Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. 2005 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. 2005 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ."— Transkript prezentace:

1 1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. 2005 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ

2 2 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU VÝCHODISKA ÚVAHY 1. NAVZDORY VEŠKERÉ KRITIČNOSTI S REKLAMOU ŽÁCI 8. A 9.TŘÍD GYMNÁZIÍ VE SVÝCH ROZHODOVACÍCH PROCESECH POČÍTAJÍ A JEJÍ INFORMAČNÍ HODNOTY VYUŽÍVAJÍ 2.MAMINKY SOUDÍ, ŽE JEJICH DĚTI CHÁPOU REKLAMU PŘEDEVŠÍM JAKO SOUBOR INFORMACÍ S RACIONÁLNÍM JÁDREM, ALE PREZENTOVANÉ S NADSÁZKOU

3 3 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU Vycházíme z názorů 1.163 maminek dětí z 1.-5.třídy- SKUPINA A 6.-9.třídy- SKUPINA B Počet dětí v rodiněABPRŮMĚR 1261721 2576461 3141615 VÍCE NEŽ 3333 JDE O ZKUŠENÉ MAMINKY, MAJÍ CO ŘÍCI K TÉMATU

4 4 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU Ekonomická aktivita maminek: 85% maminek je ekonomicky aktivních 11% na mateřské dovolené 4% ekonomicky neaktivní – nezaměstnané, důchod Vzdělanostní struktura maminek: Základní – 2% Střední bez maturity – 20% Střední s maturitou – 57% VŠ – 21% Děti dostávají v průměru týdně kapesné ve výši: do 50 Kč – 72% 51 – 100 Kč – 19% 101 – 200 Kč – 7% 201 a více – 2%

5 5 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU PROSTOR PRO POŘADY PRO DĚTI V TV- v % ABCELKEM ANO, DOSTATEK504245 NE, NEDOSTATEK434243 NEVÍ71612 VĚNUJE TV DOSTATEK PROSTORU POŘADŮM PRO DĚTI?

6 6 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU KOLIK ČASU DENNĚ VĚNUJÍ DĚTI SLEDOVÁNÍ TV REKLAMY POČET MINUTSKUPINA ASKUPINA BCELKEM 1-5 MINUT181416 6-10322529 11-15191617 16-20122116 21-25422 26-30121614 30 A VÍCE MINUT366

7 7 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU SLEDUJÍ MAMINKY STEJNOU REKLAMU JAKO JEJICH DĚTI? MAMINKYSKUPINA A CELKEM ANO, SLEDUJÍ434142 NE, NESLEDUJÍ575958 Proč maminky sledují stejnou reklamu jako jejich děti? Převládá zájem maminek na sledování toho, čím žijí jejich děti. Odpovědné maminky hledají orientaci v dětském světě.

8 8 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU

9 9 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU Podle názoru maminek jejich dítě vnímá reklamu jako nejúčinnější v ……… REKLAMA JE NEJÚČINNĚJŠÍ V TELEVIZI

10 10 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU V KOLIKA LETECH DÍTĚ NEJVÍCE VNÍMÁ OBSAH REKLAMNÍCH INFORMACÍ V TELEVIZI Maminky považují nejvnímavější k televizní reklamě děti ve věku 5-7 let

11 11 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU JAKÉ REKLAMY DĚTI SLEDUJÍ – JEN TY SVOJE? DĚTSKÉ? Z tohoto zjištění vyplývá velká odpovědnost tvlrců

12 12 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU ZA CO POVAŽUJÍ DĚTI – PODLE NÁZORU MAMINEK- REKLAMU PŘEDEVŠÍM …

13 13 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CO PODLE NÁZORU MAMINEK ZAUJME DÍTĚ NA REKLAMĚ PŘEDEVŠÍM

14 14 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU DOMNÍVAJÍ SE MAMINKY, ŽE JEJICH DĚTI ROZLIŠUJÍ, CO JE V TV REKLAMA A CO NIKOLIV?

15 15 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU JAK DĚTI CHÁPOU REKLAMU?

16 16 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU JAKÝ VLIV MÁ REKLAMA NA DÍTĚ?

17 17 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU MAMINKY SI MYSLÍ, ŽE REKLAMA DOKÁŽE U JEJICH DĚTÍ OVLIVNIT

18 18 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CO NEJVÍCE OVLIVŇUJE DĚTI PŘI NÁKUPU ZBOŽÍ Z REKLAMY

19 19 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU HOVOŘÍ MAMINKY S DĚTMI O TELEVIZNÍ REKLAMĚ?

20 20 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU JE MAMINKA SE SOUČASNOU TELEVIZNÍ REKLAMOU PRO DĚTI SPOKOJENA?

21 21 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CO REKLAMA DALA A VZALA STUDENTŮM GYMNASIÍ Názory 1.569 žáků 8. a 9. tříd gymnasií

22 22 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CELKOVÝ POSTOJ MLADÝCH LIDÍ K REKLAMĚ

23 23 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU VLIV REKLAMY NA MLADÉ LIDI

24 24 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU FREKVENCE TYPŮ REKLAMY V TEXTECH PRACÍ

25 25 www.fmk.utb.cz, pavlu@fmk.utb.cz NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU CO MLÁDEŽ NA TV REKLAMĚ NEJVÍCE OCEŇUJE


Stáhnout ppt "1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. 2005 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ."

Podobné prezentace


Reklamy Google