Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

TŘÍDNICKÉ HODINY Prezentace vznikla v rámci projektu Aktivně ke vzdělávání, registrační číslo CZ.1.07/1.3.09/03.0003 Příjemce: Základní škola, Staré Město,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "TŘÍDNICKÉ HODINY Prezentace vznikla v rámci projektu Aktivně ke vzdělávání, registrační číslo CZ.1.07/1.3.09/03.0003 Příjemce: Základní škola, Staré Město,"— Transkript prezentace:

1 TŘÍDNICKÉ HODINY Prezentace vznikla v rámci projektu Aktivně ke vzdělávání, registrační číslo CZ.1.07/1.3.09/ Příjemce: Základní škola, Staré Město, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Forýtková Jedná se o podpůrný vzdělávací pro účastníky kurzu Třídnické hodiny jinak.

2 Role třídního učitele, vedení třídnických hodin Smysl třídnické práce Způsoby vedení TH Struktura TH Základní metody Specifické použití metod

3 Struktura TH Úvod - aktivita Řešení třídnických – provozních záležitostí Aktivita zaměřená na (podle konkrétních potřeb třídního učitele) Uzavření hodiny - REFLEXE

4 Základní metody Brainstorming Myšlenkové mapy Diskuse Volné psaní Myslím ANO x NE Hraní rolí

5 Specifické použití metod ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ Burza problémů Kouzelný proutek Všiml jsem …… SBĚR NÁPADŮ Brainstorming Kolotoč Části

6 Specifické použití metod VÝBĚR ŘEŠENÍ Hlasování Škálování Advokáti – diskuse o problémech

7 Typy aktivit pro: A)Pravidla pro třídu B) Rozvoj OSV Lovci informací Myslík Co o sobě vím Kdo jsem Čtyřlístek

8 Typy aktivit pro: C) Práce se vztahy ve třídě Místo po pravici je volné Listy na zádech Dokreslení obrázku Povídání kresbou Sněhová koule …….

9 Typy aktivit pro: D) S tématem TH Burza problémů Kouzelný proutek Brainstorming Sběr nápadů na řešení problémů Kolotoč Asociace …….

10 Problémové situace, které mohou vzniknout A)Negativní reakce mezi žáky Nutno – přímé a otevřené otázky na dění ve třídě „co se děje?“ „co by bylo možné dělat jinak?“ „jak?“

11 Problémové situace, které mohou vzniknout B) Žáci odmítají být aktivní Asertivní reakce učitele: „Všimla jsem si, že dnes nereagujete na ….“ „Co se děje?“

12 Problémové situace, které mohou vzniknout C) Aktivita se nepovede Zpětná po každé aktivitě „Jak jste byli spokojeni s aktivitou, s průběhem?“ „Chcete o něčem v souvislosti s aktivitou hovořit?“ „Co by se mělo změnit, abyste byli spokojeni?“

13 Problémové situace, které mohou vzniknout D) Rozvleklá reflexe Zájem žáků upadá Nutno krátké, rychlé typy reflexí E) Nepředvídatelná reakce žáků Pláč, hádka Co dělat?

14 Reflexe Barevné papírky Palec nahoře Hodnocení pomocí prstů Jedním slovem Smajlík Volné psaní Dotazník Burza otázek Interwiew Škálování


Stáhnout ppt "TŘÍDNICKÉ HODINY Prezentace vznikla v rámci projektu Aktivně ke vzdělávání, registrační číslo CZ.1.07/1.3.09/03.0003 Příjemce: Základní škola, Staré Město,"

Podobné prezentace


Reklamy Google