Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / At the Hotel 06B9 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníListopad.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / At the Hotel 06B9 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníListopad."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / At the Hotel 06B9 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníListopad 2013 Ročník/věková kategorie3.r., let Vyučovací předmět/klíčová slova Symbol, reservation, booking, seaview, single room, double room, early morning call, sheets, pillow, blanket, soap, leaking tap. Anotace Tento oddíl popisuje ubytování v hotelu. Věnujeme se zde mezinárodně používaným symbolům, nejčastější slovní zásobě a vazbám, a v závěru nabízíme možná řešení, která se mohou hodit při zvládání problémových situací.

2 At the Hotel

3 Do you understand these symbols? Obr. 1a

4 Do you understand these symbols? Obr. 1b

5 At the Hotel When coming to the hotel, you should check in first. You may have a reservation it is easy arrange the rest. You say: My name is Stevenson. I have a reservation. It is for three nights, a single room with a shower and toilet.

6 At the Hotel If you haven’t booked a room in advance, you don’t have a reservation. you have to ask for a room by saying: I would like a double room with a bath and toilet with a seaview with the Internet access

7 Common Symbols

8 Additional Services

9 The following people have reservations. What would they say when checking in? Mr. Young 3-16 April 8-16 June 12 March Miss White Mr and Mrs Dow

10 The following people have reservations. What would they say when checking in? Mrs Harward July 5-24 August 22-27May Mr Simons Mrs Weiss

11 Problems Sometimes there may be some problems in your room: The tap is leaking! There is no soap! The sheets are dirty! The shower doesn’t work!

12 Problems In such a case: Don’t be angry! Try to be calm!! Don’t shout!!! Smile and ask politely: Could you see to it at once, please?

13 Problems What will you say if you want to complain? Není tam peřina ani polštář!?! Teče jen studená voda!!! Nefunguje wi-fi. Ručníky jsou špinavé!

14 Bibliography THORNE,T., LEES,G. English on Business. London, England: Chancerel Publishers Limited, ISBN s. 16 – 19.

15 Sources Obr. 1: AUTOR NEUVEDEN. Best design options [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: content/uploads/2010/04/dingbat-fonts-5.jpg content/uploads/2010/04/dingbat-fonts-5.jpg

16 The end of course No.9 Thank you for your attention. Ladislava Pechová


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / At the Hotel 06B9 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníListopad."

Podobné prezentace


Reklamy Google