Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk"— Transkript prezentace:

1

2 1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk

3 2.2. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Smluvní vztahy s mediálními subjekty 1. Marketing médií - analýza trhu z dostupných dat – sledování konkurence (Media projekt) - průzkumy tržního segmentu média a názorů konzumentů médií - analýza výsledků prodeje inzerce a předplatného (remitenda – co zbude) -testování změn a připravovaných komunikačních kampaní -strategické plány médií - doplňování mezer na trhu (nové produkty, doplňky stávajících médií, dílčí obměny)

4 3.3. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH 2. Organizace a činnost úseku prodeje médií (obchodu) - prodej předplatného - volný a dodatkový prodej - plánování a rozpočet úseku prodeje - doručování tisku, placené přístupy na web - plánování, rozpočet a sledování výsledků v úseku prodeje 3. Prodej autorských práv a vstupů do elektronických archivů. 4. Pořádání vlastních akcí (mediální partnerství) 5. Product placement (TV shopping, spotřebitelské pořady)

5 4.4. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH 6. Merchandising (Soubor činností směřovaných zejména k posledním článkům prodejního řetězce s cílem zajistit, že správné zboží se nachází na správném místě, ve správný čas a za správnou cenu. Souhrn činností, jež jsou vykonávány v prostorách prodejen s cílem zlepšit všeobecnou vizualitu v místech vystavení produktů. Forma marketingové podpory produktů, jehož hlavní náplní je zajištění odpovídajícího stavu zásob, vystavení produktů v prodejně a zvýšení atraktivity prodejního místa. Merchandising zahrnuje např.: - umístění zboží v regále (facing výrobků, uspořádání dle trvanlivosti, atp.), - péče o místo prodeje (čistota, vyškolený personál, atp.), - podpora prodeje (akční stojany, atp.)

6 5.5. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH 1. Skladba novin, časopisů, audiovizuálních a audiovizuálních pořadů 2. Skladba elektronických médií. 3. Technické podmínky a normy pro přípravu a produkci médií. 4. Vydavatelský záměr a příprava projektu. 5. Vztahy médií a ovlivňování mediálních produktů 6. Etika žurnalistiky, etický kodex. 7. Mediálni a politický lobbying. 8. Technické normy a technické podmínky přípravy médií.

7 6.6. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH 1.Merchandising. 2.Product placement. 3.Analýza trhu. 4.Průzkum trhu. 5.Strategický plán. 6.Mezera na trhu. 7.Plánování a rozpočet. 8.Volný a dodatkový prodej. 9. Rozpočty. 10. Autorská práva Pojmy

8 7.7. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Co dnes charakterizuje úspěšnou komunikaci Všichni musí komunikovat Rychlost a přesnost Nápaditost Specializace

9 8.8. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Nové trendy v MR Více individuálního publikování (blogy) Více hluku (významně se zvyšuje množství informací, kterými jsou lidé denně bombardováni včetně reklamy) Významně více mediálních výstupů – jak média, tak firmy (ČEZ) Významně širší přímá komunikace (jeden k jednomu, jeden ke komunitě, komunita navzájem) MR se stává více počitatelné (nové metody)

10 9.9. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Dnešní situace na mediálním trhu –Koncentrace –Zahraniční kapitál –Ústup od angažovanosti (ale… - Respekt, HaNo) –Převaha bulváru boj o většinového čtenáře (MfD, TV) akcentace zisku

11 10. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Titulní fotografie

12 11. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Bulvár nebo seriózní médium?

13 12. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Vliv médií 1. dlouhodobý v případě tvoření názoru 2. krátkodobé vzepětí zájmu

14 13. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Stávající informační „krize“ zahlcení informacemi – devalvace pokles zájmu o tištěná média roztříštění vlivu – nutnost přesného zacílení

15 14. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Komunikace s médii 1 Komunikovat – ANO nebo NE? - základní stanovení PR strategie - dodržování pravidel Otevřenost Pravdivost Zájem Osobní přístup

16 15. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Komunikace s médii 2 - aktivita a pasivita ve vztahu k médiím - dlouhodobé budování vztahů k médiím –Znalost prostředí a postupů –Dlouhodobé kontakty –Rozhled v oboru –Vyhledání klíčových kontaktů

17 16. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH NÁROKOVÉ SKUPINY Čtenáři Politická reprezentace Nátlakové skupiny Vedení redakce a média Zadavatelé reklamy

18 17. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Základní chyby aneb proč nikdy neodmítat komunikaci Vymáhání objektivity Odmítání komunikace Neexistují špatné otázky, jsou jen špatné odpovědi No comment

19 18. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Novináři –Práce ve stresu –Odklon od odborných znalostí (vzdělání)

20 19. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH STRUKTURA STANDARDNÍ REDAKCE Vydavatel Šéfredaktor Editoři Vedoucí redakce (oddělení) Klasické rubriky Vedoucí redakce (oddělení) Další rubriky Externisté Redaktoři Věda Média Školství Cestování Auto – moto Ostatní Domácí zpravodajství Zahraniční zpravodajství Ekonomika Kultura Sport Regionální přílohy/mutace

21 20. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH SYSTÉM NABÍRÁNÍ A ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ Získání informací Vlastní investigaceVnější zdroj Redakční poradaEditor Novinář DistribuceTisk Zlom Doplnění materiálu Oslovení respondentů Nabídka materiálu Zpracování materiálu do dohodnuté podoby

22 21. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Přímá komunikace 1 Jednejme jako rovný s rovným Nehodnoťme kvalitu dotazů Buďme asertivní, ne agresivní Buďme srozumitelní Neuvažujme v celku a kontextu celkového rozhovoru Nevyhrožujme

23 22. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Přímá komunikace 2 Novinářské triky (neříká se celá pravda) Rozhovor po telefonu „Zpravodajská kamera“ a skrytá kamera Rozhovor před kamerou Elektronická komunikace Rozhovor ve studiu

24 23. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Nástroje komunikace Tiskové zprávy – více v jiném bloku Tiskové konference - pozvánky - volba místa a programu - řízení tiskové konference - dotazy novinářů - Follow-up (Fatra x Karel Gott)

25 24. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Tisková konference Komunikační téma je naše Úvodní slovo je úderné Časový rozsah je omezený Dotazy jsou všetečné Tréma z publika není problém Pohoštění je prostor pro nás

26 25. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Příklady práce s médii Dobrá práce –Zdeněk Schwarz –ČSSD –Redbull: cílené extrémní akce –Student Agency –V. Klaus a M. Zeman –Pražský magistrát a P. Bém –Aneta Langerová –IPB a její krach

27 26. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Příklady práce s médii Dobrá práce –Zdeněk Schwarz –ČSSD –Redbull: cílené extrémní akce –Student Agency –V. Klaus a M. Zeman –Pražský magistrát a P. Bém –Aneta Langerová –IPB a její krach

28 27. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Příklady práce s médii Špatná práce –Sazka –Vláda o radaru a reformě –S. Gross a M. Topolánek –M. Dalík –Spolana –České dráhy –Lídl –Senát

29 28. MEDIÁLNÍ PROSTŘEDÍ A TRH Příklady práce s médii Práce na hranici etiky –ČEZ –Policie ČR a její kauzy –Obecně vojenská propaganda –S. Gross a M. Topolánek –M. Dalík –Spolana –České dráhy –Lídl –Senát


Stáhnout ppt "1.1. Mediální prostředí a trh Mgr. Evžen Staněk"

Podobné prezentace


Reklamy Google