Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.ropid.cz Ing. Oldřich Kadavý, Ing. Stanislav Franc Regionální organizátor Pražské integrované dopravy XVIII. seminář Integrované dopravní systémy Lázně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.ropid.cz Ing. Oldřich Kadavý, Ing. Stanislav Franc Regionální organizátor Pražské integrované dopravy XVIII. seminář Integrované dopravní systémy Lázně."— Transkript prezentace:

1 Ing. Oldřich Kadavý, Ing. Stanislav Franc Regionální organizátor Pražské integrované dopravy XVIII. seminář Integrované dopravní systémy Lázně Bohdaneč Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících

2 Subjekty zapojené do systému  Dopravce – vybavení vozidel a jejich provoz  Organizátor – koordinační služba – provoz, údržba a rozvoj systému CEDIS  Kraj, Dopravní úřad, obce – spolupráce při přípravě JŘ – včasné informace mající vliv na provoz VHD

3 Využití  Cestující – informace o skutečném odjezdu (zastávky, internet, …)  lepší vnímání VHD  Organizátor a objednatelé – jednoduchý nástroj pro kontrolu výkonů, vyhodnocování provozu, podklady pro plánování, …  Dopravci – lepší dispečerské řízení, informace řidičům o návaznostech, …

4 Kraj (DÚ) Signál GPS Radiová síť Praha (DÚ) Signál GPS GSM (GPRS, SMS) Dopravce 1 Dopravce 2 Operátor GSM organizátor Regionální CEDIS Krizové štáby Informační stojany ZIS Internet, wap V provozu Připravuje se CIS JŘ Popis systému

5 Počet vozidel zapojených dopravců  ABOUT ME s.r.o. – 18  BOSÁK BUS, spol. s r.o. – 45 (17 v PID)  ČSAD Střední Čechy, a.s. – 174 (114 v PID)  ČSAD POLKOST, spol. s r.o. – 47  PROBO BUS a.s. – 22 (18 v PID)  STENBUS s.r.o. – 2  Jaroslav Štěpánek – 20  MARTIN UHER, spol. s r.o. – 36  Veolia Transport Praha s.r.o. – 213  Celkem k 05/2011 vybaveno 577 vozidel – v PID 485 vozidel, tj. cca 83% autobusů PID (mimo vozidel DP hl.m. Prahy, a.s., vlaky Českých drah a přívozy)  V průběhu roku 2011 vybavení zbývajících vozidel PID

6 Základní rozhraní MPVdesktop pro dopravce

7 Informace o provozu

8 Informace o provozu vybraného oběhu

9 Detail spoje

10 Informace z provozu vybraného spoje - mapa

11 Zobrazení vozidel na mapě

12 Výstup pro obce - Doprava v obcích

13 Výstup pro obce - Statistiky

14 Standardy kvality PID – Přesnost provozu

15 Vyhodnocování provozních anomálií

16 Zastávkový informační systém – tabla

17 Virtuální zastávková tabla

18 Celostátní informační systém IDOS

19 Plány dopravy

20 Zprávy do/z vozidel

21 Reálné problémy  Palubní jednotky vozů nevysílají správné údaje, především údaje o čase (GMT) - synchronizace  Palubní jednotky mají problémy s kvalitou odesílání dat  Řidiči nezapisují do jednotek správné údaje  Problematická spolupráce s kooperujícími firmami - dodavateli palubních jednotek  Některé problémy sledování vozů (určení jejich polohy) by byly řešitelné organizačně, chybí však možnost organizační pravidla vynutit

22 Reálné problémy  Zastávková síť není dostatečně zaměřena, chybí nástroje a procesy pasportizace zastávkových sloupků a sledování změn sítě v čase, nejsou k dispozici vektorová data o přesném vedení linek ve všech jejich variantách, opět včetně sledování změn sítě v čase Oba výše uvedené body mají řešení požadavkem ze strany státní správy  Na ne zcela správných vstupních údajích nelze vystavět zcela správné výstupy (statistiky, hodnocení kvality ap.)

23  Zapojení zbývajících dopravců v rámci PID  Systém je budován jako otevřený (na bázi CIS JŘ – jednotící faktor) – předpoklad zapojení ostatní linkové dopravy (někteří dopravci systém využívají již nyní i pro linky mimo systém PID)  Informace o průjezdnosti komunikací  Zpětná kontrola reálně provedených spojů a odjetých kilometrů  Zprovoznění automatických zpráv o zajištění návaznosti do/z vozidel VÝHLED

24  Lze integrovat data z pražského DPP, především z pohledu výstupů pro cestující by tento krok byl logickým pokračováním vývoje systému  Připravuje se nová verze systému schopná zvládat řádově vyšší objemy dat  Připravuje se nový systém informování veřejnosti - další vývojový krok výstupů systému CIS JŘ (IDOS) VÝHLED

25 DĚKUJEME ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Www.ropid.cz Ing. Oldřich Kadavý, Ing. Stanislav Franc Regionální organizátor Pražské integrované dopravy XVIII. seminář Integrované dopravní systémy Lázně."

Podobné prezentace


Reklamy Google