Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich."— Transkript prezentace:

1 ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich měření TémaMěření délky Název VY_32_INOVACE_7_21_mereni_delky Určení6. ročník AutorMgr. Tomáš Bobál VytvořenoŘíjen 2012 Anotace Určeno pro výuku a domácí přípravu žáků. Žák se seznámí s odvozením základní jednotky délky a jejím měřením.

2 Základní jednotka délky – metr – je dnes odvozena od rychlosti světla ve vakuu. Základní jednotka délky – metr – je dnes odvozena od rychlosti světla ve vakuu. Měření délky Jednotka délky – metr – byla původně stanovena z rozměrů Země, jako jedna desetimilióntina čtvrtiny obvodu Země. Jednotka délky – metr – byla původně stanovena z rozměrů Země, jako jedna desetimilióntina čtvrtiny obvodu Země m m

3 Měření délky Měření je zjišťování, kolikrát je jednotka délky (m, dm, cm…) obsažena v měřeném úseku. Měření je zjišťování, kolikrát je jednotka délky (m, dm, cm…) obsažena v měřeném úseku. Pro běžná měření délky používáme: krejčovský metr pásmo posuvné měřidlo pravítko mikrometr pásové měřidlo skládací měřidlo

4 Měření délky Postup při měření (pravítkem, pásovým měřidlem, pásmem, krejčovským metrem…): Postup při měření (pravítkem, pásovým měřidlem, pásmem, krejčovským metrem…): 1. Na začátek měřeného úseku tělesa přiložíme měřidlo tak, aby na něm byla nula stupnice. 1. Na začátek měřeného úseku tělesa přiložíme měřidlo tak, aby na něm byla nula stupnice. 2. Zajistíme správné položení měřidla (napnutí, směr…) 2. Zajistíme správné položení měřidla (napnutí, směr…) 3. Zjistíme jakému dílku na stupnici odpovídá konec měřeného úseku. 3. Zjistíme jakému dílku na stupnici odpovídá konec měřeného úseku. 4. Přečteme na stupnici nejbližší dílek, ten odpovídá změřené velikosti délky. 4. Přečteme na stupnici nejbližší dílek, ten odpovídá změřené velikosti délky.

5 Měření délky Měření délky pomocí posuvného měřidla (hovorově posuvka, šuplera). Měření délky pomocí posuvného měřidla (hovorově posuvka, šuplera).

6 Měření délky Měření pomocí mikrometru: Měření pomocí mikrometru: hlavní stupnice má nejmenší dílek 0,5 mm mm hlavní stupnice má nejmenší dílek 0,5 mm mm zde je jeden dílek roven 0,01 mm Naměřená hodnota je 1 mm + 0,44 mm = 1,44 mm

7 Použité zdroje: 1.RAUNER, Karel. Fyzika 6: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 120 s. ISBN MICROSOFT CORPORATION. Obrázky a jiný obsah [online] [cit ]. Dostupné z: 3.Plastic_tape_measure.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: 4.GASPAR. Using_the_caliper_new_en.gif. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2006 [cit ]. Dostupné z: 5.Kilometre_definition.svg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2012 [cit ]. Dostupné z: Měření délky


Stáhnout ppt "ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich."

Podobné prezentace


Reklamy Google