Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Strategický management 1. Vznik a druhy strateg. řízení 2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence 3. Strategické přístupy a typologie strategií 4. Metody.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Strategický management 1. Vznik a druhy strateg. řízení 2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence 3. Strategické přístupy a typologie strategií 4. Metody."— Transkript prezentace:

1 Strategický management 1. Vznik a druhy strateg. řízení 2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence 3. Strategické přístupy a typologie strategií 4. Metody a techniky strat. Managementu 5. Strategický cyklus

2 1. Vznik a druhy strategického řízení Dlouhodobost Komparativní výhoda Pravé a nepravé strat. řízení Strategie

3 2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence

4

5 Koncepční myšlení Konkurence Spolupráce Fúze Akvizice Strategické aliance

6 3. Strategické přístupy a typologie strategií Historie strategických přístupů Přehled strategických přístupů Typologie strategií

7 Přehled strategických přístupů a)Hierarchické pojetí b)Strategie akceptující změny c)Strategie S-P-C d)R-C-P- model e)Strategické kompetentnosti

8 a)Hierarchické pojetí: Mise …. Cíle ….Strategie….Taktiky

9 b)Strategie akceptující změny H.MITZBERG …5P -Plan -Ploy -Position -Perspective -Pattern

10 c)Strategie S-P-C- - Structure -Conduct -Performance Např. Porterův model

11 c1)Porterův model : obr.

12

13 d)R-C-P model -resource -conduct -performance

14 e)Strategické kompetentnosti - demokratizace strategií

15 Typologie strategií: -Podle agresivity: ofenzivní,neutrální,defenzivní a vyklizení pozic -Porterovy generické strategie: nízké náklady, diferenciace,úzké zaměření -Rozvojové strategie: reaktivní, kreativní -Funkční strategie:market.,finanč.,invest.,aj

16 4. Metody a techniky strat. managementu Finanční analýza Teorie hodnoty Benchmarking Analýza zdrojů SWOT analýza SPACE metoda PEST metoda VRIO metoda Balanced scorecard (BSC)metoda Target costing metoda

17 Finanční analýza: -Oblasti využití -Ukazatelé: vývojový trend poměrové ukazatele pyramidový rozklad např. Du Pont analýza

18 Du Pont analýza ROE x ROA

19 Teorie hodnoty - umožňuje: optimální alokaci, měřit výkonnost, harmonizovat cíle VxMxZ -EVA= NOPAT – C.WACC -MVA= P - BV

20 Benchmarking -zásada generála Sun-c -zásada-buď nejlepší z nejlepších Interní x externí benchmarking

21 Analýza zdrojů: 1.Metoda BCG: -strategie podpory -strategie udržování -strategie sklízení -strategie zbavování se

22

23 2. Metoda General Electric

24

25

26 3. Ansoffův model růstu

27

28 SWOT analýza -Metoda- strenghts - - weaknesses - -opportunities - - threats -Hrozby a příležitosti okolí -Silné a slabé stránky podniku

29

30


Stáhnout ppt "Strategický management 1. Vznik a druhy strateg. řízení 2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence 3. Strategické přístupy a typologie strategií 4. Metody."

Podobné prezentace


Reklamy Google