Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.2146.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.2146."— Transkript prezentace:

1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. 22 Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada 22 _ M, DUM č.7 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Přirozená čísla – matematické operace pro 6. třídu Autor: Ing. Petra Antlová Stručná anotace: Procvičování matematických operací s přirozenými čísly – sčítání, odčítání, násobení a dělení; počítání se závorkami, opakování pravidel pořadí početních operací, řešení slovní úlohy Metodické zhodnocení: Pilotováno , 6.C, Petra Antlová.

2 Přirozená čísla Opakování 5. ročník Matematické operace

3 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Sčítání a odčítání přirozených čísel =1 134 sčítanec+sčítanec=součet =6 357 menšenec- menšitel=rozdíl

4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Násobení a dělení přirozených čísel 34.78=2 652 činitel+činitel=součin 432 :12=36 dělenec- dělitel=podíl 433 :12=36 (zb. 1) dělenec- dělitel=neúplný podíl a zbytek

5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 1. Sečti pod sebe Zvol vhodné pořadí sčítanců a vypočítej zpaměti = _______ = _______ = _______ = _______

6 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 3. Odečti pod sebe Vypočítej = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______

7 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 5. Vynásob Vypočítej: = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______

8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 7. Dělení přirozených čísel Jednociferným číslem Jednociferným číslem 250 : 5= ____ 604 : 7 = _____ : 4 = _____ Dvojciferným číslem Dvojciferným číslem : 40 = ____ 375 : 62 = _____ : 35=____ Lze dělit nulou? NULOU DĚLIT NELZE !!!

9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 8. Dělení přirozených čísel – slovní úloha Na školu v přírodě pojede 26 dětí. Paní učitelka od každého z nich vybírá 800 Kč. Na školu v přírodě pojede 26 dětí. Paní učitelka od každého z nich vybírá 800 Kč. Vybrala už Kč. Kolik dětí ještě nepřineslo peníze? Vybrala už Kč. Kolik dětí ještě nepřineslo peníze?

10 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Pořadí matematických operací a závorky Sčítance můžeme libovolně sdružovat do skupin, součet se nezmění Sčítance můžeme libovolně sdružovat do skupin, součet se nezmění Menšenec a menšitel nesmí být zaměněn Menšenec a menšitel nesmí být zaměněn Činitele můžeme volně sdružovat, součin se nezmění Činitele můžeme volně sdružovat, součin se nezmění Stejné činitele můžeme vytknout před závorku, součin se nezmění Stejné činitele můžeme vytknout před závorku, součin se nezmění Násobení a dělení má přednost před sčítáním i odčítáním Násobení a dělení má přednost před sčítáním i odčítáním

11 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 9. Vypočítej: 50 – (25 – 15) = _____ 50 – 25 – 15 = _____ (48 – 22) + 14 = _____ 48 – ( ) = ____ 35 – = _____ 34 – ( ) =____ (20 – 5 ). (3 + 2) = ______ (19 – 4) = _______ (800 : 4). (20 : 5) = ______ = ________0 : 464 = ________

12 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Řešení ; 9 302; 5 861; ; 82; 57; ; 4 683; ; ; 399; 6 186; 7 996; ; ; 1 102; ; ; ; ; ; 3 700; ; ; 86 (zb.2); (zb.1); 30; 6 (zb.3); 50 (zb.12) děti ; 10; 40; 12; 20; 6 90; 87; 800 0; 0

13 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová [cit ]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: Citace: [cit ]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Common Attribution/Share- Alike na WWW: cropped.jpg [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Common na WWW: ols.svg&page=1 [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Common na WWW:

14 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Citace: ODVÁRKO-KADLEČEK, Oldřich - Jiří. MATEMATIKA pro 6. ročník základní školy, 1.díl. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Prometheus, spol. s r.o., ISBN Kapitola 2.1, s.14, s.15, kapitola 2.2, s.18, kapitola 2.3, s.19, s.20, s. 21, kapitola 2.4. s.23 ODVÁRKO-KADLEČEK, Oldřich - Jiří. Pracovní sešit z matematiky pro 6. ročník základní školy. 3. vyd. Havlíčkův Brod: Prometheus, spol. s r.o., ISBN Kapitola 2.3, s. 26, kapitola 2.4, s.28, s.29, s.30


Stáhnout ppt "Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.2146."

Podobné prezentace


Reklamy Google