Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza informačního systému. Podrobně zdokumentovaný cílový stav Paramentry spojené s provozem systému – Cena – Přínosy – Náklady a úspory – …

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza informačního systému. Podrobně zdokumentovaný cílový stav Paramentry spojené s provozem systému – Cena – Přínosy – Náklady a úspory – …"— Transkript prezentace:

1 Analýza informačního systému

2 Podrobně zdokumentovaný cílový stav Paramentry spojené s provozem systému – Cena – Přínosy – Náklady a úspory – …

3 Datová analýza Datový model (konceptuální schéma) – Lineární zápis entit a atributů – Konceptuální schema – ER diagram – ER diagram ve 3. normální formě – Datový slovník (tabulky atributů)

4 Funkční analýza Všechny funkce, které se budou s daty provádět – Vnější pohled Náhled na strukturu a hierarchii funkcí – Vnitřní pohled Rozpracované algoritmy pro jednotlivé akce

5 Diagram datových toků (DFD) Několik úrovní podrobnosti – Definuje hranici systému – Definuje všechny akce, které mezi systémem a jeho okolím probíhají

6 Minispecifikace (elementární funkce) Pro každou nerozložitelnou funkci z DFD existuje minispecifikace. Popisuje postup, jak jsou vstupní data transformována na výstupní Popisuje, co funkce znamená věcně, ne, jak se to spočítá Používá se přirozený jazyk s omezeným množstvím jasně definovaných pojmů Musí být srozumitelná analytikovi, uživateli i programátorovi

7 Rozhodovací tabulky Nástroj pro tvorbu některých částí algoritmu – „Je-li autobus obsazen více než z poloviny a doba jízdy je více než hodinu podáváme na mezinárodních linkách kávu zdarma. Na vnitrostátních linkách kávu účtujeme vždy. Podáváme ji, jen je-li prodána více než polovina jízdenek“.

8 Rozhodovací strom „U mezinárodních linek podáváme kávu vždy, trvá-li cesta více než hodinu, podáváme ji zdarma, u vnitrostátních linek podáváme kávu jen tehdy, trvá-li cesta více než hodinu, je-li prodána více než polovina míst, podáváme ji zdarma“

9 Matice afinity ISUD matice – Insert (vkládání dat) – Select (výběr dat) – Update (aktualizace dat) – Delete (vymazání dat)

10 ISUD matice

11

12 Návrh uživatelského rozhraní

13 Volba akcí uživatele – Systém menu Formát ukládání a modifikace dat – Vstupní formuláře Způsob formulování dotazů – SQL, QBE Formát výstupů – Tiskové sestavy Formát informačních a chybových hlášení

14 Jednotný styl komunikace člověk- počítač Základní grafická úprava prostředí, použití kláves, myši, tlačítek,... Styl komunikace, styl dotazů, informačních a chybových hlášení, styl nápověd, vzhled uživatelských oken, Formát vstupních formulářů a podformulářů, formát výstupních sestav, Ovládání všech těchto prvků, Použití fontů textů, použití barev pro písmo a pozadí, vzhled a umístění oken,...

15 Obecná pravidla Princip preference uživatele – Pokud je to možné, mělo by se vycházet vstříc dosavadním návykům uživatele Princip jednotnosti stylu – Vzhled a umístění oken – Formulace informačních a chybových hlášení – Význam funkčních kláves – Popis tlačítek – …

16 Obecná pravidla Princip vlídnosti – Dokonalé nápovědy – Přesně formulovaná chybová hlášení – Žádný humor Respektování kontextu a úrovně uživatele – Chybové hlášení „errror my_sql on line 415“

17 Obecné zásady Minimalizace kroků uživatele – Nejčastější akce mají přístupné nejmenším počtem operací – Počítač je stroj pro automatické zpracování dat Zajištění úplnosti a správnosti vstupu – Každý vstup nejprve podrobit všem možným kontrolám – V případě potřeby zajistit možnost nestandardního vstupu

18 Obecné zásady Maximalizace spolehlivosti – Graficky odlišit zprávy systému od vstupů uživatele – Na každý krok uživatele ihned reagovat Umožnění návratu (Undo) Manipulace s množstvím výstupních údajů – Vašemu dotazu vyhovuje záznamů, chcete je vypsat? – Vašemu dotazu nevyhovuje žádný záznam


Stáhnout ppt "Analýza informačního systému. Podrobně zdokumentovaný cílový stav Paramentry spojené s provozem systému – Cena – Přínosy – Náklady a úspory – …"

Podobné prezentace


Reklamy Google