Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků."— Transkript prezentace:

1 Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků

2 DVPP vztah školního managementu k DVPP podpora studia x odmítání dalšího vzdělávání vedení školy vytvořila plán DVPP vedoucí předmětových sekcí mají plán DVPP jednotlivých předmětů právo i povinnost se vzdělávat

3 DVPP Formy dalšího vzdělávání: doškolování (prohlubování kvalifikace) přeškolování (rekvalifikace)

4 DVPP Doškolování: pokračování odborné přípravy v oboru zvýšení kvality vlastní práce zvýšení konkurenceschopnosti na trhu práce

5 DVPP Přeškolování: reprobace – rozšíření aprobace o další předmět profesní rehabilitace – učitel nemůže realizovat původní aprobaci (např. učitel tělocviku)

6 DVPP Normativní vzdělávání učitelů: dáno legislativně je zčásti povinné školení o výpočetní technice školení o ochraně a bezpečnosti práce

7 DVPP Funkční vzdělávání: funkční vzdělávání → aspirace na pozici středního managementu metodik, vedoucí předmětové sekce nebo vyššího managementu → ředitel, zástupce ředitele, inspektor, vedoucí odboru

8 DVPP Odborné vzdělávání: postgraduální studium specializační studium doplňující pedagogické studium akreditovaný studijní program ↑ profesionální sebevědomí

9 DVPP Poskytovatelé vzdělávání: univerzity pedagogická centra PPP pedagogické asociace soukromé vzdělávací agentury

10 DVPP Sebevzdělávání: učitele čeká 40 let profesní kariéry změny společnosti i pojetí učitelovy práce učitel nemůže učit stejně snaha sebevzdělávat se

11 DVPP Rozvíjení vlastní osobnosti Učitel se snaží: získat nový pocit sebejistoty, pochopit sebe samého, dosáhnout pochopení k ostatním, naučit se říkat to, čemu věřím, rozhodnout se v budoucnosti dělat to, co sám chce.

12 DVPP Rozvoj osobnosti se děje těmito procesy: myšlení, nové myšlenky, opouštění starých představ, usilování o něco nového, podstupování rizika, přemýšlení o tom, co se stalo, snaha o dosažení nového cíle.

13 DVPP Důvody aktivně rozvíjet svou osobnost: vnější tlak, touha dělat věci o něco lépe, snaha vyhovět očekávání zvědavost potřeba pracovat lépe ctižádost, soutěživost, být lepší než ostatní potřeba něco dokázat

14 DVPP Nabídka odkazů na školení: lms.cermat.cz (další krajská ped. centra)www.visk.cz dvpp.eduin.cz

15 DVPP Doporučení: „Každý je svého štěstí strůjcem“. „Čím je učitel vzdělanější, tím lépe pro žáky, společnost i pro něho samotného“.


Stáhnout ppt "Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků."

Podobné prezentace


Reklamy Google