Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 31Číslo DUM.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 31Číslo DUM."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 31Číslo DUM 16 Předmět Cizojazyčné vzdělávání - Anglický jazyk Tematický okruhCizojazyčná konverzace Název materiálu Illnesses and diseases Autor Mgr. Nataliya Kolomiyets Datum tvorby Leden 2014Ročník čtvrtý Anotace Prezentace slouží k procvičování tématu „Illnesses and diseases“. Metodický pokyn Prezentace obsahuje jak aktivity pro samostatnou práci, tak cvičení pro skupinovou diskuzi, spojování výrazů, doplňování diagramu, otázky a odpovědi na otázky.,,Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Nataliya Kolomiyets. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).”www.rvp.cz

2 Illnesses and diseases

3 Match the two halves of the proverb. 1.A sound mind 2. Go to bed with the lamb 3.An apple a day 4. Time is 5. A merry heart 6. Health is better a)keeps the doctor away b)is a good medicine c)and rise with the lark (skřivan) d)than wealth e)a great healer f)in a sound body

4 Can you explain the meaning of these proverbs? 1.A sound mind 2. Go to bed with the lamb 3.An apple a day 4. Time is 5. A merry heart 6. Health is better a)keeps the doctor away b)is a good medicine c)and rise with the lark (skřivan) d)than wealth e)a great healer f)in a sound body

5 Ache or Pain? Combine the term with the definition.  Ache  Pain  Sore  Hurt  Bolet (o bolesti způsobené vnějšími příčinami:lze užít se všemi částmi těla  Bolest, bolení (užívá se zejména s určitými částmi těla  Bolest (z vnitřních příčin, není časté v mn. čísle)  Bolavý (př.jméno)

6 Make sentences using these words.  Ache  Pain  Sore  Hurt  Bolet (o bolesti způsobené vnějšími příčinami:lze užít se všemi částmi těla  Bolest, bolení (užívá se zejména s určitými částmi těla  Bolest (z vnitřních příčin, není časté v mn. čísle)  Bolavý (př.jméno)

7 Add more words to the graph below. Follow the model. I‘ve got… a headache ………..………..…….

8 Add more words to the graph bellow. My ….. hurts. back…..

9 Relpy to the following questions Why are you taking the painkiller? Why are you limping? Why are you scratching yourself? Why are you sneezing? Why is your cheek swollen? Why are you bandaging your finger?

10 How do you feel when you have the flu? Use these words to tell us about it. Have a temperature Have a cold Have a running nose Have a stuffed-up nose Be horse Sneeze Cough Have a poor appetite Have a sore throat Have a headache Feel pain in the joints Feel tired Have trouble breathing Shiver Vomit

11 Game „Fishing“ Now we‘ll go fishing. Here is a lake and fish with different diseases. You must catch a fish and give it some advices.

12 Game I‘ve got a cold. I‘ve got a headache. I have a temperature. I have a cough. I‘ve got a toothache. I‘ve got a sore throat. I‘ve cut my finger. I‘ve twisted my ankle. I‘ve got a nosebleed. I‘ve got a stomachache. I‘ve broken my arm.

13 Translate into Czech language Children‘s diseases Mumps Measles Chicken pox Scarlet fever Rubella People are vaccinated against some diseases Small pox Tuberculosis Diphtheria Polio Whooping cough

14 What children‘s diseases have you had and what diseases have you been vaccinated against? Mumps - příušnice Measles - spalničky Chicken pox – plané neštovice Scarlet fever - spála Rubella - zarděnky Small pox - neštovice Tuberculosis - tuberkulóza Diphtheria - záškrt Polio - obrna Whooping cough – černý kašel

15  Here is a poem by Shel Silverstein. Draw a picture of a boy and put band-aids on the parts of his body which he has mentioned. How many band-aids does he have?

16  I have band-aid on my finger, One on my knee, and one on my nose, One on my heel, and two on my shoulder, Three on my elbow, and nine on my toes, Two on my wrist, and one on my ankle, One on my chin, and one on my thigh Four on my belly, and five on my bottom, One on my forehead, and one on my eye. One on my neck, and in case I might need‘em I have a box full of thirty-five more. But oh! I do think it‘s sort of pity I don‘t have a cut or a sore.

17 Použité zdroje El-Hmoudová, Dagmar. Angličtina – maturitní témata. Třebíč: Petra Velanová. ISBN: 978-80-86873-04-6 (2. vydání, 2007) Odenhalová, Jana. Reading Material for the Graduation Exam. PRÁH, Praha 5: Martin Vopěnka. ISBN 80-85809-03-6 Zgroje obrázků - klipart


Stáhnout ppt "Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0644Číslo sady 31Číslo DUM."

Podobné prezentace


Reklamy Google