Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze."— Transkript prezentace:

1 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Převody jednotek Jak postupovat při převádění jednotek délky. Délka

2 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Nezbytným předpokladem pro bezproblémové zvládání převodů jednotek délky je dokonalá znalost délkových jednotek a vztahů mezi nimi. kilometr … značka - km decimetr … značka - dm centimetr … značka - cm milimetr … značka - mm Základní jednotka: Odvozené jednotky: Zopakujme si tedy alespoň ty hlavní: A nyní se podíváme na vztahy mezi nimi. metr … značka - m

3 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Vztahy mezi jednotkami délky. kilometr 5 m = dm metrdecimetrcentimetrmilimetr.1000 :1000.10 :10.100 :100.1000 :1000.10 50 3,5 dm = cm.10 35 5 m = cm.100 500 5 m = mm.1000 5000 5 dm = m :10 0,5 5 cm = m :100 0,05 5 mm = m :1000 0,005 0,7 dm = mm.100 70 12 cm = dm :10 1,2 3,5 mm = dm :100 0,035 0,08 cm = mm.10 0,8 0,02 mm = cm :10 0,002 7,5 km = m.1000 7500 9,6 m = km :1000 0,0096

4 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 5,3 m = cm530 ? Jak tedy při převodech postupovat? Jednotka, na kterou převádíme, je menší, číselná hodnota bude větší – budeme násobit. 100. Metr má centimetrů sto (100) – budeme násobit stem (100). Násobení stem znamená posunutí čárky o dvě místa doprava. Výsledek tedy je 0,

5 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 5,3 m = km0,0053 ? Podobně: Jednotka, na kterou převádíme, je větší, číselná hodnota bude menší – budeme dělit. 1000 : Kilometr má metrů tisíc (1000) – budeme dělit tisícem (1000). Dělení tisícem znamená posunutí desetinné čárky o tři místa doleva. Výsledek tedy je 0 0 0,

6 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady: Vyzkoušejte si to, a jen pokud si nebudete vědět rady, klikněte, pomohu vám.

7 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. A na závěr ještě něco navíc: Test č. 1 Test č. 1 (rozklikni odkaz „délky“ a vyzkoušej se) Přehled mnoha dalších délkových jednotek. Test č. 2 On-line převodník jednotek On-line převodník jednotek (zadej hodnotu, vyber jednotku, potvrď výběr).


Stáhnout ppt "Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze."

Podobné prezentace


Reklamy Google