Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,"— Transkript prezentace:

1 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek, Ing. J. Fischer

2 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Úvod Situace v ČR : - nižší podíl VŠ na VaV než je průměr EU - dosažení úrovně zemí EU znamená podstatné zvyšování výdajů na VaV Rozvoj výzkumu na VŠ se neobejde bez podpory státu Formy státní podpory VaV na VŠ – účelová a institucionální (VZ a SV)

3 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Postavení specifického výzkumu z hlediska legislativy Zákon č. 130/2002 Sb. (o podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků) Nařízení vlády č. 462/2002 Sb. o institucionální podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků a o hodnocení výzkumných záměrů

4 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Podíly vysokých škol a vývoj těchto podílů

5 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Podíl SV na 1 studenta - 2006

6 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Alokační vzorec pro SV Zohledněné údaje přepočtený počet profesorů dané vysoké školy, přepočtený počet docentů dané vysoké školy, přepočtený počet akademických pracovníků dané vysoké školy, počet absolventů magisterských studijních programů dané vysoké školy, přepočtený počet studentů v doktorských studijních programech dané vysoké školy, výše prostředků získaných danou vysokou školou podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje v předchozích letech, výše prostředků získaných danou vysokou školou podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje v předchozích letech, které mají zaznamenaný výsledek v Rejstříku informací o výsledcích.

7 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Alokační vzorec pro SV Q ri = c i g.[H i q (s i.w s + a i.w a ) (1-q) ] (1-g) I i = I SV. (w r.Q ri + w m. Q mi ) w m + w r = 1 w s + w a = 1 w p + w d = 1

8 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Problémy a návrhy řešení Vymezení specifického výzkumu z hlediska legislativy návrh na úpravu legislativy – zdůraznění podílu akademických pracovníků na SV v současnosti nebyla nalezena podpora této úpravy

9 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Problémy a návrhy řešení Objem finančních prostředků na SV v posledních letech stejný objem prostředků i přes deklaraci o postupném zvyšování prostředky jsou využívány efektivně a pro setrvání i nadále na stejné úrovni není důvod

10 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Další problémy Alokační vzorec a jeho úpravy X

11 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Další problémy Kritéria vstupující do výpočtu v alokačním vzorci a jejich váhy negativní role výše prostředků na VZ raději posuzovat výstupy nebo produktivitu než vstupy

12 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Další problémy Zadávání výsledků do RIV NOVÉ !!! - od roku 2007 lze do RIV zadávat také výsledky, které vznikly v rámci SV

13 16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "16. 11. 2006, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,"

Podobné prezentace


Reklamy Google