Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Multimediální elektronická komunikace Bc. Irena Uluçay.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Multimediální elektronická komunikace Bc. Irena Uluçay."— Transkript prezentace:

1 Multimediální elektronická komunikace Bc. Irena Uluçay

2 Multimediální elektronická komunikace Komunikace a internet - první služba pro přenášení textových zpráv a souborů - Výhoda – přenášení zpráv za cenu internetového připojení

3 Neustále se zvyšující rychlost internetu a vývoj hardwarových prostředků počítačů má za následek: ⁻ přenášení nejen zpráv, ale i multimédii (zvuk, obraz a video) ⁻použití multimediální komunikace – komunikace pomocí hlasu nebo hlasu a videa současně Multimediální elektronická komunikace

4 Multimediální elektronická komunikace - porovnání

5 Všechny tyto služby zrychlily a zjednodušily komunikaci mezi jednotlivými uživateli. Multimediální elektronická komunikace

6 Technické předpoklady multimediální komunikace

7 1)Počítač s internetovým připojením 2)Vstup zvuku do PC – mikrofon (vestavěný v PC nebo externí) 3)Výstup zvuku s PC – reproduktory, sluchátka 4)Webová kamera – vestavěná, externí, připojená přes USB 5)VoIP telefon pro přenos hovoru nebo videohovoru

8 Ovládání on-line komunikace Podmínkou pro uskutečnění on-line komunikace je: ⁻registrace účastníka ⁻zřízení si účtu ⁻nastavení profilu daného klienta Technické předpoklady multimediální komunikace

9 V rámci ovládání účtu je pro uživatele přístupné: ⁻přidat - vymazat kontakt ⁻chat – on-line komunikace (psaní textů), použití smajlíků, uchování historie chatu ⁻odeslat, přijmou soubor (text, fotografie, gif apod.) ⁻hovor – hlasová komunikace přes mikrofon a reproduktory ⁻videohovor – hlasová komunikace s přenosem videa v reálném čase ⁻konference – komunikace více účastníků na zvolené téma Technické předpoklady multimediální komunikace

10 Typy elektronické komunikace

11 1.Elektronická konference ……… 2.Moderovaná konference …….. 3.Diskusní fórum ……………………. 4.Chat ……………………………………

12 Elektronická konference Nadstavba elektronické pošty a jedna forem tematicky orientované skupinové komunikace Uživatelé jsou registrováni na základě svých ových adres Každý účastník má možnost zaslat do konference zprávu a příslušný software pro řízení konference ji automaticky rozešle všem přihlášeným Typy elektronické komunikace

13 Moderovaná konference O rozesílání zpráv účastníkům rozhoduje moderátor Moderátor vyřazuje duplicitní zprávy nebo zprávy netýkající se tematického zaměření konference Konference jsou většinou otevřené všem uživatelům (existují i uzavřené – účastník je zařazen správcem na základě určitých) Typy elektronické komunikace

14 Diskusní fóra Umožňují zadávat příspěvky do diskusních témat. Přispěvatelé nemusí být ke stránce připojeni současně a reagovat bezprostředně na příspěvky, mohou reagovat i s odstupem mnoha dní či měsíců Diskusní fóra umí i upozorňování em na nové příspěvky, možnost uploadu obrázků, nastavení různých vzhledů (barvy, fonty,...) Typy elektronické komunikace

15 Chat Klábosení, pokec, přátelský rozhovor - komunikace dvou nebo více lidí prostřednictvím komunikační sítě uskutečněna v reálném čase Probíhá formou psaného textu nebo využívá možnost přenášet zvuk, případně i obraz – audiochat, videochat) Server poskytující tuto službu umožňuje zakládat tzv. místnosti, do kterých lze vstoupit po zaregistrování Při komunikaci uživatelé nepoužívají svá jména, ale tzv. Nick (přezdívku) Typy elektronické komunikace

16 Specializované nástroje pro on-line komunikaci

17 Oblíbenými službami, které umožňují využití multimediální komunikace jsou např.: ⁻ Messenger………………. ⁻ Skype………………………. ⁻ ICQ………………………….. ⁻ …… a další Specializované nástroje on-line komunika 12 Oblíbenými službami, které umožňují využití multimediální komunikace jsou např.: ⁻ Messenger………………. ⁻ Skype………………………. ⁻ ICQ………………………….. ⁻ …… a další

18 MNS Messenger Umožňuje zasílání krátkých textových zpráv, telefonování i internetovou videokonferenci Součást operačního systému MS Windows Lze se připojit i prostřednictvím aplikace MSN Web Messenger, která běží v okně webového prohlížeče (nevyžaduje instalaci) Specializované nástroje on-line komunikace

19 MNS Messenger Během chatu můžete: ⁻povídat si v reálném čase prostřednictvím videochatu ⁻hrát hry ⁻zasílat soubory ⁻vidět aktualizace sociálních sítí přátel Specializované nástroje on-line komunikace

20 MNS Messenger

21 SKYPE Umožňuje klasický chat mezi dvěma účastníky, ale i více účastníky Lze zasílat soubory, pořádat konference, v případě, že vlastníte web kameru pořádat videokonference Specializované nástroje on-line komunikace

22 SKYPE Další služby: ⁻telefonování přes internet ⁻telefonování na mobilní telefony ⁻telefonování na pevnou linku Specializované nástroje on-line komunikace

23 Skype

24 ICQ Programu podporuje opět chat, konference, videokonference, telefonování přenos souborů apod. Vedle klasického seznamu kontaktů může uživatel v rámci ICQ vyhledat a vytvořit seznam přátelé z různých sociálních sítí, a to v reálném čase Specializované nástroje on-line komunikace

25 ICQ Verze ICQ 7 nabízí integraci se sociálními sítěmi Facebook, YouTube, Twitter a Flickr Proto přes tohoto klienta uživatelé mohou komentovat novinky se svými přáteli přímo z ICQ a jejich komentáře budou automaticky zveřejněny na příslušné sociální síti Specializované nástroje on-line komunikace

26 icq

27 Volání přes internet VoIP

28 VoIP - Voice over Internet Protocol Přenos hlasu po internetu nebo sítích stejného charakteru, plnohodnotná alternativa k běžným telekomunikačním sítím Kvalita hovoru je stejná jako při volání přes telefonní linku, cena je nižší Volání přes internet VoIP

29 Telefonovat pomocí VoIP se dá třemi způsoby: 1.Využití počítače se sluchátky, mikrofonem a daným softwarem 2.Použití takzvané VoIP gatewaye - brány, do které se připojí buď samostatný telefonní přístroj, nebo telefonní ústředna 3.Využítí VoIP telefonního přístroje

30 Propojovacího mechanismus VoIP: 1) Přímé směrování hovorů 1) Směrování hovorů přes server Volání přes internet VoIP

31 Přímé směrování VoIP brána ví o číslech dalších bran a má veškeré informace, o tom, jak telefonní hovory spojovat (využití např. v rámci jedné firmy) Volání přes internet VoIP VoIP brána

32 Směrování hovorů přes server Využití SIP proxy serverů nebo Gatekeeperů - je to systém disponující rozsáhlou databází a znalostí o jednotlivých zařízeních VoIP a jejich číslování Server může zajišťovat ostatní běžné služby jako u běžných telefonních hovorů - hlasové schránky, tarifikace účastníků Volání přes internet VoIP SIP proxy server

33 Cena hovorů Cena hovorů může být snížena až o 60 procent, je tedy výrazně nižší než u volání z pevné linky nebo mobilního přístroje Důvodem je to, že část trasy vede přes internetové linky a část je přenášena klasicky prostřednictvím veřejné telefonní sítě Volání přes internet VoIP


Stáhnout ppt "Multimediální elektronická komunikace Bc. Irena Uluçay."

Podobné prezentace


Reklamy Google