Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor: výtvarná výchova Třída:7.A Vyučující :Mgr. Petra Vymětalová Datum: prosinec 2005 Téma vyučovací hodiny : Studie lebky a sádrového modelu Vybavení učebny : PC – notebook dataprojektor

4 Zdroje informací Stan Smith, Kurs kresby,nakladatelství Ikar, Praha 1995 Obrazová příloha: viz. Kurs kresby, archiv prací z hodin výtvarné výchovy

5 Studie lebky a sádrového antického modelu Studijní kresba

6 Čím kreslíme ? Grafitové tužky mají měkké, středně tvrdé nebo tvrdé tuhy (10H- velmi tvrdá do 10B-velmi měkká, ve středu škály stupně HB).

7 Techniky stínování Vyzkoušej si 3 různé způsoby stínování. 1. Klasické stínování2. Stínování měkkou tužkou plošně 3. Šrafování

8 Studie lebky

9 Lebka z čelního pohledu 1.Zvolíme přiměřenou velikost celého modelu. 2.Nakreslíme několik pomocných čar : svislou středovou čáru, vodorovnou čáru v polovině lebky, od ní nahoru další čára naznačuje horní okraj očních jamek. 3.Začneme kresbou čelní kosti, očních jamek, nosních kůstek, horní čelisti. 4.Všimneme si úponu a tvaru dolní čelisti.

10 Lebka z profilu Všimněte si dvou základních zjednodušených tvarů, z kterých je složena lebka z bočního pohledu. Jsou naznačeny tužkou. Po nakreslení všech částí, si všimneme odstínů šedé a začneme se stínováním.

11 Studijní práce žáků 7. ročníku

12

13 Všimni si způsobu stínování, škály šedé

14 Detail lebky z profilu - žákovská práce

15 Studie čelního pohledu a profilu

16 Hermes – antický sádrový model čelní pohled pohled z profilu tříčtvrteční čelní pohled

17 Jak na to ? 1. Načrtneme obrysy obličeje, hlavy a ramen. 2. Nakreslíme svislou čáru středem obličeje a několik pomocných čar. 3. Začneme s nanášením tónů, abychom celkovému tvaru hlavy dodali zdání hmotnosti.

18 Pozorujeme světlo s stín Světlo přichází obvykle shora a vytváří hluboké stíny pod obočím, nosem, horním, dolním rtem a bradou

19 Stínujeme postupně po celém obličeji.

20 Studie částí obličeje Při kresbě rtů se snažíme vystihnout linii mezi horním a spodním rtem, horní ret je téměř celý ve stínu. Studie ucha a oka z profilu

21 Studijní kresba a fotografie Všimni si dopadu světla na model a porovnej kresbu s fotografií.

22 Studie oka z profilu Základním zjednodušeným tvarem oka z boku je trojúhelník.

23 Studie ucha

24 Zdařilé práce žáků 8. ročníku

25 Kresby žáků 8. ročníku

26 Hodnocení vyučovací hodiny Zajímavá názorná pomůcka. Možnost vracet se k jednotlivým částem prezentace. Rychlá příprava pro učitele. Rychlá příprava pro učitele. Klady Zápory Klady Zápory


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google