Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání."— Transkript prezentace:

1

2 Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Předmět: Fyzika Ročník: 9.ročník Téma: AKUSTIKA.ASTRONOMIE: Autor : Viktor Huk VY_32_INOVACE_53_HU

3 Anotace - Sada obsahuje 20 pracovních listů které je možné využit při vysvětlení a opakování učiva z fyziky v 9.ročníku zš. Cílem učebního materiálu - je pomocí animací a video souborů vysvětlit přírodu zvukových jevu a základních astronomických poznatků. Očekávaný výstup - žáci dokážou popsat vznik a šíření zvuku v různých prostředích (v kovu, kapalině a plynu). Umějí určit periodu, frekvenci a vlnovou délku zvukové vlny. Dokážou popsat objekty nejbližšího vesmíru. Druh učebního materiálu - SMART Notebooková prezentace, Pracovní list, Power Pointová prezentace, kontrolní test…..

4 Akustika. Shrnutí.

5 Čím je člověku nebezpečný nadměrný hluk? Čím je člověku nebezpečný nadměrný hluk? Co je ozvěna a jak vzniká? Co je ozvěna a jak vzniká? Jaké jevy nastávají, dospěje-li zvuk к překážce? Jaké jevy nastávají, dospěje-li zvuk к překážce? Jak postupuje rozruch od zdroje zvuku až do našeho ucha, abychom ho vnímali? Jak postupuje rozruch od zdroje zvuku až do našeho ucha, abychom ho vnímali? OtázkyOtázky ke keshrnutíshrnutí uč učIIvavaOtázkyOtázky ke keshrnutíshrnutí uč učIIvavaI Které látky jsou dobrými a které špatnými vodiči zvuku? Uveď příklady. Které látky jsou dobrými a které špatnými vodiči zvuku? Uveď příklady. Existuje prostředí, ve kterém se zvuk nešíří vůbec? Existuje prostředí, ve kterém se zvuk nešíří vůbec?

6 Úlohy ke shrnutí učiva Při bouřce bylo slyšet hřmění za 8 sekund potom, kdy byl pozorován blesk. Urči přibližně vzdálenost místa, nad nímž se zablesklo, od pozorovatele. Rychlost zvuku je 340 m/s. Při bouřce bylo slyšet hřmění za 8 sekund potom, kdy byl pozorován blesk. Urči přibližně vzdálenost místa, nad nímž se zablesklo, od pozorovatele. Rychlost zvuku je 340 m/s. s = v. t s =340m/s. 8s = 2720m Vzdálenost 2km720m Vzdálenost 2km720m

7 К měření hloubky moře se používá zvukových zdrojů a měří se doba, která uplyne mezi vysláním zvukového signálu z lodi ke dnu moře a zachycením odraženého zvukového signálu od dna (obrázek). Jaká je hloubka moře v zálivu, jestliže mezi vysláním signálu a jeho návratem uplynula doba 0,04 s? s = 2l l = s : 2 l = = v. t 1500m/s.0,04s

8 Signální raketa byla vystřelena svisle vzhůru a explodovala za 5 s po výstřelu. Pozorovatel v místě výstřelu uslyšel zvuk za 0,4 s po explozi rakety. Do jaké výšky raketa vystoupila? Jakou průměrnou rychlostí stoupala? Teplota vzduchu byla 0 °С.


Stáhnout ppt "Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání."

Podobné prezentace


Reklamy Google