvalitu a přesnost CO motoru je rozložena do čtyř částí: demontáž motoru na jednotlivé díly mezioperační kontrola, oprava nebo výměna nevyhovujících dílů montáž motoru záběh motoru a výstupní zkouška

6 ČÁSTI MODERNIZACE – CO PŘEVODOVKY technologicky složitá část modernizace autobusu je důležité dodržovat technologický postup je kladen důraz na kvalitu a přesnost CO převodovky je rozložena do dvou částí: demontáž, kontrola, oprava nebo výměna nevyhovujících dílů montáž a výstupní zkouška

7 ČÁSTI MODERNIZACE – OPRAVA SKŘÍNĚ VOZU opravy skříně vozu začínají po demontáži agregátů, interiéru a veškerých elektronických zařízení skříň tvoří: rám bočnice střecha zkorodované, nevyhovující části jsou odstraněny a nahrazeny novými po dokončení oprav se na rám nanese nová ochranná protikorozní vrstva vnější oplechování skříně se nahrazuje za nové sklolaminátový přední a zadní díl u typu B931 se nevyměňuje finální úpravou skříně vozu je nalakování do tradičních barev DP

8 ČÁSTI MODERNIZACE – OPRAVA INTERIÉRU faktory ovlivňující stav interiéru: vandalismus nedbalost cestujících opotřebení materiálu důvod modernizace interiéru: zvýšení úrovně komfortu zvýšení míry bezpečnosti hygiena opravované části: podlaha schody elektronika kabina řidiče okna dveře sedačky a madla

9 ZÁVĚR A SHRNUTÍ modernizace prodlouží životnost vozu o 4 roky DP ročně zmodernizuje 15 vozů náklady na opravy jednoho vozu činí 1,6 mil.Kč materiál: Kč práce a ostatní náklady: Kč pracovníci stráví nad opravou jednoho vozu přes 1700 hodin

10


Stáhnout ppt "MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA DOPRAVNÍ Masná 18, Praha 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google